miércoles, 13 de julio de 2016

ENGLISH WORKS. CATs. PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN. (JULIO 13 DEL 2016)

CATs. PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN. (JULIO 13 DEL 2016)

ENGLISH HOMEWORKS. EIGHTH (8vo) CAT: PVM y UNIÓN.
* Imprima toda la hoja que le corresponde a octavo año y lleve a la tutoría. No olvide tener la copia de la página Nº 27 del libro.
Los pronombres posesivos en inglés son: mine, yours, his, hers, ours, yours, theirs. Indican posesión y son invariables. Nunca van precedidos de un artículo. Aquí encontrarás ejemplos traducidos al español.
mine (máin) - (el/la/lo/los/las) mío/a míos/as
yours (iórs) - (el/la/lo/los/las) tuyo/a tuyos/as
his (jis) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
hers (jers) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
ours (áurs) - (el/la/lo/los/las) nuestro/a, nuestros/as
yours (iórs) - (el/la/lo/los/las) de ustedes
theirs (dérs) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
mine (máin) - (el/la/lo/los/las) mío/a míos/as
  • Can you lend me a pencil? - I forgot mine
  • Here are your tools. Where are mine?
  • This belongs to me. It's mine.
  • I play tennis with a friend of mine.
 yours (iórs) - (el/la/lo/los/las) tuyo/a tuyos/as
  • Is this book yours?
  • That is my problem, not yours.
  • This belongs to you. It's yours.
  • I met a friend of yours yesterday.
his (jis) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
  • I lent Bob my car and he lent me his
  • Jack wears a nice hat. Is it his?
  • This belongs to John. It's his.
  • Bill went to the game with a friend of his.
hers (jers) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
  • I forgot my book, so Susan gave me hers.
  • That is not my sister's car. Hers is red.
  • This belongs to Sally. It's hers.
  • Mary went to the theater with a friend of hers
ours (áurs) - (el/la/lo/los/las) nuestro/a, nuestros/as
  • Their city is old. Ours is new.
  • Their country is bigger than ours.
  • It's their problem, not ours.
  • Sally and I had a big party with some friends of ours.
yours (iórs) - (el/la/lo/los/las) de ustedes
  • Our language is nice. Yours is practical. 
  • Our house is next to yours.
  • This belongs to you and your brother. It's yours.
  • You can bring some friends of yours, if you want. 
theirs (dérs) - (el/la/lo/los/las) suyo/a suyos/as
  • That car belongs to my parents. It's theirs.
  • Our city is as nice as theirs.
  • My appartment is here. Theirs is there.
  • My parents went on vacation with friends of theirs

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO) OCTAVO AÑO. CAT UNIÓN.
* No olvide realizar la tarea de la Agenda y el dibujo de la rosa que les dí, debidamente pintada según el modelo.

ENGLISH HOMEWORKS. NINTH (9no) CAT: PVM y UNIÓN. 
* Complete the statements, use (How often.............? and use adverbs of frequency) 
   Deje los respectivos espacios. Complete las oraciones, use How often..? No olvide sacar las copias de  las páginas 120/121.
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   ________________ sing in the shower. 
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ arrives late to High School. 
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ does my homeworks in the afternoon.
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ gets hungry during class.
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ falls asleep in the classroom.
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ plays some sports.
 (Q) __________________________________________________________________
 (A) ______________   _______________ go to the gym on weekends.

ENGLISH HOMEWORKS. TENTH (10mo) CAT: PVM y UNIÓN. 
* Imprima esta hoja de trabajo que le corresponda a Décimo año.

Imperatives

En forma afirmativa
En forma negativa
Come hereVen aquíDon't cross the street
No cruces la calle
Go there 
Ve allí
Don't say that
No digas eso
Open the door 
Abre la puerta
Don't be so mean 
No seas tan malo
Leave me alone 
Déjame solo
Don't fight 
No pelées
Turn on the TV 
Enciende el televisor
Don't drink so much 
No tomes tanto
Turn off the radio 
Apága la radio
Don't invite so many people 
No invites a tantas personas
Be careful 
Sé cuidadoso
Don't make noise 
No hagas ruido
Let me see that 
Déjame ver eso
Don't interrupt 
No interrumpas
Call me up 
Llámame por teléfono
Don't drive so fastNo conduzcas tan rápido
Finish that report 
Termina ese informe
Don't be late 
No llegues tarde
Sit down 
Siéntate
Don't come so early 
No vengas tan temprano
Stand up 
Levántate
Don't buy so many things 
No compres tantas cosas
El "Let´s" = "Let us" se usa para dar una orden en la cual uno mismo se incluye.
Let's
Let's not
Let's work
Trabajemos
Let's not hurry
No nos apuremos
Let's make a party
Hagamos una fiesta
Let's not do that
No hagamos eso
Let's buy some beers
Compremos algunas cervezas
Let's not waste time
No desperdiciemos tiempo
Let's play basketball
Juguemos al básketbol
Let's not wait any more
No esperemos más
Let's go to the movies
Vayamos al cine
Let's not go so fast
No vayamos tan rápido
Let's eat some ice creams
Comamos algunos helados
Let's not drink so much
No tomemos tanto
Let's take a walk
Tomemos un paseo
Let's not talk about that
No hablemos de eso
Let's consider this problem
Consideremos este problema
Let's not bother them
No los molestemos
Let's see what we can do
Veamos que podemos hacer
Let's not interrupt
No interrumpamos
Let's try to do it
Tratemos de hacerlo
Let's not say anything
No digamos nada
Let's start with this
Comencemos con esto
Let's not argue again
No discutamos de nuevo
Let's finish that
Terminemos eso
Let's not be upset about it
No estemos molestos por ello

