miércoles, 3 de enero de 2018

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN (To 06-07/01/2018)

NOTA: ESTA PARTE DEL BLOG ES SOLO LA PRUEBA Nº 03 DE TERCERO BGU.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________
NAME: ________________________   LEVEL: ___________         DATE: __________
ENGLISH TEST Nº THREE. 

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu). CAT: PVM - UNO.
1.- Translate into Spanish these vocabulary (get, involve, do, done, happen, have, relationship, accepte, fail, facing) (Conditionals: If, Would, Will)
2.- Translate into Spanish these questions and answers in English.
a.- What will happen if you get involved in a school conflict? 
      ______________________________________________________________
b.- What would you do if you didn´t have a good relationship with your parents?
      ______________________________________________________________
c.- What would you have done if you hadn´t been accepted by your peers?
      ______________________________________________________________
d..- What will your parents do if you fail the school year?
      ______________________________________________________________
e.- What will you do if your best friend is facing alcohol abuse?
      ______________________________________________________________

3.- Answer these questions.
1. Where do you live?        ¿___________________________________________________________?
2. Where is my house?      ¿___________________________________________________________?
3. Where is the cat?           ¿___________________________________________________________?
4. Where are my shoes?   ¿___________________________________________________________?
5. Where can I buy food? ¿___________________________________________________________?
6. Where did you go?        ¿___________________________________________________________?
7. Where did he stay?       ¿___________________________________________________________?
8. Where could he buy that car?  ¿___________________________________________________?
9. Where was the party?   ¿___________________________________________________________?
10. Where was your friend?  ¿________________________________________________________?

4.- Complete. Use: 
1.- "How much" (Para sustantivos no contables) 
2.- "How many" (Para sustantivos contables).

1.- ___________ milk do I have to buy? (¿Cuánta leche debo comprar?)
2.- ___________ sugar do you eat daily? (¿Cuánta azúcar comes diariamente?)
3.- ___________ cups of milk do you use for this recipe? (¿Cuántas tazas de leche usas para esta receta?)
4.- ___________ kilograms of sugar come in that package? (¿Cuántos kilos de azúcar vienen en ese paquete?)
5.- ___________ weight did you gain? (¿Cuánto peso aumentaste?)
6.- ___________ eggs did she buy? (¿Cuántos huevos compró?)
7.- ___________ chocolate do you let them eat? (¿Cuánto chocolate les permites comer?)
8.- ___________ students are in the classroom? (¿Cuántos estudiantes hay en el aula?)
9.- ___________ people will come? (¿cuánta gente vendrá?)

10- ___________ spoonfuls of honey do you want in your tea? (¿Cuántas cucharadas de miel quieres en tu té?)

TAREAS PARA ESTUDIANTES DE OCTAVO A SEGUNDO DE BACHILLERATO.
ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: Pedro V. M - Unión N.
* Traduzca al español el siguiente listado de verbos.
(Work, play, stay, travel, talk, go, hang out, book, water, study, speak, tell, walk, take, spend, eat, listen, write, read, surf, watch, get up, have, do, wake up) (Page: 74/75)

* Answer with Yes/No. Responda estas preguntas con Si/No. Traduzca al español.
a.- Do you surf the internet? ____________________________________________________________
      Yes, ________________________                        No, _________________________
b.- Do you watch TV al night? __________________________________________________________
      Yes, ________________________                        No, _________________________
c.- Do your parents get up early? _______________________________________________________
      Yes, ________________________                        No, _________________________
d.- Do you and your parents spend quality time together?
      _________________________________________________________________________________________
      Yes, ________________________                        No, _________________________
e.- What time do you have breakfast? __________________________________________________
     (    ) ____________________          (    ) ____________________      (    ) other __________________
f.- What do you do at home? ____________________________________________________________
     (    ) ____________________          (    ) ____________________      (    ) other __________________
g.- What time do you go to bed? 
     (    ) ____________________          (    ) ____________________      (    ) other __________________

* Ordene correctamente las preguntas y conteste con Yes/No.
a.- in his free time / surf the internet / does / your dad /?
     Q: __________________________________________________________________________________________
     A: ____________________________________________________________
b.- play soccer / your brothers / on weekends / do /?
     Q: __________________________________________________________________________________________
     A: ____________________________________________________________


ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Forme el pasado de los siguientes verbos.
(Work, play, stay, travel, talk, go, hang out, book, water, study, speak, tell, walk, take, spend, eat, listen, write, read, surf, watch, get up, have, do, wake up, cook, wash, iron, clean, drink, share)
* Complete las siguientes oraciones con los verbos en pasado. Use correctamente  en pasado los verbos del paréntesis. (Celebrate, dance, cook, travel, work, share, collect, tell, meet, forget)
a.- I ______________________ my birthday on December 24th with my family
b.- Martha ______________________ with her friends on New Year
c.- My mom _______________________ a special meal on good night 
d.- Your uncles _______________________ to Quito city on last Tuesday
e.- My father _____________________ all last weekend in the factory
f.- Our families ______________________ many kinds of meal and sweets
g.- My little sister _____________________ many toys last Christmas
h.- My best friend ______________________ a lot jokes yesterday
i.- My father __________________ to Michael at 22h: 15 in the airport
j.- Your sister ____________________ my Christmas gift in the Store

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA "DIBUJO". 9no año. CAT: UNIÓN.
* Construir un Arco Carpanel conocida la luz AB. (Página Nº 58)
Resultado de imagen para trazado de arcos carpanel            Resultado de imagen para trazado de arcos carpanel
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: Pedro V. M - Unión N.* El siguiente listado de verbos cambie al tiempo pasado y participio pasado.

SPANISH
PRESENT
PAST
PARTICIPLE
Trabajar
Work
Worked
Worked

Play



Stay



Travel



Talk



Go
Went
Gone

Hang out



Book



Water



Study



Speak
Spoke
Spoken

Tell



Take
Took
Taken

Spend



Eat



Listen



Write
Wrote 
Written 

Read



Surf



Watch
Watched
Watched

Get up



Have



Do
Did 
Done 

Wake up



Drink


Compartir
ShareSharedShared


TALLER EN CLASES* Con las siguientes palabras realizar oraciones en Presente Simple y en Presente Perfecto.

MODEL:
* forget/homeworks
  (sp) Susana forgets her English homeworks
  (pp) Susana has forgotten her English homeworks

a.- write/letter
(SP) _________________________________________________________________________________
(PP) _________________________________________________________________________________

b.- study/music
(SP) _________________________________________________________________________________
(PP) _________________________________________________________________________________

c.- take/shower
(SP) _________________________________________________________________________________
(PP) _________________________________________________________________________________

d.- paint/the house
(SP) _________________________________________________________________________________
(PP) _________________________________________________________________________________

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: Pedro V. M - Unión N.* Traduzca al español estos verbos frasales.
(Unplug, turn on, hook up, take off, sign in, enter, switch on, connect, remove, disconnect, put on, turn up, plug in, turn down, turn off, sign out, stay up)
* Escoja 10 verbos frasales y realice oraciones en ingles.
EJEMPLO.
1.- The lamp is unplug all morning.    La lámpara esta desenchufada toda la mañana.
TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.*  Establezca la diferencia entre un objeto que funciona de forma analógica y uno que funciona de forma digital, busque el ejemplo o el objeto y dibuje.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* Realice una consulta sobre el valor de la "Esperanza" y debe completar con imágenes y mensajes de reflexión.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Describa los pasos básicos de una danza folclórica: Demuestre con imágenes.
 1.- "La Bomba del Chota"
2.- "La Marimba"
3.- "Baile de las Cintas"
4.- "Baile de la Cosecha"

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA 2do BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Hable sobre la vida y obras del gran pintor ecuatoriano Oswaldo Guayasamin, si puede demuestre con una de sus obras.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu). CAT: Pedro V. M - Unión N.
Answer these questions.
1. Where do you live?        ¿______________________________________________________________?
2. Where is my house?      ¿______________________________________________________________?
3. Where is the cat?           ¿______________________________________________________________?
4. Where are my shoes?   ¿______________________________________________________________?
5. Where can I buy food? ¿______________________________________________________________?
6. Where did you go?        ¿______________________________________________________________?
7. Where did he stay?       ¿______________________________________________________________?
8. Where could he buy that car?  ¿______________________________________________________?
9. Where was the party?   ¿______________________________________________________________?
10. Where was your friend?  ¿___________________________________________________________?

