ESTAS TAREAS QUE PUBLICO ES PARA LA PRUEBA DEL SEGUNDO PARCIAL. PARA LAS FECHAS 23 y 24 DE JULIO. CATs. PVM y UNIÓN.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
NAME: ______________________________________ LEVEL: EIGHTH (8th) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- Match the syllables to form words wiht family member. Write them in the list.
(Señale las sílabas y forme palabras con los miembros de familia. Escriba en la lista)
grand
|
pa
|
sis
|
god
|
a. Godson.
|
e. _________________
|
tty
|
ther
|
ma
|
Fa
|
b. _________________
|
f. _________________
|
phew
|
son
|
pre
|
grand
|
c. _________________
|
g. _________________
|
bro
|
mily
|
ter
|
ne
|
d. _________________
|
h. _________________
|
2.- Translate into english and spanish these sentences.
(Traduzca al Inglés y Español estas oraciones)
a.- I am tall. I´m very young. ___________________________________________
b.- She is pretty. Her hair is wavy. _______________________________________
c.- They are athletic. They are handsome. _________________________________
d.- El es pequeño. Su cabello es negro. ____________________________________
e.- Nosotros somos muy viejos. Nuestro cabello es blanco. _____________________________________________________________________
3.- Organize the questions. Then answer the questions about your family members.
(Organice las preguntas. Luego responda las preguntas acerca de los miembros de su familia)
a.- old / mother / is / your / ?
___________________________________________ _______________________
b.- short / is / father / your / ?
___________________________________________ _______________________
c.- chubby / brother / your / is / ?
___________________________________________ _______________________
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________ FECHA:___________
NOMBRE: __________________________ CURSO: OCTAVO PARCIAL Nº 02.
ASIGNATURA: EDUCACIÓN ESTÉTICA.
1.- Para la tarea de la prueba del segundo parcial, en una hoja de lámina A4, realice el gráfico del Buen Vivir, de la página Nº 54, utilice toda su creatividad con lápices de colores. No olvide sus datos personales. (CAT: UNIÓN)
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:_____________________________________ DATE:____________ NAME: _____________________________________ LEVEL: NINTH (9th) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- Complete your diary activities, use the correct verb according the routine.
(Complete sus actividades diarias, use el verbo correcto de acuerdo a la rutina)
b.- I _______________ a shower after get up.
c.- I __________ or ____________ breakfast at 6: 30.
d.- I __________ or ____________ dinner at 7: 00 in the afternoon.
e.- I __________ / _____________ my hair after the shower.
f.- I __________ to bed at 10: 00 every night.
2.- Asnswer these questions, use adverbs of frequency for answers.
(Responda esta preguntas, use adverbios de frecuencia para las respuestas (Página 17)
Model: How often do you read a book? I usually read an interesting book.
a.- How often do you call your grandparents? ____________________________________
b.- How often do you go to bed early? __________________________________________
c.- How often do you help in the kitchen? _______________________________________
d.- How often do you speak english in home? ____________________________________
3.- Complete the sentences use adverbs of frequency in parentheses.
(Complete las oraciones, use adverbios de frecuencia del paréntesis.
Recuerde que van escritos después de un verbo)
a.- Thomas eats bananas in the breakfast. (semetimes)
_________________________________________________________________
b.- The children go to bed before 10 o´clock. (usually)
_________________________________________________________________
c.- Your sister walks to school every morning. (seldom)
_________________________________________________________________
d.- I watch TV News all the evenings (always)
_________________________________________________________________
4.- Translate into Spanish these words (adverbs of frequency)
(Traduzca al Español estas palabras - adverbios de frecuancia)
(Always, usually, never, sometimes, rarely, seldom, often, almost, already, once, twice, every, again and again)
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________________ DATE:_____________
NAME: ________________________________ LEVEL: TENTH (10th) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- Answer these questions (contable nouns). (Responda estas preguntas, sustantivos contables)
a.- How many apples are there in the basket? ___________________________________
b.- How many children are there in the classroom? _______________________________
c.- How many planes are there in the airport? ___________________________________
d.- How many litters of milk are there in the refrigerator? _________________________
2.- Complete the questions, use (how much / how many) uncontable nouns)
(Complete las preguntas, use (how much or how many - sustantivos no contables)
a.- ________________ sugar is there in the bowl? _______________________________
b.- ________________ rice _________ in the bag? ________________________________
c.- ________________ ketchup is there on the table? _____________________________
d.- ________________ milk _________ in the pitcher? _____________________________
3.- The following affirmative imperatives change to the negative imperatives, use Don´t.
