lunes, 19 de agosto de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (24-25/08/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
* Useful expressions. Traduzca al español.
Greetings
How are you today? ____________________________________
How’s life? ___________________________________________
Who isn’t here today? ___________________________________
Who is absent today? ___________________________________
Are you ready? ________________________________________
Pay attention, please ____________________________________
You need pencils? ______________________________________
Listen to me __________________________________________
Repeat after me _______________________________________
Repeat again, please ________________________________________

* En la tutoria se realizará el QUIZ TIME, como prueba.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. OCTAVO AÑO.
* En la agenda le pide que realice un dibujo de una mujer sentada en una silla y en cuclillas, escoja cual de ellas lo quiere realizar.
Resultado de imagen para mujer sentada en una silla  Resultado de imagen para mujer sentada en una silla

TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO.
* Excel. Se trabajará en la tutoria como prueba.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda, sobre Coreografías Nacionales. (Bailes nacionales).
Realice un collage.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO.
* Hable sobre la creación de las Escuelas Radiofónicas, creadas por Mons. Leonidas Proaño.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
* Traduzca al español las siguientes expresiones.
a.- The love of my life: _____________________________________________
b.- The love is blind: _______________________________________________
c.- A face only a mother could love: ___________________________________
d.- All´s fair in love an war: _________________________________________
e.- Love makes the world go around: __________________________________
f.- Love - hate relationship: _________________________________________
g.- Make love not war: _____________________________________________
h.- Love will find a way: __________________________________________
i.- Puppy love: ___________________________________________________
j.- Absence makes the heart grow fonder: ______________________________

* Realizar el QUIZ TIME de la página 45 como prueba.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. NOVENO AÑO.
* Revisar la tarea de la agenda, la actividad 4 de la página Nº 63.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
* Copiar el COMIC de la página Nº 44, para la tutoria, no olvide el libro de Ingles.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
* Saque una copia de la página 45 del QUIZ TIME, para realizar en la tutoria como prueba.
* Copie el COMIC de la página Nº 44.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU.
* Realizar un collage con (7) temas sociales que afectan a la juventud actual. Además escoja dos temas de ellos y realice un resumen.

1.      Consumo de Alcohol 
2.      Consumo de drogas
3.      Embarazos no deseados
4.      Acoso escolar o 'bullying
5.      Malos tratos
6.      Problemas derivados del mal uso de Internet
7.      Depresión y trastornos emocionales
8.      Accidentes de tráfico
9.      Bajo rendimiento académico
10.  Conductas agresivas
11.  Familia de un solo padre
12.  Desarrollo y crecimiento prematuro
13.  Materialismo
14.  Obesidad
15.  Intimidación

16.  Presión de los pares

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
*
* Traducir esta lista de verbos frasales.
Back up: _____________________             Bring up: ____________________
Carry out: ____________________             Come across: _________________
Come up with: _________________            Drop off: ____________________
Find out: _____________________            Get along: ___________________
Get back to: ___________________            Get over: ____________________
Give up: ______________________            Hurry up: ___________________
Look after: ___________________             Make up: ___________________
Pick up: _____________________              Point out: ___________________
Set up: ______________________              Turn on/off: _________________
Turn out: ____________________             Turn up: ____________________

* Saque una copia del QUIZ TIME de la página 45, para trabajar en la tutoria como prueba.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU.
* No olvide realizar la tarea sugerida en la agenda, sobre el Maquillaje de Caracterización.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO. (24-25/08/2019)
* Revise el link sugerido en la agenda sobre el tema de Voz Activa y Voz Pasiva en YouTube.







lunes, 12 de agosto de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (17-18/08/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* Lleve los materiales solicitados para trabajar en la tutoria, para realizar un Music Fest. 

TAREA DE ECA. CAT: PVM-UNO. OCTAVO AÑO.
* Trabaje en el libro en las páginas 56 a la 60.

TAREA DE COMPUTACIÓN. CAT: PVM-UNO. OCTAVO AÑO.
* En la tutoria se trabajara con hojas de excel.

TAREA DE EE. FF. CAT: PVM-UNO. OCTAVO AÑO.
* Realice el collage de los diferentes bailes nacionales solicitadas en la agenda.
* Imágenes de bailes.