Complete y traduzca al español. Use: 
1.- "How much" (Cuánto?) (Para sustantivos no contables) 
2.- "How many" (Cuántos?) (Para sustantivos contables)

1.- _____________ milk do I have to buy? (¿______________________________________________________________?)
2.- _____________ sugar do you eat daily? (¿_____________________________________________________________?)
3.- _____________ cups of milk do you use for this recipe? (¿______________________________________?)
4.- _____________ kilograms of sugar come in that package? (¿___________________________________?)
5.- _____________ weight did you gain? (¿________________________________________________________________?)
6.- _____________ eggs did she buy? (¿____________________________________________________________________?)
7.- _____________ chocolate do you let them eat? (¿__________________________________________________?)
8.- _____________ students are in the classroom? (¿__________________________________________________?)
9.- _____________ people will come? (¿____________________________________________________________________?)

10- _____________ spoonfuls of honey do you want in your tea? (¿______________________________?)



By: Wellington E. García E.
wege//cat:pvm-uno/englishblog/to_06-07/01/2017.













miércoles, 13 de diciembre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN. (To 16-17 / 12 / 2017)

NOTICIA DE ÚLTIMA HORA: ATENCIÓN SEÑORES ESTUDIANTES DE LOS CATs PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE. EL VIAJE A LA CIUDAD DE QUITO YA NO ES EL SÁBADO 16, ES EL DOMINGO 17 A LA HORA YA PREVISTA, TOMEN TODAS LAS RECOMENDACIONES. EL CAT PVM, TIENE TUTORIAS EL SÁBADO 16, ACUDIR TODOS DE FORMA PUNTUAL.

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque en el diccionario y traduzca al español el siguiente vocabulario.
(Breakfast, lunch, dinner, eat, drink,  have, to, take, sleep, get up, wake up, go, shower, home, early, until, together, same, time, watch, study, play, do, surf, spend, tired)
* Se trabajara con las páginas 74 y 75 del libro)

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque un listado de 20 verbos Regulares y 20 verbos Irregulares y traduzca al español, esta tarea es de la agenda. Busque en:
https://es.slideshare.net/albertojeca/los-100-verbos-regulares-ms-usados-en-ingls
http://www.ompersonal.com.ar/omverbs/regularverbs.htm
http://www.saberingles.com.ar/lists/irregular-verbs.html
* Trabajar con la página 48 - 49 del workbook. Ejercicios Nº 3, 4 y 6.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 9no. CAT: UNIÓN.
* Construir una Voluta de núcleo pentagonal. (Espiral de 5 lados) (Página 55)

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque la traducción en español de las siguientes palabras.
(Inspiring, young, people, intelligent, sensitive, artistic, social, musical sporty, creative, win, trophy, medal, tournament, analyticsl, always, moreover, life, competitive, enjoy, methodic, talented, successfully, sensibility, feeling, friendly, details, quick, understand, powers, outdoor, draw, skillful)
* Página 48 del workbook. 74-75.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice la tarea de la agenda sobre los verbos frasales.
https://elblogdeidiomas.es/150-phrasalverbs-traduccion-ejemplo

* With the following Phrasal Verbs, make sentences.
1.- to ask for ___________________________________________________________
2.- to break down _______________________________________________________
3.- to bring up __________________________________________________________
4.- to catch up __________________________________________________________
5.- to came back ________________________________________________________
https://www.curso-ingles.com/aprender/phrasal-verbs

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Consulte lo siguiente.
* El arte hoy no solo está en los museos y galerías. ¿Qué otros lugares crees que pueden albergar arte?

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
*  Realice un Ensayo sobre "Cómo vive la familia actual la Navidad, si se mantiene o no la reflexión sobre el nacimiento del Niño Dios o simplemente es consumismo mundano".