(Los siguientes imperativos afirmativos cambie a imperativos negativos, use Don´t)
a.- Erase the board, please _________________________________
b.- Cut in slice the tomatoes _________________________________
c.- Turn on the truck, please _________________________________
d.- Drink coke after a pizza _________________________________
4.- Match the two parts of the sentences. Write the correct letter in the column A.
(Marque la letra de la segunda parte en la columna A)
A B
_____ 1.- Don´t open a.- me because I don´t know the answer.
_____ 2.- Don´t listen b.- my sandwich!
_____ 3.- Don´t drink c.- at her new hair style.
_____ 4.- Don´t ask d.- to the terrible music
_____ 5.- Don´t write e.- the window
_____ 6.- Don´t eat f.- coffee before you go to bed
_____ 7.- Don´t laugh g.- your name in the library books.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________ FECHA:___________
NOMBRE: __________________________ CURSO: DÉCIMO PARCIAL Nº 02.
ASIGNATURA: PASTORAL.
1.- Para la tarea del segundo parcial realice las preguntas que están en la agenda, sobre Monseñor Leónidas Proaño. Utilice la técnica de la foto que habla. Las preguntas son las siguientes: 1 ¿Quién soy? 2 ¿Dónde y en qué fecha nací? 3 ¿De niño, en mis tiempos libres que ayudé hacer a mis padres? 4 ¿A quienes amé y defendí toda mi vida? 5 ¿Por qué se me dominó el Obispo rojo? 6 ¿En qué fecha fallecí y donde están enterrados mis restos? (Esta técnica consiste en pegar una foto o imagen del personaje en el centro y a los lados utilizar cualquier figura y en el centro de ellas escribir lo más importante de MLP, de acuerdo a las preguntas planteadas).
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
NOMBRE: __________________________ CURSO: DÉCIMO PARCIAL Nº 02.
ASIGNATURA: EDUCACIÓN ESTÉTICA.
1.- Como tarea para el blog del segundo parcial, reproduzca una perspectiva cónica de dos puntos. el dibujo de la página Nº 37, en una lámina A4. Utilice toda su creatividad con lápiz de grafito y de carboncillo, no olvide escribir todos los datos.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
NOMBRE: __________________________ CURSO: DÉCIMO PARCIAL Nº 02.
ASIGNATURA: EDUCACIÓN FÍSICA.
1.- Para la tarea del blog, segundo parcial. Realice lo recomendado en la agenda del día sábado 23 (cat: pvm) y domingo 24 de julio (cat: unión), debe llevar ropa adecuada para realizar esta práctica de CC. FF.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________________ DATE:_____________
NAME: ________________________________ LEVEL: FIRST BGU (1st) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- (Saque una copia (a color) del libro páginas Nº 33 y 96, lleve a la tutoría.
2.- Complete these sentences in present perfect tense with the verbs in parentheses.
(Complete estas oraciones in presente perfecto con los verbos del paréntesis)
a.- Cristine ________ ______________ (smile) to her friend in the classroom.
b.- The children _________ _____________ (eat) spaguetti in the lunch.
c.- Mr. Díaz __________ _____________ (work) in San Miguel de los Bancos.
d.- Martha and Carlos ________ ______________ (marriage) in this chapel.
3.- Translation into Spañish these sentences in present perfect tense.
(Traduzca al Español estas oraciones en presente perfecto)
a.- They haven´t lived in Ecuador since 1975. ______________________________________
b.- She has visited the "Guyllabamba" zoo many times _______________________________
c.- I have studied English in this university. ________________________________________
d.- We haven´t seen to she today. ________________________________________________
4.- Use the correct prepositions in each sentences (in - on - at - for - from).
(Use la preposición correcta en cada oración / in - on - at - for - from)
a.- _______ Sunday
b.- _______ July
c.- _______ July 17th
d.- _______ midnight
e.- _______ 5: 00 o´clock ______ the afternoon
f.- The plate is ______ the table
g.- The students are _______ the classroom
h.- Monte Cristi is famous _______ the straw hatsband
i.- Mary borrows a pencil _______ her sister
j.- The picture is ______ the wall
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________________ DATE:____________
NAME: ________________________________ LEVEL: SECOND BGU (2nd) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- (Saque una copia (a color) del libro páginas Nº 33 y 96, lleve a la tutoría.
