(BLOG. SEGUNDO PARCIAL)
*1.- Complete las siguientes oraciones sugeridas con las partes del cuerpo humano.
1- This part of the body connects your head to your shouders: _________
2- It´s in the middle of your leg: __________
3- You have five of these on each hand: _________ And you have five ______ on each foot.
4- This joins your arm to the rest of your body: __________
5- You have two of these, and you need to see: __________
6- This joins your hand to your arm: __________
7- It´s between your foot and your leg: _________
8- It´s at the top of your leg: __________
9- You have two of these. You need to hear: _________
10- This is for smelling some things: _________
* 2.- Complete las siguientes oraciones usando correctamente el auxiliar WILL.
1.- Martina (arrive) ________________ late for the English class.
2.- They (come) ________________ to my birthday party the next weekend.
3.- That´s good idea. I (get up) _______________ very late tomorrow.
4.- She (clean) ________________ my bedroom this afternoon.
5.- Tomorrow. We (travel) ________________ to the Atacames beaches.
* 3.- Las cinco (5) oraciones de la pregunta dos (2), cambie a la forma negativa.
* 4.- Ordene las palabras y forme oraciones interrogativas y conteste con Yes-No, según sea sugerido. Use el auxiliar WILL.
1.- Joseph / finish / this year / high school / . No, _______________
2.- to / Joseph / with Maria / travel / México / next month / . Yes, ______________
3.- Josep / and / get marriet / María / before they get jobs /. No, ____________
4.- live / in the New York city / Joseph with Maria / the next summer /. Yes, __________
ENGLISH. TAREA PARA SEGUNDO BGU. CAT: PVM y UNO.
* 1- Las oraciones negativas cambie a oraciones afirmativas y las afirmativas a negativas.
1.- They are playing basketball. _______________________
2.- The children aren´t waiting for the school bus. _________________________
3.- Pamela isn´t listening to romantic music. _________________________
4.- I´m having fun in the party. ________________________
* 2- Complete las siguientes oraciones usando los verbos del parentesis y agregue ING, no olvide utilizar las formas del verbo to be. (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) ___________________ volleyball.
2.- The kids (not/take) ____________________ many photographs.
3.- Susan (eat) __________________ a rich hot-dog.
4.- They (celebrate) ________________ Susan´s birthday.
* 3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración.
1.- Jessie and Martha ___ like school a- do b- doesn´t c- does
2.- What time ___ the class start a- is b- do c- does
3.- Kristina ___ learning English a- are b- does c- is
4.- _____ your sisters like soccer a- are b- do c- does
5.- What ___ you studying now a- is b- are c- don´t
4.- Haga oraciones interrogativas. Use Who, What, Where y el presente continuo.
1.- Carol is skating in the park. (Who) _____________________________________
2.- Tom is sitting under the tree. (Where) ___________________________________
3.- Tracy and Jose are playing basketball. (What) ____________________________
ENGLISH. TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNO.
*1- Las oraciones afirmativas cambie a oraciones negativas.
1.- They are playing table tennis. _______________________
2.- The children are waiting for the school bus. _________________________
3.- Pamela is listening to pop music. _________________________
4.- She´s having fun in the birthday party. ________________________
* 2- Complete las siguientes oraciones en tiempo continuo, agregue ING, más (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) _____________________ volleyball.
2.- The girls (not/take) ______________________ many photographs.
3.- Carmen (eat) ____________________ a rich hamburguer.
4.- They (no/celebrate) __________________ Karla´s birthday.
* 3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración.
1.- ____ Jessie like school a- do b- doesn´t c- does
2.- What time ___ the class start a- is b- do c- does
3.- Kristina ___ teaching English a- are b- does c- isn´t
4.- Your sisters ___ like swimming a- are b- don´t c- doesn´t
5.- What ___ you studying now a- are b- is c- don´t
* 4.- Escriba preguntas y complete las respuestas, forma corta. No olvide agregar al verbo la terminación ING y usar las formas de to be (is-are)
1.- Zachary / play soccer! _____________________________ No, _____________
2.- Lauren / rock climb! _____________________________ No, _____________
3.- Isabel / ride her bike! _____________________________ Yes, _____________
4.- Zachary / sit on the bench! ______________________________ Yes, __________
EDUCACIÓN ARTÍSTICA. TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realiza un collage con fotos o imágenes, documenta tus ideas y sentimientos personales sobre la muerte o rituales ceremoniales.
ENGLISH. TAREA PARA DECIMO. CAT: PVM y UNO.