TAREA DE PASTORAL. CAT: PVM-UNO. OCTAVO AÑO.
* Consulte la tarea de la agenda sobre los reconocimientos al trabajo realizado por Monseñor Leonidas Proaño.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* Se trabajara en la tutoria con los temas de la semana anterior.

TAREA DE ECA. CAT: PVM-UNO. NOVENO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda solicitada, pág. 61.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* Estas oraciones traduzca al ingles y cambie a comparativos y superlativos.
1.- Elizabeth es joven.
2.- Martha es alta.
3.- La ciudad de Quito es hermosa.
4.- La ciudad de Guayaquil es grande
5.- Mi madre es linda. 
* Las siguientes oraciones complete al comparativo y las mismas cambie al superlativo.
Comparatives and Superlatives.
1. - Jake's room is ______________ than Larry's room. (Small)
2. - The blue car is ______________ than the black car. (Nice)
3. - This exercise is ________________ than that one. (Boring)
4. - His pullover is _________________ than his jeans. (Dark)
5. - Susan's hair is __________________ than my hair. (Long)
6. - George is __________________ than Robert. (Funny)
7. - My result in the test was ___________________ than Harry's. (Good)
8. - Gold is _____________________ than silver. (Expensive)
9. - Christine is ____________________ than Alice. (Smart)

10. - Football is _____________________ than handball. (Popular)

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* Se trabajará en la tutoria.
Adjectives                                                         Adverbs.
·         Careful                 He is always careful.                   _________________   She put the glasses down carefully.
·         Quiet                    This is a quiet room.                    _________________   She spoke quietly.
·         Bad                       This coffee is bad!                      _________________   He sings badly!

If the adjective ends in 'y', change 'y' to 'i' and add 'ly'. If the adjective ends in 'le', we drop 'e' and add 'y'.
·        Happy                  She looks very happy.                  _________________   He sang happily.
·        Gentle                   It's a gentle cat.                           _________________    He stroked the cat gently.

However, there are some exceptions.
·         Fast                       That's a fast car.                          _________________   She walks fast.
·         Early                     She was early for the meeting.   _________________   He arrived early.
·         Late                       He is always late!                       _________________   He got up late this morning.
·         Good                     That is a good book.                   _________________   She did well on the exam.
·         Hard                      Maths is hard!                             _________________   She tried hard ('hardly').


Para formar los adverbios, a los adjetivos, verbos o sustantivos se agrega la terminación (“ly” = mente)
Adjective                      Spanish                             Adverb                          Spanish   
Cheap                    _______________             _______________             ________________
Quick                     _______________              _______________            ________________
Slow                       _______________              _______________            ________________

If the adjective ends in -y, replace the y with i and add -ly
Adjective                       Spanish                                 Adverb                             Spanish
Easy                       ______________                _______________            ________________
Angry                     ______________                _______________            ________________
Happy                   ______________                _______________            ________________
Lucky                    ______________                _______________            ________________

If the adjective ends in -able, -ible, or -le, replace the -e with -y.
Adjective                      Spanish                                    Adverb                              Spanish
Probable               ______________                 _______________           _______________
Terrible                  ______________                 _______________           _______________
Gentle                    ______________                 _______________           _______________

If the adjective ends in -ic, add -ally. Exception: public -> publicly
Adjective                     Spanish                                     Adverb                              Spanish
Basic                      ______________                  ______________             _______________
Tragic                    ______________                  ______________             _______________
Economic             ______________                  ______________             _______________

TAREA DE ECA. CAT: PVM-UNO. PRIMERO BGU.
Realice la actividad de la agenda, lo de la página 79.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* En base al comic de la página 44 se realizará en la tutoria, trabajos en grupo, con lecturas o otros comics.

TAREA DE ECA. CAT: PVM-UNO. SEGUNDO BGU.
* No olvide realizar la tarea de la agenda.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO. (17-18/08/2019)
* Ejemplos de oraciones en Voz Activa.
* Ejemplos de oraciones en Voz Pasiva.

ACTIVE                                                                                                  PASSIVE

The hunter killed the lion.
Someone has cleaned the windows.
A dangerous dog attacked to the girl
Her husband stolen the money
Harry ate six shrimp at dinner.
We are going to watch a movie tonight
Mom read the novel in one day
I will clean the house every Saturday.
The forest fire destroyed the whole suburb
The director will give you instructions.


