lunes, 2 de noviembre de 2015

ENGLISH. TRABAJOS PRUEBAS PRIMER PARCIAL SEGUNDO QUIMESTRE. 02/11/201

RECUERDE TODAS ESTAS TAREAS SON PARA LA PRUEBA N* 01.

ENGLISH: TAREA PARA OCTAVO AÑO EGBS. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA/BLOG)
USO DEL VERBO "CAN"
* Encierre en un círculo la palabra correcta.
*1.- (Can you / Can I) paint a picture for you!
*2.- (Can I / Can you) help you!
*3.- (Can I / Can you) borrow me the English book!
*4.- (Can you / Can I) clean the table!
*5.- (Can you / Can I) say me the new address!
ORDER THESE STATEMENTS. (Ordene estas preguntas)
*1.- I / play / with you / soccer / Can / !        .................................................
*2.- Can / help / you / please / I / !                .................................................
*3.- Can / hat / use / your / I / please / !         ................................................
*4.- wash / the dishes / Can / please / you / ! ................................................
PREPOSITIONS OF TIME. (Preposiciones de tiempo)
Observe las respuestas y complete las preguntas. Use (What day, What time, When) Las respuestas también complete usando (in, on, at).
*1.- .......................... is Elena´s birthday!                  R// - It is ....... February 12th.
*2.- .......................... is María´s birthday!                 R// - It is ....... March.
*3.- .......................... is Martha´s party birthday!      R// - It is ....... 2:00 o´clock.
*4.- .......................... is the next English test!           R// - It is ....... Saturday/Sunday.
VOCABULARY: Traduzca al español las siguientes palabras. 
(Please, sorry, excuse me, for me, bithday, party, What time, What day, home, sure)

ENGLISH: TAREA PARA NOVENO AÑO EGBS. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA/BLOG)
PART OF A HOUSE.
* Complete the sentences with words from the parentheses. (Complete las oraciones con las palabras del parentesis).
(Bedroom, bathroom, dining room, living room, garage, garden, kitchen)
*1.- My family cook and eat in the ................................
*2.- My parents and I watch TV in the...................................
*3.- My house has a nice .............................. with beautiful flowers.
*4.- Every morning. I take a shower in the ..................................
*5.- My ............................ has a big bed and beautiful courtains.
PRESENT CONTINUOUS: Verb-ing.
* La siguiente lista de verbos traduzca al español y agregue ING al verbo.
* Choose                       * study                    * sit                    * work  
* write                          * cry                        * put                   * drink
* dance                         * copy                     * forget               * clean
* shine                          * funny                   * swim                * close
* use                             * play                      * stop                  * paint
* live                            * pay                       * run                    * listen to
* name                         * stay                       * win                   * sleep
* Las siguiente oraciones cambie a la forma negativa o afirmativa según el ejemplo.
*1.- Mariela is purchasing a new house.  ...................................................................
*2.- The children are not eating green apples............................................................
*3.- Rosa is not preparing the salad now....................................................................
*4.- My sisters are not traveling to Guayaquil...........................................................
* Complete: Escriba el presente continuo, usando (am, is, are) + los verbos del paréntesis.
*1.- I (send) ............................. my e-mail to Canadá.
*2.- She (not/make).................................. our dinner.
*3.- The children (take)................................. a shower this moment.
*4.- You (not/study)................................... English for the test.

PASTORAL. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT PVM. (PRUEBA/BLOG)
Revise la agenda y toda la actividad que dice allí, lleve a la tutoría para elaborar un cartel, esto será tomado en cuenta para la Prueba.

ENGLISH. TAREA PARA DECIMO AÑO EGBS. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA/BLOG)
* Recorte imágenes de cinco deportes que más se practican en el Ecuador, pegue de manera ordenada y debajo de cada uno de ellos escriba el nombre de la actividad.

* Las siguientes oraciones complete usando How often......, más (do/does), en las respuestas debe usar adverbios o frases adverbiales.
*1.- our teacher/arrive early for class.                    .........................................................
*2.- your best friend/call you                                 .........................................................
*3.- you/go to the river with your family               .........................................................
*4.- you/pick up the things in your bedroom.        .........................................................

Complete. Escriba correctamente los adverbios en cada oración.
*1.- I paint my bedroom (once a year)                 .............................................
*2.- My mother goes to the church. (always)       .............................................
*3.- My friends are practicing dance. (usually)    ............................................  

PASTORAL: TAREA PARA DECIMO AÑO DEL CAT: UNO.
* Revise la agenda y toda la actividad que dice allí, lleve a la tutoría para elaborar un cartel, esto será tomado en cuenta para la Prueba.      