*1- Con las siguientes palabras forme oraciones en presente progresivo (ing) + is-are.
1.- They / play / table tennis. _____________________________
2.- The children / wait / for the school bus. ___________________________
3.- Pamela / listen to / pop music. _________________________
4.- She / have / fun in the birthday party. ________________________
* 2- Complete las siguientes oraciones en tiempo continuo, agregue ING, más (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) _____________________ volleyball.
2.- The girls (not/take) ______________________ many photographs.
3.- Carmen (eat) ____________________ a rich hamburguer.
4.- They (no/celebrate) __________________ Karla´s birthday.
* 3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración.
1.- ____ Jessie go early to school a- do b- doesn´t c- does
2.- What time ___ the classes start a- is b- do c- does
3.- Kristina ___ teaching English a- are b- does c- isn´t
4.- Your sisters ___ like swimming a- are b- don´t c- doesn´t
5.- What ___ she studying now a- are b- is c- don´t
* 4.- Haga oraciones interrogativas y complete las respuestas, forma corta. No olvide agregar al verbo la terminación ING y usar las formas de to be (is-are)
1.- Rosa and Matt / sit / ! ______________________________ No, _______________
2.- Billy / listen to music! _____________________________ Yes, ______________
3.- Isabel / read a book! _______________________________ No, ______________
4.- Susan / eat a hot-dog! ______________________________ Yes, ______________
EDUCACIÓN ESTÉTICA. TAREA PARA DECIMO. CAT: UNO.
* No olvide llevar todo su material de trabajo para dibujo, hojas de papel milimetrado, hojas de formato para dibujo, reglas o escuadras preferentemente, pinturas (lápices)
FORMACIÓN HUMANA. TAREA PARA DECIMO. CAT: UNO.
* Escriba el nombre de los Apóstoles. (El nombre que les puso Jesús)
* Haga un comentario sobre lo que hacían estos hombres antes que Jesús los invitara a su selecto grupo y que es lo que Él, quería de ellos.
NOTA: No olvide llevar el material sobre el amor, la amistad y el cariño, para elaborar la cartelera y se preparan bien para la exposición.
CULTURA FÍSICA. TAREA PARA DÉCIMO AÑO. CAT: UNO.
* Consulte sobre los que es danza folclórica, baile tradicional, y sobre el vestuario que cada una de estas manifestaciones necesita.
ENGLISH. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM y UNO.
* 1.- Traduzca al español las siguiente expresiones.
1- Last year 2- Last month 3- Last week
4- Yesterday 5- A week ago 6- A year ago
7- A week ago 8- Yesterday night 9- A few minutes ago
* 2.- El siguiente listado de verbos cambie al pasado.
1.- Play ___________ talk ___________ try ___________
2.- Kiss ___________ look ___________ want ___________
3.- Cook ___________ cry ___________ arrive ___________
4.- Worry ___________ copy ___________ paint ___________
5.- Wash ___________ Watch ___________ study ___________
3.- Complete con el pasado de los verbos en las siguiente oraciones.
1.- I (arrive) ____________ at the bus stop just on time.
2.- Marcela (invite) ___________ Mike to her party last week.
3.- She (help) ___________ her mother clean her house.
4.- My sister (stop by) _____________ her car at the mall.
5.- Martín (pick up) _____________ some ice-cream on his way home.
* 4.- Copie y complete en tiempo pasado los cinco (5) primeros ejemplos del ejercicio No. 01 de la página 131.
FORMACIÓN HUMANA. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM.
* Escriba el nombre de los Apóstoles. (El nombre que les puso Jesús)
* Haga un comentario sobre lo que hacían estos hombres antes que Jesús los invitara a su selecto grupo y que es lo que Él, quería de ellos.
CULTURA FÍSICA. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM.
* Consulte sobre los que es danza folclórica, baile tradicional.
ENGLISH. TAREA PARA OCTAVO AÑO. CAT: PVM y UNO.
* 1.- Construya su propio árbol genealógico.
* 2.- Realice una descripción de los miembros de su familia.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* 3.- Complete la tabla con las formas correctas de HAVE-HAS / DO-DOES. (NOT) (pág 102)
4.- Complete las preguntas con How many / do-does / have.
1.- ______________ apples _______ they __________ R//. They have five apples.
2.- ______________ hats _______ Carlos __________ R//. He has one hat.
3.- ______________ doors ______ his house ________ R// It has eight windows.
By. Wellington E. García E.
tutor//cat-pvm.uno/01-12-2015.
No hay comentarios:
Publicar un comentario