THIRD PARTIAL. SECOND QUIMESTRE.
ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Must you know the Wonders of the World. Debe conocer las 7 maravillas del mundo y saber en que país están ubicadas.
a. - Chichen Itza is a pyramid in Mexico. This wonder is in _______________________
(* Guadalajara * Yucatan * Monterrey)
b. - Machu
Picchu or the “Lost city of the
Incas” is in _______________________
(*
Ecuador * Bolivia * Peru)
c.- Christ the Redeemer is a Brazilian statue in the
city of _______________________
(* Rio de Janeiro * Brasilia * Sao Paolo)
d. - The Rome Colosseum
is a European Structure in _______________________
(*
Italy * France * Spain)
e. - Petra
is an archeological city in Jordan. It is located in _______________________
(*
Africa * Europe * Asia)
f. - The Taj
Mahal is a beautiful monument is _______________________
(*
India * Thailand * Arabia)
g. - The Great
Wall is 8,851.8 km long. It is located in _______________________
(*
Japan * China * Arabia)
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). OCTAVO AÑO. CAT: UNIÓN.
* Conteste las siguientes preguntas sobre los cuadriláteros.
1.- ¿Qué es un cuadrilátero?
2.- Copie sus elementos.
a- Lado.
b- Vértice
c- Ángulo interior
d- Ángulo exterior
* Divida la hoja de formato A4, en 6 partes iguales y en cada una de ellas dibuje:
a- Cuadrado b- Rombo c- Rectángulo d- Trapecio e- Romboide f- Triángulo.
* Siga las indicaciones dadas en la agenda.
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Siga las indicaciones de la Agenda con respecto a los verbos irregulares.
* También debe copiar este cuadro sobre los Pronombres Personales y sus posesivos, escriba en Español.
Nº
|
PERSONAL PRONOUNS
|
POSESSIVE ADJECTIVES
|
POSESSIVE PRONOUNS
|
COMPLEMENT PRONOUNS
|
1
|
I
|
My
|
Mine
|
Me
|
2
|
YOU
|
Your
|
Yours
|
You
|
3
|
HE
|
His
|
His
|
Him
|
4
|
SHE
|
Her
|
Hers
|
Her
|
5
|
IT
|
Its
|
Its
|
It
|
6
|
WE
|
Our
|
Ours
|
Us
|
7
|
YOU
|
Your
|
Yours
|
You
|
8
|
THEY
|
Their
|
Theirs
|
Them
|
* Siguiendo el listado de verbos irregulares, las siguientes oraciones cambie al tiempo pasado.
a.- She write many letters. _____________________________________________________
b.- He drink lot of lemon juice. _____________________________________________________
c.- They swim at the river. ____________________________________________________
d.- We speak English in the class. _____________________________________________________
e.- You keep the toys under the sofa. _____________________________________________________
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Siga las indicaciones de la agenda y complete las páginas sugeridas.
* Saque una copia de las imágenes de la página 76 recorte y pegue de manera ordenada, además traduzca el siguiente vocabulario. (Intelligent, sensitive, artistic, social, musical, sporty, creative, trophy, medal, tournament, analytical, curious, competitive, personality, talents, achievements, moreover, famous, volunteer)
* Read the text and circle the appropriate adjective or noun in parentheses. (Página Nº 159)
- Luciana Aymar is one of the best field hockey players ever! She was born in Rosario, Argentina, on August 10, 1977. She was a sport / sporty girl, so she started playing hockey at age 7. Her intelligence / intelligent (a) and sensitivity / sensitive (b) have taken her far. She is a very competition / competitive (c) sportwoman. She has won lots of medals, trophies and international tournaments along her career. For example, she has won the FIH Player of the Year Award seven times! She is friend / friendly (d), but she is not a very sociality / social (e) person. She has explored other fields such as acting and modeling. Definitely, an inspiration / insriring (f) person who has fought for her dreams.
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). DÉCIMO AÑO. CAT: PVM y UNIÓN.
* Además de la tarea establecida en la agenda sobre las perspectivas, realice el gráfico de una Perspectiva Técnica en una hoja de formato A4.
NOTA: Los dibujos propuestos desde la página 139 hasta la 146 debe seguir realizando hasta el 14 y 15 de Enero.
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST / SECOND / THIRD BGU. (1st/2nd/3rd)
CAT: Pedro V. Maldonado y Unión Noroccidente.
* Realice 10 oraciones en presente simple con el verbo TO BE (am, is, are).
* Realice 10 oraciones en pasado simple con el verbo TO BE (was - were).
* Realice 10 oraciones en futuro simple con el verbo TO BE (will be).
* Realice 5 oraciones en forma negativa en presente, pasado y futuro simple.
NOTA: Puede usar pronombres personales o nombres de personas como sujetos.
MODEL:
1- (Simple present) - I am in the classroom. (Estoy en el salón de clase)
- Martha is at the Highschool now. (Martha está en el colegio ahora)
- They are my new friends. (Ellos son mis nuevos amigos)
1-1. (Negative form) - She is not my sister. (Ella no es mi hermana)
- Peter and Mary are not classmates. (Pedro y María no son compañeros)
- I am not in my house. (No estoy en mi casa)
2- (Simple past) - You were in Quito last week. (Ustedes estuvieron en Quito la semana pasada)
- Mrs. Rivas was a good teacher. (La señora Rivas fue una buena maestra)
2.1- (Negative form) - She was not in Manta city. (Ella no estuvo en la ciudad de Manta)
- The tourists were not in Cuenca. (Los turistas no estuvieron en Cuenca)
3- (Simple future) - Susan will be my wife. (Susana será mi esposa)
- The children will be at the park. (Los niños estarán en el parque)
- I will be the best lawyer. (Seré el/la mejor abogado/a)
3.1- (Negative form) - Kathy won´t be in my party. (Kathy no estará en mi fiesta)
- Robert won´t be the best player. (Roberto no será el mejor jugador)
By. Wellington E. García E.
englishtask/cat:pvm.uno/20-12-2016.
No hay comentarios:
Publicar un comentario