TAREA DE PASTORAL. DÉCIMO AÑO CAT P. V. MALDONADO.
* Copie el poema "Solidaridad" escrito `por Monseñor Leónidas Proaño y concluya con el mensaje que encierra el mismo, utilice toda su creatividad y estética.


"Solidaridad" 
Monseñor. Leónidas Proaño 
Mantener siempre atentos los oídos 
al grito del dolor de los demás
y escuchar su pedido de socorro… 
es solidaridad. 

Mantener la mirada siempre alerta 
y los ojos tendidos sobre el mar 
en busca de algún náufrago en peligro… 
es solidaridad. 

Entregar por amor hasta la vida 
es la prueba mayor de la amistad: 
es vivir y morir con Jesucristo, 
la solidaridad. 

Llegar a ser la voz de los humildes, 
descubrir la injusticia y la maldad, 
denunciar al injusto y al malvado… 
es solidaridad. 

Convertirse uno mismo en mensajero 
del abrazo sincero y fraternal 
que unos pueblos envían a otros pueblos 
es solidaridad. 

Compartir los peligros en la lucha 
por vivir en justicia y libertad, 
arriesgando en amor hasta la vida… 
es solidaridad.

TAREA DE CULTURA ESTÉTICA. DÉCIMO AÑO CAT PVM y UNIÓN.
* Realice la tarea prevista en la agenda, página Nº 36.  
Reproduzca esta imagen en una hoja de formato A4, utilice lápiz carboncillo.
Imagen relacionada

TAREA DE CULTURA FÍSICA. DÉCIMO AÑO CAT PVM.
* No olvide realizar la tarea solicitada en la agenda, por favor utilice toda su creatividad y estética para presentar el trabajo.


ENGLISH HOMEWORKS. FIRST LEVEL BGU (1st) CAT: PVM y UNIÓN. 
* Copie o imprima esta hoja sobre las preposiciones.
Las preposiciones pueden ser traducidas de manera distinta según la situación o el contexto de su uso. Por ello es recomendable memorizar las diferentes variaciones y usos dependiendo de si hablamos de preposiciones de lugar, movimiento o tiempo. Veremos que muchas de las preposiciones se repiten en los diferentes apartados.

In / At / On

Son unas de las preposiciones más comunes que se pueden usar para indicar lugar o tiempo: inat y on.

IN

Significado: en, dentro, dentro de
Uso (lugar): Se usa para indicar tanto espacios cerrados como espacios abiertos. Lo utilizamos para indicar que algo está dentro de una cosa, en un lugar cerrado, o en el interior de algo físicamente. Sin embargo, como vemos en los ejemplos, también se utiliza para indicar que se está en un lugar geográfico.
Ejemplos:
 I live in Brighton. _________________________________________
 The cat is in the box. _____________________________________________
 I found your address in the phone book. ______________________________________
 My parents arrive in France on Monday. ________________________________________
Uso (tiempo): Lo utilizamos con meses, años, épocas, partes del día y períodos de tiempo (duración).
Ejemplos:
 We went to Mexico in May. _________________________________________
 I always run in the mornings. ______________________________________
 I will see him in a week. _______________________________________
 She was born in 1976. ______________________________________
 

AT

Significado: en, a, al, cerca de, tocando
Uso (lugar): Se usa delante de edificios como casas, aeropuertos, universidades (para indicar que estamos dentro), antes de “top” (parte superior), “bottom” (parte inferior), “the end of” (al final de), para indicar acontecimientos como reuniones, fiestas, conciertos, deportes, etc…, detrás de “arrive” (llegar) cuando nos referimos a lugares que no sean ciudades o países.
Ejemplos:
 He is at home. ____________________________________________
 I always visit my sister at work. _____________________________________
 We eat at the table. _________________________________________
 She will see him at the theatre. ______________________________________
 Her name is at the bottom of the page. _____________________________________
 When did you arrive at the airport? _________________________________________
Uso (tiempo): Lo utilizamos delante de la hora y de fiestas.
Ejemplos:
 He runs every morning at 6. ___________________________________________
 I will see them at Christmas. ___________________________________________