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Consulte: ¿Por qué es importante el ejercicio aeróbico? ¿En qué nos ayuda? demuestre con imágenes de algunos ejercicios aeróbicos.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM.
* No se olvide realizar la tarea de la Agenda, sobre la importancia de la figura humana en el Arte Antiguo (Prehistórico) y Contemporáneo.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND / THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* No se olvide realizar la tarea de la Agenda sobre el vocabulario expuesto.
TAREA: Complete estas oraciones con el primer condicional "If" y traduzca al español, y como segundo condicional complete con "Will" o "Won´t"

If + Simple Present, Will / Won't ...

1.- ____ I go to Paris next month for work, I _______visit the Eiffel Tower (Plans)
  _________________________________________________________________________
2.- ____ I have time, I ________ help you. (Promise)
  _________________________________________________________________________
3.- ____ you touch that wire, you ________ get an electric shock. (Warning)
  _________________________________________________________________________
4.- ____ you eat my chocolate that is in the fridge, you ______ sleep outside with the dog.(Threat)
  _________________________________________________________________________
5.- ____ you take me to the mall, I _______ buy you an ice cream. (Persuasion)
  _________________________________________________________________________
6.- ____ she doesn't go to university, her parents ________ (not) be happy. (Emotion)
  _________________________________________________________________________
7.- ____ it rains, we ________ cancel the trip. (Travel)
  _________________________________________________________________________
8.- ____ that candidate becomes President, the country _______ be in trouble. (Problems)
  _________________________________________________________________________






By; Wellington E. Garcia E.
wege//cat:pvm-uno/englishblog//to/16-17-DIC-2017.





NOTICIA DE ÚLTIMA HORAATENCIÓN SEÑORES ESTUDIANTES DE LOS CATs PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE. EL VIAJE A LA CIUDAD DE QUITO YA NO ES EL SÁBADO 16, ES EL DOMINGO 17 A LA HORA YA PREVISTA, TOMEN TODAS LAS RECOMENDACIONES. EL CAT PVM, TIENE TUTORIAS EL SÁBADO 16, ACUDIR TODOS DE FORMA PUNTUAL.























martes, 5 de diciembre de 2017

ENGLISH EVALUATION. P2-Q2. CAT: PVM-UNO (To 09-10/12/2017)

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
PRUEBA Nº 2.

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Observe el mapa de la ciudad y escriba correctamente la ubicación de los lugares con la preposición correcta. (between, across from, next to, behind, on the corner of)
a.- There is a square ___________________ the parking lot and the church.
b.- There is a drugstore ___________________ First Avenue and Peter Street.
c.- There is a church ___________________ the square.
d.- There is a police station _________________ the restaurant
e.- There is a bank __________________ the hospital.
2.- Lea la conversación y encierre la opción correcta.
Man: Excuse me, ______ any museums near here?
          a.) * there are                   * are there                * there aren´t
Officer: No, _____ any museums in the city.
          b.) * there isn´t                * there aren´t            * there are
Man: Mmm, ____ a zoo near this place?
          c.) * there is                     * are there                * is there
Officer: Yes, ____ one across from the park.
          d.) * there isn´t                * there are                * there is
Man: How can I ____ there?
          e.) * run                           * get                         * walk
Officer: Walk two blocks and turn ______.
          f.) corner                          * right                      * straight
3.- Lea el  texto y encierre la respuesta correcta.
a. Chichen Itza is a pyramid in Mexico. This wonder is in .
• Guadalajara              • Yucatan                      • Monterrey
b. Machu Picchu or the “Lost City of the Incas” is in .
• Ecuador                    • Bolivia                       • Peru
c. Christ the Redeemer is a Brazilian statue in the city of .
• Rio de Janeiro          • Brasilia                      • Sao Paulo
d. The Colosseum is a European structure in .
• Italy                         • France                         • Spain
e. Petra is an archeological city in Jordan. It is located in .
• Africa                      • Europe                        • Asia
f. The Taj Mahal is a beautiful monument in .
• India                        • Thailand                     • Arabia
g. The Great Wall is 8,851.8 km long. It is located in .
• Japan                       • China                          • Taiwan

