* SAQUE LA COPIA DE ESTE TRABAJO PARA EL DÍA DE LA TUTORIA.
* Complete estas oraciones interrogativas con DO - DOES y responder con YES - NO, además traducir al español las preguntas.
(DO = I, You, We, They ---- Plural) (DOES = He, She, It ----- Singular)
- _______ she read the newspaper? ___________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ we come to school by bus? _________________________________
- Yes; ______________________ No, ______________________
- _______ you work very hard? ______________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ Sheyla like sun and the rain? ________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ Helen and Sandra play in the park? ___________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ I always arrive on time? ____________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ Peter work for your uncle? __________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ they play tennis on Sundays? ________________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ the dog run around the house? _______________________________
- Yes, ______________________ No, ______________________
- _______ my wife kiss me every morning? _____________________________
- Yes, ______________________ No, __________________________
1.- _______ you take a bath/ take a shower? __________________________________
2.- _______ you have breakfast? ___________________________________________
3.- _______ you read the newspaper? _______________________________________
4.- _______ you cook the dinner? __________________________________________
5.- _______ you shave every morning? ______________________________________
6.- _______ you comb your hair? ___________________________________________
7.- _______ you get dressed on time? _______________________________________
8.- _______ you tend your bed every morning? ________________________________
9.- _______ you have lunch at 12 o´clock? ___________________________________
10.- _______ you do your homeworks? ______________________________________
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA PARA OCTAVO AÑO DEL CAT: UNIÓN.
Lleve a la tutoría lo solicitado en la agenda para esta fecha, no se olvide. (3 cartulinas tamaño inem (A4) regla, lápiz, tijeras, goma)
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Las siguientes oraciones en presente simple traduzca al Español y cambie a la forma negativa y cambie al pasado.
MODEL:
Present: She reads the newspaper every day. Ella lee el periódico todos los días.
Negative: She doesn´t read the newspaper every day.
Past: She read the newspaper last Sunday.
Negative: She didn´t the newspaper last Sunday.
* Saque una copia de estas oraciones para realizar en la tutoría.
1.- You work very hard. ______________________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
2.- She likes to sit below the sun. ______________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
3.- He watches his son in the park. ______________________________
N: _____________________________________________________
P: _____________________________________________________
N: _____________________________________________________
4.- We try to arrive on time. ___________________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
5.- She does the work of two people. ____________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
6.- They play tennis on Sundays. _______________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
7.- He studies for his English class. _____________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
8.- She eats in the cafeteria with me. ____________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
9.- Sheyla goes there twice a week. _____________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
10.- The bus stops at the corner. ________________________________
N: ____________________________________________________
P: ____________________________________________________
N: ____________________________________________________
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Revise la página Nº 90 y complete el texto de las siguientes actividades.
NOTA: En esta ocasión no realice la tarea de la agenda.
1.- The United States is the _____________ country in the world.
2.- The Vatican is the _____________ country in the world.
3.- The ___________ country in the world is Zimbabwe.
4.- The ___________ country in the world is Russia.
5.- Tokio is the ________ ______________ city in the world.
6.- The ____________ city in the world is Harare in Zimbabwe.
7.- Baghdad in Iraq is the ________ ___________ city in the world.
8.- The __________ city in the world is Luxembourg in Luxembourg.
9.- Paris is the _________ ____________ city in the world to visit.
10.- Brussels is the _________ ___________ city to visit in the world.
* En las siguientes oraciones cambie al pasado los siguientes verbos.
1. He ________ (do) the homework last night.
2. Hector _________ (play) soccer yesterday.
3. She _________ (go) to Italy last week.
4. The birthday party _________ (be) the last Saturday.
5. Sheyla __________ (travel) with her cousin.
6. They ____________ (participate) in a sporty competence.
7. He ___________ (eat) at this restaurant, too
8. The boys ___________ (lose) the race
9. the singers ___________ (win) many awards prize.
10. I __________ (visit) to "Las Palmas" beach.
TAREA DE DIBUJO PARA DÉCIMO AÑO DEL CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice las tareas recomendadas en la agenda.
* Realice esta perspectiva cónica.
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST and SECOND BGU (1st/2nd). CAT: PVM - UNIÓN.
* Las siguientes oraciones con sinónimos cambiar a antónimos.