ON

Significado: sobre, encima de algo, tocando
Uso (lugar): Se coloca delante de nombres de lugares con base como mesas, suelos, etc…, cuando nos referimos a lugares de una habitación como techo o pared y para indicar que alguien está dentro de un transporte público o en una planta de un edificio.
Ejemplos:
 The pen is on the table. _________________________________________________
 They have a photograph of Paris on the wall. ___________________________________
 I am on the bus. ___________________________________
 Her apartment is on the second floor. _________________________________
Uso (tiempo): Lo utilizamos con días de la semana, fechas y fiestas.
Ejemplos:
 They went to Mexico on the first of May. ________________________________
 He runs on Mondays and Fridays. ___________________________________________
 I will see Luis on his birthday. ____________________________________________


ENGLISH HOMEWORKS. SECOND LEVEL BGU (2nd) CAT: PVM y UNIÓN. 
* Imprima esta página para el día de la tutoria.

Prepositions


How can we use these little words correctly?

Prepositions are used in many different ways in English - perhaps that's why a lot of people have problems with them.
First, they are used with time words:
  • on Monday _______________________
  • in the 20th century __________________
  • at night __________________
Second, they are used to show where something or someone is:
  • The plate is on the table. __________________________
  • Julie is in the garden. ________________________
  • The picture is on the wall. _______________________
Third, they are used after some adjectives:
  • She is good at tennis. ___________________________
  • Scotland is famous for whisky _______________________
  • I'm worried about my new job. ________________________
Fourth, they are used after some verbs:
  • I'm listening to music. _____________________
  • She is waiting for her friend. _________________________
  • He borrows money from his sister. ______________________
Fifth, they are used after some nouns:
  • She has trouble with remembering new vocabulary.
  • ______________________________________________
Finally, they are used in certain phrases:
  • The bus arrived in the end. ________________________
  • She arrived just in time for the film. ____________________
TRABAJO DE PASTORAL. SEGUNDO CURSO BGU CAT: UNIÓN. 
Copie el poema "Solidaridad" escrito `por Monseñor Leónidas Proaño y concluya con el mensaje que encierra el mismo, utilice toda su creatividad y estética.


"Solidaridad" 
Monseñor. Leónidas Proaño 
Mantener siempre atentos los oídos 
al grito del dolor de los demás
y escuchar su pedido de socorro… 
es solidaridad. 

Mantener la mirada siempre alerta 
y los ojos tendidos sobre el mar 
en busca de algún náufrago en peligro… 
es solidaridad. 

Entregar por amor hasta la vida 
es la prueba mayor de la amistad: 
es vivir y morir con Jesucristo, 
la solidaridad. 

Llegar a ser la voz de los humildes, 
descubrir la injusticia y la maldad, 
denunciar al injusto y al malvado… 
es solidaridad. 

Convertirse uno mismo en mensajero 
del abrazo sincero y fraternal 
que unos pueblos envían a otros pueblos 
es solidaridad. 

Compartir los peligros en la lucha 
por vivir en justicia y libertad, 
arriesgando en amor hasta la vida… 
es solidaridad.


ENGLISH HOMEWORKS. THIRD LEVEL BGU (3er) CAT: PVM y UNIÓN. 
* Imprima esta página para el día de la tutoria.

Prepositions


How can we use these little words correctly?

Prepositions are used in many different ways in English - perhaps that's why a lot of people have problems with them.
First, they are used with time words:
  • on Monday _______________________
  • in the 20th century __________________
  • at night __________________
Second, they are used to show where something or someone is:
  • The plate is on the table. __________________________
  • Julie is in the garden. ________________________
  • The picture is on the wall. _______________________
Third, they are used after some adjectives:
  • She is good at tennis. ___________________________
  • Scotland is famous for whisky _______________________
  • I'm worried about my new job. ________________________
Fourth, they are used after some verbs:
  • I'm listening to music. _____________________
  • She is waiting for her friend. _________________________
  • He borrows money from his sister. ______________________
Fifth, they are used after some nouns:
  • She has trouble with remembering new vocabulary.
  • ______________________________________________
Finally, they are used in certain phrases:
  • The bus arrived in the end. ________________________
  • She arrived just in time for the film. ____________________-





By: Wellington E. García E.
englishhomeworks/cat:pvm-uno/13-07-2016.










No hay comentarios:

Publicar un comentario