* En la agenda tiene dos tareas (Vocabularios) que realizar la tarea en español.
* Con respecto a los adjetivos que están en la agenda debe realizar dos columnas ya que estos tienen sus opuestos;
Ejemplo. Short = corto Long = largo
Easy = fácil Difficul = difícil Hard = duro
En la tutoria se realizará oraciones utilizando los adjetivos, además con los pronombres demostrativos, como; This / that - These / those.
Example: This is a short pencil. That is a long pencil.
These math exercises are easy. Those are difficul
Con las siguientes adjetivos realizar oraciones en inglés.
1.- Tall: __________________________ -Short: __________________________
2.- Rich. ___________________________ -Poor: ____________________________
3.- Hot: ____________________________ -Cold: ____________________________
4.- Happy: ____________________________ -Sad: _____________________________
5.- Wide: ___________________________ - Narrow: __________________________
* Observe el video sobre los adjetivos en YouTube, lo que le indica en la agenda.
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN (To 23-24/06/2018)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario sobre los adverbios de frecuencia.
Always, usually, often, sometimes, never, once, twice, three times, annually, constantly, daily, eventually, ever, frequently, generally, hourly, infrequently, later, monthly, next, nightly, normally, now, occasionally, quarterly, rarely, seldom, regularly, soon, then, today, tonight, weekly, yearly, yesterday, yet.
* Complete estas oraciones usando correctamente adverbios de frecuencia.
1.- In thailand, people ______________ greet with a bow to express respect. (Siempre)
2.- In China and Japan, people ______________ use chopsticks to eat with. (Siempre)
3.- In Saudi Arabia, women ____________ wear skirts. They wear veils and long dresses. (nunca)
4.- In mexico, people pray in churches. They ____________ go on Sundays. (Frecuentemente)
5.- In Spain, people ______________ give Christmas gifts on January 6th. (Usualmente)
6.- In China, people ______________ celebrate their New Year at the end of January. (A veces)
7.- The French people _______________ greet with a kiss on both cheeks. (Siempre)
8.- The Indian people _______________ use their left hand to eat with. (Usualmente)
9.- How ______________ do you eat fast food? (Con que frecuencia)
10- I _________________ eat hamburgers on weekends. (Usualmente)
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN (To 23-24/06/2018)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario sobre conectores de secuencia.
(First, first of all, then, after that, next, later, finally)
* La tarea de la agenda debe hacerla para entregar en la siguiente semana, sin olvidar seguir el ejemplo de esta semana.
* Realice un ejemplo de sus actividades diarias siguiendo este ejemplo.
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN (To 23-24/06/2018)
* En la agenda le pide como tarea que escriba 10 verbos regulares que tengan el mismo Pasado y Participio Pasado.
Remember: I, we, you, they (have), She, he, it (has)
1.- Complete with the Presente Perfecto, use (have-has) and verb in Participle.
She _______________ __________________ (live) here all her life.
They ________________ ___________________ (write) three letters
already.
I ________________ ___________________ (work) here since I
graduated school.
He _______________ ___________________ (finish) his English homework.
She _______________ __________________ (forget) her folder.
2.- Complete with the Present Perfect Negative, use (haven´t – hasn´t) and verb in Participle.
I __________________ __________________ (lose) my purse.
We _________________ ___________________ (see) this movie already.
He _________________ ___________________ (break) his leg.
They __________________ _________________ (be) to the mall twice this month.
She ___________________ _________________ (watch) that show three
times this week.
3.- Complete with the Past Perfect, use (had) and verb in Participle.
She ____________ _________________ (meet) him before the party.
Kate ____________ _______________ (want) to see the movie.
She stayed up all night
because she _____________
________________ (receive) bad
news.
You _____________ _______________ (study) Italian before you moved to Rome.
I ______________ ________________ (fall) asleep before eight o'clock.
4.- Complete with the Present Perfect
Continuous, use (has – have + been)
and verb with ing.
You ___________ ___________ _______________ (work) in that school.