2.- Complete these sentences in present perfect tense with the verbs in parentheses.
(Complete estas oraciones in presente perfecto con los verbos del paréntesis)
a.- Cristine ________ ______________ (smile) to her friend in the classroom.
b.- The children _________ _____________ (eat) spaguetti in the lunch.
c.- Mr. Díaz __________ _____________ (work) in San Miguel de los Bancos.
d.- Martha and Carlos ________ ______________ (marriage) in this chapel.
3.- Translation into Spañish these sentences in present perfect tense.
(Traduzca al Español estas oraciones en presente perfecto)
a.- They haven´t lived in Ecuador since 1975. ______________________________________
b.- She has visited the "Guyllabamba" zoo many times _______________________________
c.- I have studied English in this university. ________________________________________
d.- We haven´t seen to she today. ________________________________________________
4.- Use the correct prepositions in each sentences (in - on - at - for - from).
(Use la preposición correcta en cada oración / in - on - at - for - from)
a.- _______ Sunday
b.- _______ July
c.- _______ July 17th
d.- _______ midnight
e.- _______ 5: 00 o´clock ______ the afternoon
f.- The plate is ______ the table
g.- The students are _______ the classroom
h.- Monte Cristi is famous _______ the straw hatsband
i.- Mary borrows a pencil _______ her sister
j.- The picture is ______ the wall
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________ FECHA:__________
NOMBRE: ________________________ CURSO: SEGUNDO BGU PARCIAL Nº 02.
ASIGNATURA: PASTORAL.
1.- Para la tarea del segundo parcial realice las preguntas que están en la agenda, sobre Monseñor Leónidas Proaño. Utilice la técnica de la foto que habla. Las preguntas son las siguientes: 1 ¿Quién soy? 2 ¿Dónde y en qué fecha nací? 3 ¿De niño, en mis tiempos libres que ayudé hacer a mis padres? 4 ¿A quienes amé y defendí toda mi vida? 5 ¿Por qué se me dominó el Obispo rojo? 6 ¿En qué fecha fallecí y donde están enterrados mis restos? (Esta técnica consiste en pegar una foto o imagen del personaje en el centro y a los lados utilizar cualquier figura y en el centro de ellas escribir lo más importante de MLP, de acuerdo a las preguntas planteadas).
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL:__________________________________ DATE:____________
NAME: ________________________________ LEVEL: THIRD BGU (3er) PARTIAL Nº 02.
SUBJECT: ENGLISH.
1.- (Saque una copia (a color) del libro páginas Nº 33 y 96, lleve a la tutoría.
2.- Complete these sentences in present perfect tense with the verbs in parentheses.
(Complete estas oraciones in presente perfecto con los verbos del paréntesis)
a.- Cristine ________ ______________ (smile) to her friend in the classroom.
b.- The children _________ _____________ (eat) spaguetti in the lunch.
c.- Mr. Díaz __________ _____________ (work) in San Miguel de los Bancos.
d.- Martha and Carlos ________ ______________ (marriage) in this chapel.
3.- Translation into Spañish these sentences in present perfect tense.
(Traduzca al Español estas oraciones en presente perfecto)
a.- They haven´t lived in Ecuador since 1975. ______________________________________
b.- She has visited the "Guyllabamba" zoo many times _______________________________
c.- I have studied English in this university. ________________________________________
d.- We haven´t seen to she today. ________________________________________________
4.- Use the correct prepositions in each sentences (in - on - at - for - from).
(Use la preposición correcta en cada oración / in - on - at - for - from)
a.- _______ Sunday
b.- _______ July
c.- _______ July 17th
d.- _______ midnight
e.- _______ 5: 00 o´clock ______ the afternoon
f.- The plate is ______ the table
g.- The students are _______ the classroom
h.- Monte Cristi is famous _______ the straw hatsband
i.- Mary borrows a pencil _______ her sister
j.- The picture is ______ the wall
By. Wellington E. García E.
weg/partial2.cat:pvm/uno15-07-16
No hay comentarios:
Publicar un comentario