* Check the correct option to complete the sentences. (Marque la opción correcta y complete la oración)
a.- This is Mary. She _______ American. 1- (is) 2- (are) 3- (am)
b.- Hi, I _____ Japanese. 1- (is) 2- (are) 3- (am)
c.- Hello, You _____ Susan, right? 1- (is) 2- (are) 3- (am)
d- This is Thomas. ____ is from Amsterdan. 1- (She) 2- (it) 3- (He)
e.- I am from Lima. ____ is the capital of Peru. 1- (She) 2- (it) 3- (He)
f.- Where _____you from? 1- (is) 2- (are) 3- (He)
g.- What _____ your name? 1- (is) 2- (are) 3- (am)
EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). CAT: UNIÓN.
* Traer una copia de la página Nº 21 y 22 del libro de Mundo creativo, se trabajará el día de la tutoría, traer los materiales de trabajo (lápiz, borrador, regla y mucha sabiduría)
ENGLISH TASK. NINTH LEVEL. CAT: PVM y UNIÓN.
* Complete the sentences with the afirmativamente or negative imperative for the verbs.
* Complete las oraciones con el imperativo afirmativo o negativo del verbo)
1.- choose (alegre) ______________ a book.
2.- use (triste) ________________ that computer
3.- sit (triste) ______________ on the desk.
4.- walk (alegre) ________________ to the park with me.
5.- sing (alegre) ________________ your favorite song.
6.- talk (triste) ________________ loudy in class.
7.- play (alegre) ______________ a game with your brother.
8.- listen (triste) ______________ to her.
ENGLISH TASK. NINTH LEVEL. CAT: PVM y UNIÓN.
* Copy the possessives pronouns. (Copie los pronombres posesivos)
Personal Pronouns
|
Possessive adjectives
|
Possessive pronouns
|
Personal Objectives
|
I
|
MY
|
MINE
|
ME
|
YOU
|
YOUR
|
YOURS
|
YOU
|
HE
|
HIS
|
HIS
|
HIM
|
SHE
|
HER
|
HERS
|
HER
|
IT
|
ITS
|
ITS
|
ITS
|
WE
|
OUR
|
OURS
|
US
|
YOU
|
YOUR
|
YOURS
|
YOU
|
THEY
|
THEIR
|
THEIRS
|
THEM
|
* El domingo se realizará oraciones usando los posesivos y los demostrativos: This/That; These/Those.
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA: CAT. UNIÓN y PVM.
* Traer los respectivos materiales de dibujo. Debe reproducir el dibujo de la página Nº 26, debidamente pintado.
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA: CAT. UNIÓN y PVM.
* Revise este video sobre "Un hombre para la comunidad" de Mosnseñor Leonídas Proaño y realice un breve comentario.
* https://www.youtube.com/watch?v=4x4VcSYPrcQ
* https://www.google.com.ec/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=un+hombre+para+la+comunidad
TAREA DE CULTURA FÍSICA: CAT. UNIÓN y PVM.
* Siga las indicaciones de la agenda y observe el vídeo que se recomienda para que siga los pasos de como lanzar la jabalina.
ENGLISH TASK FOR FIRST LEVEL: CAT. PVM y UNIÓN.
* Translate into spanish the following adverbs of frequency.
* Traduzca al Español los siguientes adverbios de frecuencia.
(Sometimes, always, never, usually, often, ever, once, twice, every day, three times, rarely, seldom)
ENGLISH TASK FOR SECOND LEVEL: CAT. PVM y UNIÓN.
* * Translate into spanish the following adverbs of frequency.
* Traduzca al Español los siguientes adverbios de frecuencia.
(Sometimes, always, never, usually, often, ever, once, twice, every day, three times, rarely, seldom, really)
* Translate into spanish these words. (Partners, types, about, activity, process, researches, people, growth, lebel, anything, everybody, wire, knack, kicks, world, right, clothes, achievements, leader)
ENGLISH TASK FOR SECOND LEVEL: CAT. PVM y UNIÓN.
* The sunday review the pages Nº 8-9, book 4.
NOTA: El domingo se les entregará el libro de ingles.
By: Wellington E. García E.
english/cat:pvm-uno/09-06-2016.
No hay comentarios:
Publicar un comentario