By: Wellington E. Garcia.
cat:pvm-uno//englishblog/to/17-18/08/2019



lunes, 5 de agosto de 2019

ENGLISH TASKS. CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* Sacar una copia del libro página (30) del Workbook para trabajar en la tutoria.
Traduzca al español las siguientes palabras o frases.
(In the morning, in the afternoon, at night, Flower parade, Classic Car Exhibition, Cumbia and Salsa Concert, Flower Exhibition, Step Horse Parade, Plays, Traditional Music Concerts, Traditional Dances, Comedy Shows,

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. OCTAVO AÑO (8vo A)
* Realice la tarea de la agenda.
Study (repainting dolls) #eye   dibujos a a lápiz de star - Resultados de Yahoo España en la búsqueda de imágenes   Cómo dibujar un ojo realista y PESTAÑAS!! Paso a Paso

TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO (8vo A)
* Trabajo práctico, elaboración en celdas de Excel.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO (8vo A)
* Realice un Collage sobre las diferentes tipos de coreografías. (Imágenes)
* Además realice un resumen sobre los diferentes tipos de coreografías;
https://es.wikipedia.org/wiki/Coreografía
1.- Coreografía grupal
2.- Coreografía expresiva: 
3.- Coreografía distributiva: 
4.- Coreografía principal: 
5.- Coreografía folclórica: 
6.- Coreografía histórica: 
7.- Coreografía simétrica: 
8.- Coreografía asimétrica: 
9.- Coreografía del espacio parcial: 
10.- Coreografía individual: 

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO (8vo A)
* Realice un resumen sobre el Legado Económico, Político y Educativo dejado por Monseñor Leonidas Proaño. padrepedropierre.blogspot.com/2011/08/el-legado-de-mons-leonidas-proano-pr.html

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* Comparatives.
Cold - colder
1.    Today is colder than yesterday.
Big - bigger
2.    China is bigger than Italy.
Young - younger
3.    She is younger than her brother.
Old - older
4.    He is older than his friend.
New - newer
5.    My car is newer than yours. 

* Superlatives.
Angry – the angriest
1.- He is the angriest man I have ever seen met!
Bad – the worst (irregular)
2.- This is the worst weather in December since records began!
Big – the biggest
3.- You have the biggest desk in the whole office.
Boring – the most boring
4.- That film was the most boring thing I’ve seen for ages!
Clever – cleverest
5.- Sarah is the cleverest student in our year. 
* De los siguientes adjetivos formar oraciones en comparativos y superlativos (10).
1. - Clean – cleaner – the cleanest
2. - Comfort – more comfortable – the most comfortable
3. - Dirty – dirtier – the dirtiest
4. - Expensive – more expensive – the most expensive
5. - Far – further – the furthest (irregular)
6. - Fast – faster – the fastest
7. - Fat – fatter – the fattest
8. - Funny – funnier – the funniest
9. - Good – better – the best (irregular)
10. - Happy – happier – the happiest
11. - Healthy – healthier – the healthiest
12. - High – higher – the highest
13. - Interesting – more interesting – the most interesting
14. - Little – less – the least (irregular)
15. - Long – longer – the longest
16. - Loud – louder – the loudest
17. - Nice – nicer – the nicest
18. - Old – older – the oldest
19. - Poor – poorer – the poorest
20. - Popular – more popular – the most popular

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. NOVENO AÑO (8vo A)
* Realice la tarea de la agenda sobre la Historia del Cine.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
* Have to + infinitive to express obligation.
* Practice.
1.- I must go to buy eggs.
2.- You'll have to wait. There's a client in the office.
3.- We must go home now. It's late.
4.- I must give my mom a call.
5.- You must wear your seat belt.
6.- You mustn't touch the jellyfish.
7.- You mustn't tell lies.