She ___________ ___________
_______________ (cry) all
morning.
He ___________ ___________
________________ (shop) in
the mall.
It ____________
___________ ________________ (snow) in Russia.
They ___________ ____________ _______________ (run) in the park.
TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM - UNO.
* En una hoja de papel ministro a cuadros realce un mapa mental sobre los compositores famosos de la música clásica, resuma lo más destacado de cada compositor. Ingrese a Google con el tema. "Compositores famosos de la música clásica". Siga este modelo para la tarea.
MÚSICA
CLÁSICA
|
||||||||||
COMPOSITORES
FAMOSOS DE LA MÚSICA
|
||||||||||
Johann Sebastian Bach
|
Wolfgang Amadeos Mozart
|
Franz Schubert
|
Ludwig Van Beethoven
|
Peter Ilyich Tchaikovsky
|
Giuseppe Verdi
|
|||||
* Complete la tarea respondiendo estas preguntas.
1.- ¿Por qué se dice que la música clásica es la base de la música occidental y un eslabón de la cultura universal?
2.- ¿En qué consiste el hecho de que la música clásica se considere como homofónica?
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu). CAT: PVM - UNIÓN (To 23-24/06/2018)
* Complete el siguiente diagrama con las siguientes palabras.
(solar energy, renewable, oil, tides, wind, iron, coal, timber, copper, streams)
WIND ENERGY (a)
|
|||||||||||||||||||
AIR
|
|||||||||||||||||||
(b)
|
|||||||||||||||||||
WATER
|
HYDRO-ENERGY
|
||||||||||||||||||
RENEWABLE
|
( c )
|
||||||||||||||||||
PLANTS
|
|||||||||||||||||||
NATURRAL
RESOURCES
|
|||||||||||||||||||
(d)
|
|||||||||||||||||||
SUN
|
|||||||||||||||||||
( e )
|
|||||||||||||||||||
(f)
|
|||||||||||||||||||
FOSSIL FUEL
|
|||||||||||||||||||
(g)
|
|||||||||||||||||||
NON RENEWABLE
|
|||||||||||||||||||
MINERAL
|
(h)
|
||||||||||||||||||
(i)
|
* En la tutoría se realizará preguntas con;
1.- What time (do-does/did/will)
2.- When (do-does/did/will)
3.- Who (do-does/did/will)
4.- Where (do-does/did/will)
5.- Whose (do-does/did/will)
TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNO.
* Para el trabajo de la agenda estos son los temas, sobre las faces de una producción musical.
1.- Pre-producción.
2.- Producción.
3.- Post-producción
4.- Comercialización.
* Conteste las siguiente peguntas.
1.- ¿Qué entiende por producción musical?
2.- ¿Cree que es lo mismo hablar de producción musical que de composición de una canción (música y letra)
3.- ¿Que relación existe entre producción musical y producto musical?
ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu). CAT: PVM - UNIÓN (To 23-24/06/2018)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario; (lleve diccionario Inglés-español)
(Everybody, skills, so how, choose, career, best, whether, first, job, think, should, tasks, easy, right, of course, other, things, usually, feel, more, enjoy, style, even, if, however, choice, environment, would, deadlines, guidelines, which, outside, some, a lot of, recognize, match, although, without, might, team, someone, like, spend, weekends, if so, overtime)
* En la tutoría se realizará preguntas con;
1.- What time (do-does/did/will)
2.- When (do-does/did/will)
3.- Who (do-does/did/will)
4.- Where (do-does/did/will)
5.- Whose (do-does/did/will)
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. TERCERO BGU. CAT: PVM - UNO. (To 23-24/06/2018)
* Recuerde que para presentar una tarea de Pastoral y sobre todo de Mons. Leonidas Proaño, con una imagen de él o de su entorno, bien presentado el trabajo.
sicsal.net › Principal › Contenido.
By; Wellington E. Garcia E.
wege//cat:pvm-uno/english-blog/to-23-24/june/2018.
No hay comentarios:
Publicar un comentario