jueves, 18 de mayo de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN.

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (A. 1-1) (8th). CAT: PVM y UNIÓN.
1.- Copie y deje el espacio para realizar la respectiva traducción en español de los siguientes saludos o frases.
a.- Good morning: _____________________
b.- Good afternoon: ____________________
c.- Good evening: ______________________
d.- Good night: _______________________
e.- Good bye: _________________________
f.- See you later: ______________________
g.- Glad to meet you: __________________
h.- Please to meet you: _________________
i.- See you tomorrow: _________________
j.- See you soon: ______________________
k.- How are you doing? _________________
l.- Hello / Hi: _________________________

2.- Baje esta información y lleve a la tutoria.

Different Generations

MasculineFeminine
Forefathers
Great-great grandfatherGreat-great grandmother
Great grandfatherGreat grandmother
GrandfatherGrandmother
FatherMother
SonDaughter
GrandsonGranddaughter
Great grandsonGreat granddaughter
Great-great grandsonGreat-great granddaughter
Descendents

Relatives and Extended Family

grandparents: the parents of your parents
grandfather: the father of your father/mother
grandmother: the mother of your father/mother
grandchildren: the children of your children
grandson: the son of one of your children
granddaughter: the daughter of one of your children
great grandfather: the father of your grandfather/grandmother
great grandmother: the mother of your grandfather/grandmother
uncle: the brother (or brother-in-law) of your mother/father
aunt: the sister (or sister-in-law)of your mother/father
cousin: the child of your aunt/uncle
nephew: the male child of your brother/sister
niece: the female child of your brother/sister.
NOTA: LLEVE A LA TUTORÍA UN DICCIONARIO DE INGLES.

TAREA DE CIENCIAS NATURALES PARA OCTAVO AÑO. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (A. 1-2) (9th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Lleve a la tutoría esta información.
1.- Subject pronouns: (I, YOU, HE, SHE, IT, WE, YOU, THEY)
2.- Possessive Adjectives: (MY, YOUR, HIS, HER, ITS, OUR, YOUR, THEIR)
3.- Personal Pronouns as Possessive Pronouns: (MINE, YOURS, HIS, HERS, ITS, OURS, YOURS,            THEIRS. 
4.- object Pronouns: (ME, YOU, HIM, HER, ITS, US, YOU, THEM) 
We use subject pronouns as subjects of sentences and object pronouns as objects.
Subject PronounsObject Pronouns
Singular1st personII kicked the ballmeJohn kicked the ball to me.
2nd personyouYou like to study.youJohn wants to talk to you.
3rd person (male)heHe eats green cheese.himMary doesn't like him.
3rd person (female)sheShe likes ice cream.herJohn kissed her.
3rd person (non-person)itIt bit John.itJohn smashed it.
Plural1st personweWe enjoy going to the movies.usThe politician lied to us.
2nd personyouYou are the best students.youI wouldn't lie to you.
3rd persontheyThey are not happy.themMary didn't invite them.
 
NOTA: LLEVE A LA TUTORÍA UN DICCIONARIO DE INGLES.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (A. 2-1) (10th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Lleve a la tutoría esta información.
1.- Adverbs of frequency.
FrequencyAdverb of FrequencyExample Sentence
100%alwaysalways go to bed before 11pm.
90%usuallyusually have cereal for breakfast.
80%normally / generallynormally go to the gym.
70%often* / frequentlyoften surf the internet.
50%sometimessometimes forget my wife's birthday.
30%occasionallyoccasionally eat junk food.
10%seldomseldom read the newspaper.
5%hardly ever / rarelyhardly ever drink alcohol.
0%nevernever swim in the sea.
2.- Adverbs of manner: Utilizamos estos adverbios cuando queremos expresar la manera en que se realiza una acción. En general se forman agregando "ly" al final del adjetivo.
( Well, hard, quick, soft, loud, beautiful, greedy, generous, happy, patient, gent, angry, slow, rough, easy, careful, simple, natural, good, fast, better, right, together) 
3.- Adverbs of time:  (Now, then, today, tomorrow, tonight, yesterday, already, before, early, earlier, eventually, finally, first, formerly, just, last, late, later, lately, next, previously, recently, since, soon, still, yet
NOTA: LLEVE A LA TUTORÍA UN DICCIONARIO DE INGLES.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST (A. 2-2) (1st). CAT: PVM y UNIÓN.
1.- Pasado de los verbos regulares: Forme el pasado de estos verbos siguiendo la información.
a) A los verbos que terminan en -e se les agrega una -d para formar el pasado
 Ejemplos:
phone 

