martes, 1 de diciembre de 2015

ENGLISH. TAREAS PARA LOS CATs. PVM-UNO. (01/12/201)

ENGLISH. TAREA PARA TERCERO BGU. CAT: PVM y UNO.
(BLOG. SEGUNDO PARCIAL)
*1.-  Complete las siguientes oraciones sugeridas con las partes del cuerpo humano.
1- This part of the body connects your head to your shouders: _________
2- It´s in the middle of your leg: __________
3- You have five of these on each hand: _________ And you have five ______ on each foot.
4- This joins your arm to the rest of your body: __________
5- You have two of these, and you need to see: __________
6- This joins your hand to your arm: __________
7- It´s between your foot and your leg: _________
8- It´s at the top of your leg: __________
9- You have two of these. You need to hear: _________
10- This is for smelling some things: _________

* 2.- Complete las siguientes oraciones usando correctamente el auxiliar WILL.
1.- Martina (arrive) ________________ late for the English class.
2.- They (come) ________________ to my birthday party the next weekend.
3.- That´s good idea. I (get up) _______________ very late tomorrow.
4.- She (clean) ________________ my bedroom this afternoon.
5.- Tomorrow.  We (travel) ________________ to the Atacames beaches.

* 3.- Las cinco (5) oraciones de la pregunta dos (2), cambie a la forma negativa.
* 4.- Ordene las palabras y forme oraciones interrogativas y conteste con Yes-No, según sea sugerido. Use el auxiliar WILL.
1.- Joseph / finish / this year / high school / . No, _______________
2.- to / Joseph / with Maria / travel / México / next month / .  Yes, ______________
3.- Josep / and / get marriet / María / before they get jobs /. No, ____________
4.- live / in the New York city / Joseph with Maria / the next summer /.  Yes, __________

ENGLISH. TAREA PARA SEGUNDO BGU. CAT: PVM y UNO.
* 1- Las oraciones negativas cambie a oraciones afirmativas y las afirmativas a negativas.
1.- They are playing basketball. _______________________
2.- The children aren´t waiting for the school bus.  _________________________
3.- Pamela isn´t listening to romantic music.  _________________________
4.- I´m having fun in the party.  ________________________

* 2- Complete las siguientes oraciones usando los verbos del parentesis y agregue ING, no olvide utilizar las formas del verbo to be. (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) ___________________ volleyball.
2.- The kids (not/take) ____________________ many photographs.
3.- Susan (eat) __________________ a rich hot-dog.
4.- They (celebrate) ________________ Susan´s birthday.

* 3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración. 
1.- Jessie and Martha ___ like school           a- do        b- doesn´t         c- does
2.- What time ___ the class start                   a- is         b- do                 c- does
3.- Kristina ___ learning English                  a- are       b- does             c- is
4.- _____ your sisters like soccer                  a- are       b- do                c- does
5.- What ___ you studying now                    a- is         b- are                c- don´t

4.- Haga oraciones interrogativas. Use Who, What, Where y el presente continuo. 
1.- Carol is skating in the park.  (Who) _____________________________________
2.- Tom is sitting under the tree. (Where) ___________________________________
3.- Tracy and Jose are playing basketball.  (What) ____________________________

ENGLISH. TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNO.
*1- Las oraciones afirmativas cambie a oraciones negativas.
1.- They are playing table tennis. _______________________
2.- The children are waiting for the school bus.  _________________________
3.- Pamela is listening to pop music.  _________________________
4.- She´s having fun in the birthday party.  ________________________

* 2- Complete las siguientes oraciones en tiempo continuo, agregue ING, más (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) _____________________ volleyball.
2.- The girls (not/take) ______________________ many photographs.
3.- Carmen (eat) ____________________ a rich hamburguer.
4.- They (no/celebrate) __________________ Karla´s birthday.

3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración. 
1.- ____ Jessie like school                             a- do        b- doesn´t        c- does
2.- What time ___ the class start                   a- is         b- do                 c- does
3.- Kristina ___ teaching English                  a- are       b- does             c- isn´t
4.- Your sisters ___ like swimming              a- are       b- don´t            c- doesn´t
5.- What ___ you studying now                    a- are       b- is                  c- don´t

* 4.- Escriba preguntas y complete las respuestas, forma corta. No olvide agregar al verbo la terminación ING y usar las formas de to be (is-are)
1.- Zachary / play soccer! _____________________________ No, _____________
2.- Lauren / rock climb!   _____________________________ No, _____________
3.- Isabel / ride her bike! _____________________________ Yes, _____________
4.- Zachary / sit on the bench! ______________________________ Yes, __________

EDUCACIÓN ARTÍSTICA. TAREA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realiza un collage con fotos o imágenes, documenta tus ideas y sentimientos personales sobre la muerte o rituales ceremoniales.

ENGLISH. TAREA PARA DECIMO. CAT: PVM y UNO.
*1- Con las siguientes palabras forme oraciones en presente progresivo (ing) + is-are.
1.- They / play / table tennis. _____________________________
2.- The children / wait / for the school bus.  ___________________________
3.- Pamela / listen to / pop music.  _________________________
4.- She / have / fun in the birthday party.  ________________________

* 2- Complete las siguientes oraciones en tiempo continuo, agregue ING, más (am, is, are)
1.- Rosa and Matt (play) _____________________ volleyball.
2.- The girls (not/take) ______________________ many photographs.
3.- Carmen (eat) ____________________ a rich hamburguer.
4.- They (no/celebrate) __________________ Karla´s birthday.