DIBUJO: TAREA PARA DECIMO AÑO DEL CAT: UNO.
* Para la prueba realice el ejercicio de:
*1.- Cuatro circunferencias tangentes entre sí y por los lados circunscritos con un cuadrado. (Pág. 84)  *2.- Construcción de una elipse mediante haces de proyección. (Pág. 107)
* No olvide llevar los materiales de trabajo de la asignatura.

ENGLISH: TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA/BLOG)
Recorte imágenes de cinco deportes de aventura que más se practican en el Ecuador, pegue de manera ordenada y debajo de cada uno de ellos escriba una oración en presente progresivo, use ing.

Las siguientes oraciones complete usando How often......, más (do/does), en las respuestas debe usar adverbios o frases adverbiales.
*1.- our teachers/arrive late for class.                             .......................................................
*2.- your best friends/visit you                                       .......................................................
*3.- you/go to the Carolina Park with your family         .......................................................
*4.- you/pick up the things on the floor in your house.  .......................................................

Complete. Escriba correctamente los adverbios en cada oración.
*1.- I paint my bedroom (once a year)                          .............................................
*2.- My mother goes to the church. (once a week)       .............................................
*3.- My brother are practicing gymnastic. (usually)     ............................................
*4.- You are not on time in class (sometimes)              ............................................

EDUCACIÓN ARTÍSTICA: TAREA PARA 1ro BGU. CAT: PVM. (PRUEBA/BLOG)
* Mediante la técnica de llaves:
*1.- Realice un resumen de todas las manifestaciones de amor que existe. (Pág. 128).
*2.- Y la pregunta dos de (V - F) de la página 130.
NOTA: No olvide realizar todas las actividades del libro del bloque N* 4 y presentar.

ENGLISH: TAREA PARA SEGUNDO BGU. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA/BLOG)
Recorte imágenes de cinco deportes de aventura que más se practican en el Ecuador, pegue de manera ordenada y debajo de cada uno de ellos escriba una oración en presente simple y las mismas cambie a oraciones en presente progresivo, use ing.

Las siguientes oraciones complete usando How often......, más (do/does), en las respuestas debe usar adverbios o frases adverbiales.
*1.- the secretaries/arrive early for office.                       .......................................................
*2.- your family/visit you                                                .......................................................
*3.- you/go to the Alameda Park with your family         .......................................................
*4.- you/pick up the things on the floor in your house.  .......................................................

* Complete. Escriba correctamente los adverbios en cada oración.
*1.- You paint my bedroom (once a year)                          .............................................
*2.- My mother goes to the church. (once a week)             .............................................
*3.- My brother are practicing gymnastic. (usually)           ............................................
*4.- He is not on time in class (sometimes)                        ............................................

ENGLISH: TAREA PARA TERCERO BGU. CAT: PVM y UNO. (PRUEBA-BLOG)
* Complete the sentences with the comparative or superlative form.

 Angelina Jolie
actor (U.S.A.)
Birthdate: June 4, 1975
Height: 5’8”
Weight: 120 lbs.
 Naomi Campbell
international model (UK)
Birthdate: May 22, 1970
Height: 5’9”
Weight: 122 lbs.
 Aishwarya Rai (Ash)
Bollywood actor and model (India)
Birthdate: November 11, 1972
Height: 5’7”
Weight: 122 lbs.

1. Ash Rai is (young) ............................ than Naomi Campbell, but she is (old) ........................... Angelina Jolie. 2. Naomi Campbell is (old) .......................of the three, and Angelina Jolie is (young)....................... 3. Angelina Jolie is (tall) ..........................Ash, but she is (short) Naomi.
4. Ash is (short) ......................of the three. 5. Naomi is (heavy) ..................Angelina Jolie.

* Haga oraciones de comparación con las palabras (as........as / not as..........as) con los siguientes ejemplos.
*1.- Your hair / not / curly / mine.                         ...............................................
*2.- Quito city / big / Guayaquil city.                    ..............................................
*3.- Wellington / good / our English teacher.        ...............................................
*4.- My house / not / small / your house.               ..............................................
*5.- The bees / important / with the flowers.         ..............................................

* Mediante el siguiente ejemplo construya una oración con un adjetivo, luego comparativo y esta use el superlativo.
Ejemplo modelo. * My casa es hermosa.
                             a- My house is beautiful.
                             b- My house is more beautiful than your house.
                             c- My house is the most beautiful all the neighbor.

*1.- La cámara nueva es costosa.
a-
b-
c-


By. Wellington E. García E.
       Tutor:cat/pvm-uno.






No hay comentarios:

Publicar un comentario