martes, 21 de julio de 2015

INGLES. CAT: PEDRO V. MALDONADO y UNIÓN NOROCCIDENTE. (21-07-15)

BLOG. PRUEBA DEL SEGUNDO PARCIAL. PRIMER QUIMESTRE 2015.

TAREA PARA OCTAVO AÑO. CATs PVM y UNO.
* 1.- Ordene las siguientes palabras y forme preguntas y respuestas. (Pág. 80 L. azul)
        (Put the words in correct order to make questions and answers. Page 80 book blue)
     a- your / What / is / name /?       ______________________
     b- are / How / you /?                  ______________________
     c- book / Where / your / is /?     ______________________
     d- am / I / fine / very                  ______________________

* 2.- Complete las oraciones usando preposiciones (in, on, under, above, next to) (P. 82)
        (Complete the sentences using prepositions (in, on, under, above, next to) page 82 book blue)
     a- The DVD player is ____________ the television
     b- The magazines are ____________ the table
     c- The skateboard is ___________ the window
     d- The computer is ___________ the desk
     e- The cell phone is ___________ the backpack.

*3- Escriba correctamente los posesivos según corresponda. (Pág. 84 libro azul)
      (Write correctly the possessives about corresponding. page 84 book blue)
      a- Subject Pronouns.            Possessive adjectives.
       1-   I                                   ________ class is interesting.
       2-  You                               ________ teacher is very tall.
       3-  He                                 ________ T-shirt is yellow.
       4-  She                                ________ camera is modern.
       5-  We                                ________ car is small
       6-  They                             ________ english books are new

* 4- Traduzca al Ingles el siguiente vocabulario. Use el libro del SINEDI página 383.
        (Translate to English the following vocabulary. Use the SINEDI book, page 383)
     - Amarillo, azul, rojo, verde, blanco, negro, morado, violeta, anaranjado, gris, claro, obscuro, café,        dorado, plateado, celeste, rosado.
(Nota: Cada color represente con un gráfico, recorte o dibuje. Por ejemplo, el amarillo puede ser el sol o una banana, el verde un árbol o con una figura geométrica).
NOTA: Esta misma prueba puede bajar o copiar en word y ampliar los espacios para en ella misma completar)

TAREA PARA NOVENO AÑO CAT PVM y UNO.
* 1- Con las palabras y frases de nuestras actividades diarias del ejercicio Nº 1 de la página 80, libro morado forme oraciones, no olvide utilizar preposiciones. (Always, usually, often, never, seldom, rarely, sometimes) Ejemplo: (I usually get up very early). son ocho en total.

* 2- Complete: Rewrite these sentences with the adverbs of frequency in parentheses. (Pág. 83)
    (Complete: Escriba estas oraciones con los adverbios de frecuencia del paréntesis)
    a- My father is late for work. (never)                         _____________________
    b- Carmen eats pineapple for breakfast (seldom)      _____________________
    c- I am going to bed very late. (usually)                    _____________________
    d- They play soccer after school. (always)                 _____________________

* 3- Ordene correctamente estas oraciones. (Página 120, libro morado)
      (Order correctly these sentences. (Page Nº 120, book purple)
    a- at / often / I / 7:45 a.m. / school / at / am                    ________________
    b- I / my / seldom / on / pizza / put / salt                        ________________
    c- hungry / I / am / in / morning / rarely / the                 ________________
    d- never / the children / soccer / play / the street / in      ________________

* 4- Escriba (T) verdadero y (F) si es falso. (Página 436 libro del SINEDE)
       (Write (T) if true, and (F) if false. (Page Nº 436 SINEDE book)
    a- I wake up very early, en español quiere decir, Me levanto muy tarde (     )
   b- I take a shower every morning. en español dice; Tomo una ducha cada mañana (    )

TAREA DE PASTORAL PARA 9no AÑO. SOLO CAT PVM.
* 1- Conteste las siguientes interrogantes: ¿Qué es la Biblia?
   2- ¿Cuántos y cuales son los libros que contiene el Antiguo Testamento y el Nuevo Testamento? Utilice toda su creatividad en un cuadro comparativo. en un papelote.
www.significados.com/biblia/   -   htts://school.carm.org/amember/files/teologia-demo/

TAREA DE CULTURA FÍSICA PARA 9no AÑO. SOLO CAT PVM.
* Escriba sobre las reglas del fútbol: Regla Nº 1. La cancha de fútbol con sus dimensiones. Regla Nº 2, recorte y pegue un balón. Regla Nº 4, los jugadores, recorte y pegue uno. Regla Nº 5, los árbitros, recorte y pegue uno. No olvide utilizar toda su creatividad.

TAREA PARA DECIMO AÑO. CAT PVM y UNO.
*  1- Write the correct words. (Possessive pronouns) Page Nº 78. book green.
   (Encierre en un circulo los pronombres posesivos de forma correcta. página Nº 78, libro verde)
  a- Give it to her. It´s ________                b- Give it to me. It´s __________
 c- Give it to him. It´s ________               d- Give it to us. It´s _________

* 2- Circle the correct verbs. (Page Nº 120 green book)
     (Encierre el verbo correcto. (Página Nº 120 libro verde)
   a- Cereal (  is  /  are ) good for breakfast.
   b- The vegetables (need  / needs) a lot of sun to grow.
   c- The junk food ( isn´t  /  aren´t ) good for you.
   d- Bananas (  has  /  have ) a lot of vitamins.