smile  

agree 

die

lie

 
b) A los verbos que no terminan en -e se les añade -ed para formar el pasado.
Ejemplos:

arrive

ask 

clean

smile

 
 c) Los verbos que se deletrean con una sola vocal y que van seguidos de una sola consonante se les duplica la consonante.
Ejemplos:
beg

rub

 
d) Los verbos de dos sílabas en que la última sílaba tiene una sola vocal acentuada (con carga de voz), se les duplica la última consonante.
Ejemplos:
Prefer / 
(pre `fer)
refer / 

(re `fer) 

e) Cuando el verbo termina en -y precedida de una consonante, la -y cambia a -i quedando la terminación -ied.
Ejemplos:

carry

fry 
  

TAREA DE CULTURA FÍSICA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNIÓN.
*  Explique los procedimientos técnicos, tácticos y reglamentarios en diferentes competencias de atletismo.
1.- La salida.
2.- Fase de apoyo.
3.- La aceleración.
4.- Fase de vuelo.
5.- Llegada.
Usted puede ingresar a: https://youtu.be/mQ2bKNSmGWY
https://youtu.be/AxfHEzQk288.

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ESTÉTICA PARA SEGUNDO BGU. 
CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice un resumen de los siguientes personajes en que campo artístico se desarrolló su actividad y cual fue su mensaje; ellos son: Frida Kalho, Mario Moreno, Virginia Wolf, Pablo Picasso, Pablo Neruda,Charles Chaplin.
* Interprete y realice un pequeño comentario de los mensajes dados por: 
Mario Moreno: ("¿Para qué queremos automóviles si todavía andamos descalzos?" "¿Para qué queremos refrigeradoras, si no tenemos alimentos que meter dentro de ella?").  
Virginia Wolf: ("No hay barrera, cerradura ni cerrojo que puedas imponer a la libertad de mi mente"
Pablo Neruda: ("Muere lentamente quien no viaja, quien no lee, quien no oye música, quien no encuentra gracia en si mismo")
Charles Chaplin: ("Hay que tener fe en uno mismo. Ahí reside el secreto. Sin la absoluta confianza en sí mismo, uno está destinado al fracaso")
NOTA: Libro de Educación Cultural y Artística "Nuevos Rumbos" Página. 14 a la 16.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND and THIRD (B1.1) (2nd / 3rd). CAT: PVM y UNIÓN.
1.- Oraciones en pasado simple escriba correctamente el verbo del paréntesis (Regular verbs), traduzca al español.

You _____________ (work) very hard last weekend
She and She _____________ (live) in Japan last year
They ____________ (learn) how to swim two years ago
Hector _____________ (study) for his English test
You ____________ (watch) television every night
They _____________ (talk) on the phone last week
She _____________ (want) to learn French in Europe.
They ____________ (travel) together for many years
We ______________ (listen) music until ten o’clock last night
He _____________ (watch) television until twelve o’clock last night


2.- Complete con el verbo TO BE = am, is o are. las siguientes oraciones y agregue ING al verbo.

You _______   _____________ (work) very hard last weekend
She and She ______   __________ (live) in Japan last year
They ______  ____________ (learn) how to swim two years ago
Hector ______    ____________ (study) for his English test
You _____   ____________ (watch) television every night
They _____   ___________ (talk) on the phone last week
She ______    ____________ (want) to learn French in Europe.
They ______   ___________ (travel) together for many years
We ______     ___________ (listen) music until ten o’clock last night
He ______    ___________ (watch) television until twelve o’clock last night


Good luck!

By Wellington E. García.
cat//pvm-uno//englishtask-blog.to20-21/05/17



No hay comentarios:

Publicar un comentario