Nota: No realice la tarea de la Agenda.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                    PRUEBA Nº 2.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Complete las preguntas con (Where, what, who, how old, when) encerrando las respuestas correctas.
Example:
When was born Christopher Columbus?  He was born in 1451

a. ______________ the indigenous leader Tupac Amaru born?
1. In Mexico                       2. In Peru                        3. In Ecuador

b. ______________ the navigator Marco´s last name?
1. da Gama                         2. San Martín                  3. Polo

c. Simon Bolivar born?
1. In 1713                           2. In 1730                        3. In 1783
d. ________________ Julius Caesar and Caesar Augustus?
1. Emperors                        2. Navigators                   3. Explorers
e. ________________ the last Aztec governor?
1. Tizoc                              2. Moctezuma                  3. Cuauhtemoc
f. _________________ the leader of the independence of Chile?
1. Simon Bolivar                2. Jose de San Martín      3. Francisco Pizarro

2.- Conteste en ingles las siguientes preguntas informativas.
a.- What is your full name? _______________________________________
b.- Where were you born? ________________________________________
c.- How many years are you? _____________________________________
d.- Who is your father? __________________________________________
e.- When were you born? ________________________________________
f.- What is your favorite food? ____________________________________

3.- Las siguientes oraciones con el verbo to be, cambie al tiempo pasado.
(To Be in Present = am, is, are)             (To Be in Past = was - were)
a.- Mary is in the park now.    __________________________________________
b.- The children are ver happy. _________________________________________
c.- I am not in Guayaquil.       __________________________________________
d.- You are not my best friend. _________________________________________
e.- The book is on the desk. ___________________________________________

Nota: No realice la tarea de la Agenda.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

TAREA DE EDUCACIÓN ESTETICA (DIBUJO). NOVENO AÑO. CAT: UNIÓN.
* Construya una Voluta de núcleo con base triángular (Espiral de 3 centros)
* Construya una Voluta de núcleo con base cuadrángular (Espiral de 4 centros)
 Resultado de imagen para Voluta triangular     Resultado de imagen para voluta con base cuadrangular

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Complete the descriptions with some of the professions.
Description
Opinion
a. Someone who designs toys is a
____________________________________________
b. Someone who designs games is a
____________________________________________
c. Someone who tastes ice cream is an
___________________________________________
d. Someone who tastes cakes is a
___________________________________________
e. People who keep zoo animals are
___________________________________________
f. People who milk snakes to make
antidotes are ___________________________

You must be a really ____________________ person!
It’s a really _____________________job because you get pay for making people.
(creative / happy / interesting / excellent)

You must have a _______________________ tooth and be
_______________________________!
This is not a very ________________________ job because of the high number of calories you consume.
(healthy / objective / sweet)
You must be ____________________ and _______________________.
This is definitely a very ___________________________ job because you deal with wild animals.
(responsible / careful / dangerous)

2.- Lea el texto y encierre la forma más apropiada del verbo de acuerdo al contexto.
Everybody in my class is thinking about the future. For example, George is going to / will probably be a vet. He is going to / will (a) volunteer as a dog walker in a vet hospital next summer. Ava and Mary won’t / aren’t going to (b) study design because they don’t like arts at all. I think they are going to / will probably (c) look for a job as ice cream tasters because they are so good at identifying flavors, and really enjoy eating. Will / Are (d) Ernest, Tom and Jim travel / going to travel (e) together after they finish high-school? Who knows! But one thing I do know is that they will definitely / are definitely going to (f) be successful scientists because they always win the chemistry competitions and they are so good at researching!

3.- En la siguiente sopa de letras encontrar 8 profesiones y ubiquelos en columna.

C O M P U T E R P R O G R A M M E R V A  
A P O T H E C O A V I S I O N O V U I G
R T D A M N S Z R E D B C X B V Q Y D B
D A V I D Y C A T S N A K E M I L K E R
E C L Q E I P S Y W M Q O D U E T S O N
S I L Y O H L B P D Y J V R V D S R G Q
I A K U J Z H I L F A C X M X I R T A P
G N I C E C R E A M T A S T E R Q U M O
N E T I S I Y L N J Y S F Z Y E P V E N
E S A M U E L P N P O N L U Z C O W T M
R D O G W A L K E R L M I D A T N X E L
A P F A J E G N R I Y T Y P O O M Y S K
T O Y D E S I G N E R H I J K R L Z T J
O Q S O P I L M I N O G F E D C B A E I
Y X R U W A H Q R D U A B C D E F G R H