(above = arriba, sobre / over = sobre, encima)
1.- Our plane was flying above the clouds
Nuestro avión estaba volando sobre de las nubes
(large = grande / big = grande)
2.- Your house is three times as large as mine.
Tu casa es el triple de grande que la mía
The cows looked big and docile
La vacas parecían grandes y dóciles
(small = pequeño / tiny = pequeño)
3.- There is a small garden in front of my house
Hay un pequeño jardín frente a mi casa
Japanese women tend to look tiny and delicate
Las mujeres de Japón parecen pequeñas y delicadas
Las mujeres de Japón parecen pequeñas y delicadas
(stop = parar, detener / cease = parar, cesar)
4.- I wish the rain would stop (Deseo que pare la lluvia)
You will soon cease to think of her (Pronto dejarás de pensar en ella)
(exit = salida / leave = dejar, salir)
5.- Where's the emergency exit? (¿Dónde está la salida de emergencia?)
Close the door when you leave (Cierra la puerta al salir)
(rest = descanso / relax = relajo)
6.- You're sick. You have to rest (Estas enfermo, tienes que descansar)
Listen to this music and relax (Escucha esta música y relájate)
(speak = hablar / talk = hablar)
7.- I don't speak Japanese (Yo no hablo japonés)
May I talk to Ms. Brown? (¿Puedo hablar con la Sra. Brown?)
(sack = bolsa / bag = bolsa)
8.- Is this your sack or his? (¿Esta es tu bolsa o la suya?)
There is a bag on the desk (Hay una bolsa sobre el escritorio)
(clever = inteligente / smart = inteligente)
9.- Bill is the clever of the two brothers
(Bill es el más inteligente de los dos hermanos)
Patty is a smart student (Patty es una estudiante inteligente)
(present = regalo / gift = regalo)
10.- I have a nice present to give you (Tengo un regalo que darte)
I cannot accept your gift (No puedo aceptar tu regalo)
13 | listen escuchar |
My hobby is to listen to music
Mi afición es escuchar música
|
hear escuchar, oír |
He would be glad to hear that
El estará contento de escuchar eso
| |
14 | mother madre |
I gave my mother 20 flowers on Mother's Day
Le di a mi madre 20 flores en el día de las Madres
|
mom mamá |
My mom doesn't speak English very well
Mi mamá no habla muy bien el ingles.
| |
15 | house casa |
My house is a mortgage-free house
Mi casa no tiene hipoteca
|
home casa, hogar |
You are free to go home
Estas libre de ir a tu casa
| |
16 | woman mujer |
A woman fell from a ship into the sea
Una mujer cayó de un barco al mar
|
lady dama |
The lady came from a good family
La dama venía de una buena familia
| |
17 | infant niño, infante |
The infant has faith in his mother taking care of him
El niño tiene fe en que su madre cuide de él
|
baby bebé |
He's sleeping like a baby
El duerme como un bebé
| |
18 | shut cerrar |
It looks like rain. We had better shut the windows
Parece que va a llover. Deberíamos cerrar las ventanas
|
close cerrar |
I'm cold. May I close the window?
Tengo frío. ¿Puedo cerrar la ventana?
| |
19 | own propio |
I hope to own my own house someday
Espero tener mi propia casa algún día
|
possess poseer |
My uncle is possessed of great wealth
Mi tío posee una grán riqueza
| |
20 | false falso |
The rumor turned out false
El rumor resultó ser falso
|
untrue falso |
Everything she says is untrue
Todo lo que ella dice es falso
|
TAREA: Construya oraciones con sinónimos y antónimos, con las siguientes palabras.
1.- feliz (happy) / triste (sad).
2.- amor (love) / odio (hate).
3.- frío (cold) / calor (hot).
4.- risa (laugh) / llanto (cry).
5.- bueno (good) / malo (bad).
6.- rápido (fast) / lento (slow).
7.- despertando (waking up) / durmiendo (sleeping).
8.- dulce (sweet) / amargo (bitter).
9.- curva (curve) / recta (straight).
10.- Blanco (white) / negro (black).
ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd). CAT: PVM - UNIÓN.
* CONGRATULATIONS MY DEAR STUDENTS. YOU WOULD STUDY VERY HARD FOR THE ENGLISH TEST THE NEXT SATURDAY AND SUNDAY.
LUCK FOR YOU.
By: Wellington E. García E.
wege/englishteacher/cat:pvm-uno///18/01/2017.
No hay comentarios:
Publicar un comentario