3- Encierre en un círculo la letra correcta en cada oración. 
1.- ____ Jessie go early to school                 a- do        b- doesn´t        c- does
2.- What time ___ the classes start               a- is         b- do                c- does
3.- Kristina ___ teaching English                 a- are       b- does             c- isn´t
4.- Your sisters ___ like swimming              a- are       b- don´t            c- doesn´t
5.- What ___ she studying now                    a- are       b- is                  c- don´t

* 4.- Haga oraciones interrogativas y complete las respuestas, forma corta. No olvide agregar al verbo la terminación ING y usar las formas de to be (is-are)
1.- Rosa and Matt / sit / ! ______________________________ No, _______________
2.- Billy / listen to music!  _____________________________ Yes, ______________
3.- Isabel / read a book! _______________________________ No, ______________
4.- Susan / eat a hot-dog! ______________________________ Yes, ______________

EDUCACIÓN ESTÉTICA. TAREA PARA DECIMO. CAT: UNO.
* No olvide llevar todo su material de trabajo para dibujo, hojas de papel milimetrado, hojas de formato para dibujo, reglas o escuadras preferentemente, pinturas (lápices)

FORMACIÓN HUMANA. TAREA PARA DECIMO. CAT: UNO. 
* Escriba el nombre de los Apóstoles. (El nombre que les puso Jesús)
* Haga un comentario sobre lo que hacían estos hombres antes que Jesús los invitara a su selecto grupo y que es lo que Él, quería de ellos.
NOTA: No olvide llevar el material sobre el amor, la amistad y el cariño, para elaborar la cartelera y se preparan bien para la exposición.

CULTURA FÍSICA. TAREA PARA DÉCIMO AÑO. CAT: UNO.
* Consulte sobre los que es danza folclórica, baile tradicional, y sobre el vestuario que cada una de estas manifestaciones necesita.

ENGLISH. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM y UNO.
* 1.-  Traduzca al español las siguiente expresiones.
1- Last year                          2- Last month                           3- Last week
4- Yesterday                         5- A week ago                          6- A year ago
7- A week ago                      8- Yesterday night                    9- A few minutes ago

* 2.- El siguiente listado de verbos cambie al pasado.
1.- Play       ___________          talk         ___________          try          ___________
2.- Kiss       ___________          look        ___________         want       ___________
3.- Cook      ___________         cry           ___________        arrive      ___________
4.- Worry    ___________         copy        ___________         paint       ___________
5.- Wash     ___________         Watch      ___________        study       ___________

3.- Complete con el pasado de los verbos en las siguiente oraciones.
1.- I (arrive) ____________ at the bus stop just on time.
2.- Marcela (invite) ___________ Mike to her party last week.
3.- She (help) ___________ her mother clean her house.
4.- My sister (stop by) _____________ her car at the mall.
5.- Martín (pick up) _____________ some ice-cream on his way home.

* 4.- Copie y complete en tiempo pasado los cinco (5) primeros ejemplos del ejercicio No. 01 de la página 131.

FORMACIÓN HUMANA. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM.
* Escriba el nombre de los Apóstoles. (El nombre que les puso Jesús)
* Haga un comentario sobre lo que hacían estos hombres antes que Jesús los invitara a su selecto grupo y que es lo que Él, quería de ellos.

CULTURA FÍSICA. TAREA PARA NOVENO AÑO. CAT: PVM.
* Consulte sobre los que es danza folclórica, baile tradicional.

ENGLISH. TAREA PARA OCTAVO AÑO. CAT: PVM y UNO.
* 1.- Construya su propio árbol genealógico.
* 2.- Realice una descripción de los miembros de su familia.

 Family members
 Color-hair
Style-hair 
 Short-long hair
 Color eyes
 Father




 Mother




 You




 Brother




 Sister





* 3.- Complete la tabla con las formas correctas de HAVE-HAS / DO-DOES.  (NOT) (pág 102)

 Afirmative statements
 Negative statements
Aff.        Short answers.       Neg.
 I ________ a bike
 I ____________ a car
 Yes, I _______    No, I __________
 She _______ curly hair
 You ___________ a kite
 Yes, He ______   No. He _________
 They _______ a ball
 She ___________ a doll
 Yes, You _____   No, You _______
 He _______ a pencil
 We ___________ a pen
 Yes, We ______  No, We ________
 You _______ green eyes
 He ____________ a shirt
 Yes, It _______   No. It __________

4.- Complete las preguntas con How many / do-does / have. 
1.- ______________ apples _______ they __________    R//. They have five apples.
2.- ______________ hats _______ Carlos __________    R//. He has one hat.
3.- ______________ doors ______ his house ________   R// It has eight windows.





By. Wellington E. García E.
tutor//cat-pvm.uno/01-12-2015.













No hay comentarios:

Publicar un comentario