* 3- Complete these sentences with possessives adjectives and possessives pronouns. (Pág. 114)
    (Complete estas oraciones con adjetivos posesivos y con pronombres posesivos (Pág. 114)
   a-  I                     .............hat is white.                - That white hat is .................
    b- You                .............book is Nº 03              - That book Nº 03 is .................
   c- He                   .............jacket is black            - This black jacket is .................
   d- She                 .............blouse is nice              - This nice blouse is ..................
   e- We                  ............houses are big              - Those big houses are ................
   f- They                ............shoes are small            - These small shoes are ...............

* 4- Translate into spanish the following vocabulary. (Traduzca al español el siguiente vocabulario)
    (Anywhere, borders, century, early, expensive, cheap, french fries, someone, somewhere, something, wake up, straight, before, after, North, West, East, South, heaven, summer, winter)

TAREA DE CULTURA ESTÉTICA (DIBUJO) DÉCIMO AÑO. PARA CAT UNO.
* Lleve a la tutoría materiales de trabajo, pinturas, temperas o acuarelas.

TAREA DE CULTURA FÍSICA PARA DÉCIMO AÑO: SOLO CAT UNO.
* 1- Elabore un resumen sobre la historia (origen) del fútbol.
* 2- Escriba las 17 reglas del fútbol: Luego escriba sobre; Regla Nº 1. La cancha de fútbol con sus dimensiones. Regla Nº 2, recorte y pegue un balón. Regla Nº 4, los jugadores, recorte y pegue uno.

TAREA DE PASTORAL PARA DÉCIMO AÑO: SOLO CAT UNO.
* Realice un resumen y una reflexión sobre esta pregunta: Por qué Dios nos hizo a su imagen y semejanza?  http://www.infovaticana.com/2013/10/20/que-significa-ser-creado-a-imagen-y-semejanza-de-dios/  o a  -  www.lacolumnadecarlos.com/Catequesis/Curso2/
Lea Mateo: 28, 19 para hacer una reflexión de lo que Dios quiere que hagamos.

TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT PVM y UNO.
* 1- Complete the sentences. Circle IS (isn´t), ARE (aren´t). Page Nº 87.
      (Complete las oraciones. encierre en un círculo IS (isn´t) ARE (aren´t). Página 87)
   a- There ( is / are ) an onions on the chair.
   b- There ( isn´t  /  aren´t ) any yogurt.
   c- ( is  /  are ) there some carrots in the box.
   d- There ( isn´t  /  aren´t ) any melons
* 2- Write (much or many) in each sentences. Page Nº 89. green book.
    (Escriba (much/many) en cada oración. Página 89)
   a- How _________ money do you spend on weekends?
   b- How _________ hours do you work per day?
   c- How _________ cheese do you want for your sandwiches?
   d- How _________ liters of milk do you drink per day? 
* 3- Write sentences using (some / any) and but. affirmative and negative form. Page Nº 123.
    (Escriba oraciones usando (some / any) y but, en la forma afirmativa y negativa) 
      * Con There is / There are. (+) afirmativo y (x) negativo. 
   a- apple (+)         grapes (x)          ______________________
   b- bananas (+)     melons (x)        ______________________
   c- wine (+)          beer (x)              ______________________
* 4- Order and make questions. (Ordene y haga preguntas, página 125)
  a- want / How much / Raul / does / yogurt / ?     ______________             
  b- for / want / breakfast / How many / eggs / you / do / ?      _____________

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA PARA 1ro BGU. SOLO CAT PVM.
* 1- Elabore un mapa conceptual sobre los fundamentos de la composición de los factores que intervienen en la perfección de un mensaje. 
* 2- Complete la tabla sobre las propiedades del sonido. página 100.

TAREA PARA SEGUNDO BGU. CAT PVM y UNO.
* 1- Complete the questions with IS THERE or ARE THERE. (página 123)
   a- __________ eggs in the basket?          b- ________ any sugar for my coffee.
   c- __________ any bread on the table?   d- __________ some dolls for the girls?  
* 2- Order and make questions. (Ordene y haga preguntas, página 125)
  a- want / How much / Raul / does / sugar / your coffee / for /? ______________             
  b- for / want / breakfast / How many / eggs / you / do / ?      _____________
* 3- Make quetions with the answers. (Haga preguntas con las respuestas, página 125)
  a- _____________________________? Elena has two new friends.
  b- _____________________________? I drink two glasses of milk a day.
  c- _____________________________? Mateo needs a lot of ice cream for the party.
* 4- Translate the following vocabulary.
   (Breakfast, lunch, dinner, food, junk food, fruit salad, omelet, desert, juice, healthy food, chickpeas, sugar, salt, jelly, spoons, forks, knives, cups, pan, hot dogs. - verbs: eat, drink, mix, prepare, bake, cook, buy, taste)

TAREA PARA TERCERO BGU. CAT PVM y UNO.
* Review and answer these questions. (Nota: La prueba realice de forma individual)
   1- What do you do in your free time?                _________________
  2- What are you doing right now?                      _________________
  3- What are you wearing today?                         _________________
  4- What are you doing on weekends?                 _________________
  5- When are you leaving to school today?          _________________
  6- Where are you going to eat dinner tonight?    _________________
  7- How was your weekend?                                 _________________
  8- What did you do last weekend?                       _________________
  9- Where were you on Saturday at four o´clock? _________________
 10- When you were young, what time did you use to go to bed?  _______________
 11- When you were young, what did you use to be afraid of?       _______________
 12- When you were young, what TV shows did you use to watch? ______________
 13- When you were young, what foods did you use to love?    _______________

By: Wellington E. García E.  










No hay comentarios:

Publicar un comentario