* En la tutoria se trabajará con nuevas oraciones.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
REVIEW.
1.- Zero Conditional. (If)
____ you heat water to 100 degrees, it boils. _____________________________________
____ he cross the line, he is in our country. ______________________________________
____ children study, then their parents are happy. _________________________________
Plants die _____ they don’t get enough water. ____________________________________
____ you mix red and blue, you get purple. ______________________________________

2.- First Conditional. (If + subject / will + verb)
____  you train you _________ have a better performance. ______________________________
____ you go to the doctor he _______ give you some medicine. __________________________
____ you want me to I _______ go by your house later. _________________________________
____ you eat well your health ________ improve. _____________________________________
____ you don’t like the color I can change it. _________________________________________

3.- Second conditional (If + sujeto + past simple, sujeto + would + verbo en infinitive)
____ I _______ (have) money, I ___________________(travel) more.
____ I _______ (ask) Susan out, _____________ she ____________ (accept? 
____ she ______ (be) a good friend, she _________________ (help) you.
____ it _______ (be) cheaper, I _________________ (buy) it.
____ I _______ (win) the lottery, I ___________________ (buy) a big house.

Choose the correct sentence that expresses the second conditional.
1 - Which is correct?
If I have enough money, I will go and live in Rome.
If I had enough money, I would go and live in Rome.

2 - Which is correct?
When he has enough free time he practices the piano.
If he had enough free time to practice, he would be a good pianist.

3 - Which is correct?
If I had the right qualifications I would get a good job.
If I have the right qualifications I'll get a good job.

4 - Which is correct?
What would you do if you didn't need to work?
What do you do when you don't have to go to work?

5 - Which is correct?
Will she still be with him when she finds out his real character?
Would she still be with him if she knew his real character?

6 - Which is correct?
I will take a holiday when I'm not too busy.
I would love to take a holiday but I'm too busy.

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU.
* Realice la siguiente tarea.
1.- Conteste las siguientes preguntas. (Pág: 72 - 73)
a.- Por qué vas al cine?
b.- ¿Qué es lo que más te llama la atención en una película?
c.- ¿Cómo es conocido el Cine dentro del arte?
2.- Realice un resumen sobre el análisis de una película.
a.- Análisis del argumento de una película.
b.- Análisis técnico de una película
c.- Análisis del mensaje de una película

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* Traduzca al español las siguientes expresiones.
a.- feeling angry
b.- feeling in love
c.- feeling happy
d.- feeling sad
e.- feeling tired
f.- feeling exited
g.- feeling engaged
h.- feeling dissapointed
i.- feeling boring
j.- feeling obsessed
k.- feeling interested
l.- feeling hungry

* Other expressions.
Comprehension language
Do you get it?
Are you with me?
Are you OK?
Do you follow me?
OK so far?
Do you understand?
What did you say?
One more time, please.
Say it again, please.
Like this?
Is this OK?
Come in.
Go out.
Stand up.
Sit down.
Come to the front of the class.
Put your hands up.
Put your hands down.
Show me your pencil.


TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU.
* No olvide realizar la tarea de la agenda. Sobre Vestuario y Maquillaje mediante un esquema.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO (10-11/08/2019)
* Realice el trabajo de la agenda, haga un collage sobre los temas solicitados en esta.
* Trabajo de la página Nº 31 del workbook.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario (Underline, believe, light, skyline, some, remark, pollution, amount, available, quickly, supplies, sources, unfortunately, shortage)





By: Wellington E. García
cat:pvm.uno//englishblog/to/10-11/august/2019







sábado, 27 de julio de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario.
(Dance, make-up, play, wig, parade, people, fans, festival, party, songs, theater, world, colorful, magic fest, perform, streets, time, dancers)
* Complete el siguiente Mind map. (Llevar hecho)
* Sacar copia de la página Nº 41.

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda.

TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO.
* En la tutoria se realizara la tarea expuesta en la agenda.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO.
* Consulte las reglas sobre el Voleibol.
* Dibuje la cancha de voleibol con sus medidas.

TAREA DE PASTORAL. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea sobre las obras escritas por Mons. Leonidas Proaño, y realice un comentario de una de ellas.