Ejemplo.
1: Computer programmer.        (Programador de computación
2: ______________________     (Degustador de helados)
3: ______________________     (Diseñador de juguetes)
4: ______________________     (Ordeñador de serpientes)
5: ______________________     (Paseador de perros)
6: ______________________     (Diseñador de carros)
7: ______________________     (Programador de videos)
8: ______________________     (Organizador de fiestas)

Nota: No realice la tarea de la Agenda.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Cambie estas oraciones a Voz Pasiva. (Passive Voice)
a.- City planners will build a new stadium. _______________________________
b.- Seaquakes produce tsunamis. _______________________________________
c.- Someone stole 100 cell phones. _____________________________________
d.- Some people saw a UFO near the city. ________________________________

2.- Las siguientes oraciones cambie al Tiempo Pasado, Futuro (Will), Futuro progresivo (going to) y al Presente Perfecto.
(Structure grammar)
1: Subject - Verb (Past) - complement.
2: Subject - Aux (will) - Verb - complement.
3: Subject - be (am, is, are) - going to - verb - complement.
4: Subject - Aux (have-has) - verb (Participle Past) - complement.

a.- Alicia paints her new house.
1- (Past Tense) __________________________________________________________
2- (Future Tense) ________________________________________________________
3- (Future Progressive) ___________________________________________________
4- (Present Perfect) ______________________________________________________
2.- My brother drink orange juice after the lunch.
1- (Past Tense) __________________________________________________________
2- (Future Tense) ________________________________________________________
3- (Future Progressive) ___________________________________________________
4- (Present Perfect) ______________________________________________________

3.- Complete las oraciones con la palabra respectiva del paréntesis, luego traduzca al español.
(Move on, inundated, witness, hoax, flooded, shake, interview, collide, eager)

a. After a tragedy people just have to m____________________ n.
    __________________________________________________________________________________________________
b. The i ____________________d areas were evacuated 2 hours before the hurricane.
    __________________________________________________________________________________________________
c. The sighting at the stadium was just a h_____________________ x.
    __________________________________________________________________________________________________
d. It was confirmed that the asteroid will not c________________________ e with the planet.
    __________________________________________________________________________________________________

Nota: No realice la tarea de la Agenda.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. PRIMERO BGU. CAT: UNIÓN.
* Describa los pasos básicos de una danza folclórica. (No más de 10 líneas) demuestre con una fotografía de cada baile.
1.- La Bomba del Chota.
2.- La Marimba (Esmeraldas)
3.- Baile de las Cintas.
4.- Baile de la Cosecha.

Este es trabajo de la Agenda.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Recuerde que debe entregar en esta fecha el Plan de Vida ya terminado.
1.- Busque información sobre el tema; ¿Cómo desarrollar la autoestima?"
www.laautoestima.com/aumentar-la-autoestima

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Busque información sobre el Arte Conceptual y el Arte Objetual. demuestre con una imagen.
¿Cuáles son las características del arte objetual?
¿Qué es lo más importante en una obra de arte conceptual?
¿Cuál es la base principal del arte conceptual?

¿Qué se entiende por arte conceptual?

https://arte-conceptual-arte-objetual.wikispaces.com/Arte+Objeta


UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNION.
* Para la prueba del segundo parcial realice la tarea que está expuesta en la agenda.


UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CAT: ____________________________________________

NAME: _________________________        LEVEL: ____________    DATE: ___________
                                                                   PRUEBA Nº 2.

ENGLISH TASK. LEVEL 2nd / 3er BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* PARA LA PRUEBA Nº 2, REALICE LA TAREA DE LA AGENDA.
SIGA ESTE MODELO, USTED DEBE CAMBIAR NOMBRES DE LUGARES, DE PERSONAS DE CIUDADES, HACER CON LO QUE HAY EN SU ENTORNO.






































By: Wellington E. García E.
wege/cat:pvm-uno/english_blog/to/09-10/12/2017.