PRUEBA Nº 2. SEGUNDO QUIMESTRE.
ENGLISH TASK. EIGHTH (8th) CAT: PVM - UNIÓN.
*1.- Traduzca al español los siguientes nombres de lugares y coteje según corresponda las palabras del vocabulario Nº1 con las palabras del vocabulario Nº 2.
* Vocabulario Nº 1
1.- Museum 2.- Fire station 3.- Gas station
4.- Restaurant 5.- Stadium 6.- Botanical garden
7.- Post office 8.- Market 9.- Hospital
10.- Truck-company 11.- Art gallery 12.- Hotel
13.- Bank 14.- Mechanic garage 15.- Library
16.- Police station 17.- School 18.- Airport.
19.- Churh 20.- Zoo
* Vocabulario Nº 2.
a.- doctor b.- soccer player c.- police officer d.- systems engineer
e.- cooker-chef f.- receptionist g.- biologist h.- mechanic
i.- teacher j.- fire fighter k.- pilot l.- postal employee.
m.- driver n.- priest l.- bucher o.- cashier
p.- painter q.- nurse r.- zookeeper s.- saleman
* 2.- Las siguientes oraciones con (There) complete con las formas del verbo TO BE en presente.
a.- There ______ an orange on the table b.- There ______ five books over there.
c.- There ______ two umbrellas here. d.- There ______ a boy in the garden
e.- There ______ some toys on the table f.- There ______ three small houses.
* 3.- Subraye la respuesta correcta, con relación a Pedro V. Maldonado y S. M. de los Bancos.
a.- Excuse me, _________ any museums near here?
1.- there are 2.- Are there 3.- there aren´t
b.- Mmm, _________ a zoo near this place?
1.- there is 2.- are there 3.- Is there
TAREA DE DIBUJO PARA LA PRUEBA. OCTAVO (8vo) CAT: UNIÓN.
* En una lámina A4, la hoja divida en cuatro partes y construya los ángulos de los siguientes grados.
1.- Angulo agudo de 75º
2.- Angulo recto de 90º
3.- Angulo obtuso de 120º
4.- Angulo llano de 180º
ENGLISH TASK. NINTH (9th) CAT: PVM - UNIÓN.
* Ordene las preguntas y conteste las mismas siguiendo la lectura de la página Nº 67.
1.- Christopher Columbus / was / Who / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
2.- he / was / Spanish / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
3.- born / he / was / where / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
4.- were / the names of the ships / What / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
5.- was / the discovery of America / When / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
6.- was / in India in 1492 / he / ?
(Q) _______________________________________
(A) _______________________________________
2.- Complete las preguntas con; Where was / Who was / When was / What was-were.
Seleccione la respuesta correcta y encierre en un círculo.
a.- _____________ the indigenous leader Tupac Amaru born?
1.- In Mexico 2.- In Peru 3.- In Ecuador
b.- _____________ Simón Bolivar born?
1.- In 1713 2.- In 1730 3.- In 1783
c.- _____________ the last Aztec governor?
1.- Tizoc 2.- Moctezuma 3.- Cuauhtemoc
d.- _____________ the navigator Marco´s last name?
1.- da Gama 2.- San Martin 3.- Polo
e.- _____________ Julius Caesar and Caesar Augustus?
1.- Emperors 2.- Navigators 3.- Explorers
f.- _____________ the leader of the Independence of Chile?
1.- Simón Bolivar 2.- Jose de San Martin 3.- Francisco Pizarro
ENGLISH TASK. TENTH (10th) CAT: PVM - UNIÓN.
Vocabulary Nº 1: Traduzca al español las siguientes palabras.
(reader, trainer, keeper, designer, milker, walker, taster, translator, expert, veterinarian).
Vocabulary Nº 2: Estas palabras cotege con el vocabulario Nº 1 y haga un listado de profesiones.
(Snake, book, game, dog, toy, zoo, ice-cream, braille)
* Complete la descripción con profesiones. (Use las palabras de los vocabularios 1 y 2.
a.- Someone who designs toys is a _____________________
b.- Someone who designs games is a ___________________
c.- Someone who tastes ice.cream is an __________________
d.- Someone who tastes cakes is a _____________________
e.- People who keep zoo animals are ___________________
f.- People who milk snakes to make antidotes are ______________
* Complete la opinión con los adjetivos del paréntesis, el siguiente texto.
- You must be a really _________________ person!
- It´s a really _____________ job because you get _____________ pay for making people
_______________
(creative / happy / interesting / excellent)
TAREA DE DIBUJO PARA LA PRUEBA. DÉCIMO (10mo) CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice una proyección ortogonal triédrica con sus respectivos elementos y características.
Ejercicio de la página Nº 123.
ENGLISH TASK. FIRST / SECOND / THIRD BGU (1st/2nd/3er). CAT: PVM - UNIÓN.
* Las siguientes oraciones cambie a la voz pasiva (pasado).
a.- City planners built a new stadium last year. __________________________________
b.- Seaquakes produced tsunamis in Oceania. __________________________________
c.- Someone stole 100 cell phones here. __________________________________
d.- Some people saw a UFO near the western mountains.
_____________________________________________________________________
* Las siguientes oraciones cambie a voz pasiva (Futuro).
I will buy a car soon. _________________________________
She will wait for her boyfriend at the restaurant. _________________________________
Sarah will choose a chocolate cake. _________________________________
John will cook a delicious dinner. _________________________________
They will finish school in two years _________________________________
- Two robbers trapped / were trapped (a) in a bank´s safety vault. Police had to rescue / had to be rescued (b) them when the criminals were called / called (c)for help. Authorities took / were taken (d) the men to the city hospital as they had spent a lot of time inside the vault.
* Las siguientes oraciones traduzca al Ingles, estas oraciones están en voz pasiva.
El
restaurante anunció nuevos platos para la primavera.
_____________________________________________________________________
En
otras épocas, los hombres invitaban a las mujeres a bailar.
_____________________________________________________________________
Nadie
había firmado la carta.
_____________________________________________________________________
Tarde
o temprano, alguien va a encontrar el tesoro.
_____________________________________________________________________
El
fuego destruyó una casa abandonada.
_____________________________________________________________________
By: Wellington E. García E.
wege/catpvm-uno/blog2english.
No hay comentarios:
Publicar un comentario