OBRAS DE MONSEÑOR LEONADAS PROAÑO - Efemérides

https://www.efemerides.ec/1/agosto/proano1.htm
* Presente una imagen y una frase sobre el valor del mes: "La libertad", en una hoja.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
* Comparativos: Se agrega "er" a los adjetivos, los que tienen mas de 2 silabas se antepone "more"
Ej; older = más viejo.
* Superlativos: Se agrega "the est" a los adjetivos, los que tienen mas de 2 silabas se antepone "the most"
Ej; the oldest = el mas viejo.
* Use "than" para las oraciones con los comparativos.
* A los siguientes adjetivos forme el comparativo y el superlativo. Traduzca al español.
(thin, young, short, fast, tall, slow, old, fat, small, pretty, high, good, bad, heavy, popular, talented, beautiful, intelligent, attractive, generous) Con estos adjetivos realizar oraciones.

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. NOVENO AÑO
* Realice el trabajo sobre la impresión que causaron a los espectadores las primeras películas en la en la historia del cine.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
*
Should is an auxiliary verb - a modal auxiliary verb. We use should mainly to:
1.- give advice or make recommendations
  1. Does your tooth still hurt? You should make an appointment with the dentist.
  2. I think you should study for the test so that you don't fail.
  3. Your hair is too long. You should get a haircut.
  4. You really should go to the new restaurant on Main Street.
2.- talk about obligation
  1. Passengers should check in at least 2 hours before departure time.
  2. You should never lie to your doctor.
  3. You should pay more attention in class.
  4. You should be at work before 9.
3.- talk about probability and expectation
  1. Are you ready? The train should be here soon.
  2. $10 is enough. It shouldn't cost more than that.
  3. Let's call Mary. She should have finished work by now.
  4. Should games for future probability
4.- Should have + past participle
  1. should have posted that letter yesterday itself, but I forgot.
  2. She should have knocked at the door before entering the room.
  3. They should have informed his parents that he was unwell.
  4. He should have worked harder. (He didn’t work harder.)
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
1.- Second conditional.
  1. If I had money, I would travel more. 
  2. If I asked Susan out, would she accept? 
  3. If I were invisible for one day, I could play tricks on my friends.   
  4. If he weren't so stubborn, he would admit he was wrong.
  5. If she were a good friend, she would help you.   
  6. If it were cheaper, I could buy it.
  7. If I ate less, I would lose weight.
  8. I would lose weight if I ate less. 
  9. If I became President, I would change many things.
  10. If I saw Madonna, I would scream.
  11. If I had more time, I would take up a sport.
  12. If you spoke up, I'd hear you.
  13. If I were you I'd say yes.
  14. If I were you, I wouldn't invite her.
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU
* Realice la tarea sugerida en la agenda, sobre la "Crítica cinematográfica" Pág. 77.

Crítica cinematográfica - Películas, series, programas TV y estrenos ...

https://www.espinof.com/categoria/criticas

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
* Lleve todo lo sugerido en la agenda para completar en la tutoria, llevar listo el material.
Uso de los prefijos (unilirdisinimmis)
Con las siguientes palabras forme prefijos usando las palabras del paréntesis.
Sufijos. (Full, ness, less, ly, dom, er, ee, y, acy, al,  ism, ist, ship, able/ible)
Patient
Honest                            
Accurate
Believable                         
Real
Legible              
Satisfied
Connect                 
Infect                                
Agreeable             
Pleasant
Understand       
Dependent
Tidy
Fortunate
Polite
Discreet
Correct
Cover
Healthy
Color
Wonder
Sad
Dark
End
Use
Slow
Week
Free
King
Teach
Employ
Hair
Rain
Private
Nation
Active
Friend
Citizen
Sensible
                                           
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU
* Realice la tarea de la agenda sobre "La escenografía) (Pág: 66)

Escenografía - Wikipedia, la enciclopedia libre

https://es.wikipedia.org/wiki/Escenografía

Escenografía | Qué es, características, historia, componentes, tipos ...

https://www.euston96.com/escenografia/

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO (03-04/08/2019)
* Realice la tarea de la agenda sobre el ejercicio Nº 01.
* Active and Passive voice.
TASK: These sentences in active voice, chango to the passive voice.
1.- Marco is selling oil products
2.- Luisana  and her brother have buy an electric car
3.- Ecuador will make new electric cars
4.- The diesel cars contamine the air
5.- Martha had rent her old house to the Gonzalez family.
6.- I was watching the new invention of electric cars.
7.- The people contamined the water with poison.





By: Wellington E. Garcia E
cat:pvm-uno//englishblog/to/03-04/august/2019