jueves, 1 de junio de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN. (01-06-2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th) (A1. 1). CAT: PVM y UNIÓN.
* Complete las siguientes oraciones. Utilice (am - is - are) /Lleve a la tutoria)

    I am   /  You are    /    He is / She is / It is    /    We are    /    You are    /    They are.

1.- This ______ Mark Zuckemberg. He _____ a computer scientist.
      He _____ is the creator of Facebook. He _____ from New York. USA.
2.- I _____ a good student. I ______ (    ) years old. I _______ very intelligent.
3.- This _______ Shakira. She ______ a good singer. She ______ from Colombia.
4.- This ______ Lionel Messi. He _____ a soccer player. He _____ from Argentina.
     He ______ a great athletic.

* Identifique y relacione el continente con el respectivo país. Escriba el numero.

  1.- South America:                           - (      ) Canada.
                                                            - (     ) Spain
  2.- Europe:                                        - (     ) Ecuador
                                                            - (     ) Egyp
  3.- North America:                           - (     ) China
                                                            - (     ) German
  4.- Asia:                                            - (     ) Brazil
                                                            - (     ) Morocco
  5.- Africa:                                         - (     ) Japon

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th) (A1. 2) CAT: PVM y UNIÓN.
* Las siguientes oraciones complete correctamente con los verbos dados en el paréntesis.
   - Play            =  Jugar, tocar.
   - Chat           =  Chatear
   - Hang out    = Salir de casa, juntarse con.
   - Go               =  Ir
   - Read           =  Leer
   - Listen         =  Escchar
   - Watch          = Observar, mirar.
   - Speak          = Hablar

1.- My brothers _______________ video games.
2.- Robert _____________ with his friends
3.- My classmates _______________ some sports.
4.- Marcos ________________ many musical instruments.
5.- Maria _________________ with Martha and Joseph in the park.
6.- Fred and Karla ______________ to the movies.
7.- Susan ________________ many story books.
8.- Martha _______________ romantic music.
9.- The children ______________ the T. V. show.
10- Anthony ______________ Spanish.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th) (A2. 2) CAT: PVM y UNIÓN.
* Complete correctamente la información con los verbos del paréntesis, debe hacerlo estos en tiempo pasado y traducir al español.
      Present           Past
- Work          =       worked
- Grow          =       grew
- Help           =       helped
- Create        =       created
- Attract        =       atracted
- Leave         =       left
- Find            =      found
- Call             =      called
- Ask             =      asked
- Discover     =      discovered
- Invent         =      invented
- Develop      =      developed

*
1.- They ________________ (participated) in an activity 
2.- He _____________ (win) many awards prizes 

3.- She ____________ (play) basketball in Germany 

4.- She ____________ (go) to the beach at night 

5.- I ___________ (visit) my grandparents on Sunday 

6.- My cousin ____________ (call) me to leave at shopping center 
7.- He __________ (fly) on a helicopter 
8.- She ___________ (watch) TV all afternoon 
9.- I _____________ (run) in the Olympic Games 

10- He ____________ (read) many books in class 

11- We ____________ (have) to write many letters
12- They _____________ (dance) in the square 

13- He ______________ (study) English all morning
14- My sister _____________ (cook) a delicious chicken

15- His father ______________ (wash) his new car

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST (1st) (A2. 2) CAT: PVM y UNIÓN.
* Lleve a la tutoría esta información sobre comparativos y superlativos.
     (Adjetivos)                         (Comparativo)                    (Superlativo)
    - Interesting                        more interesting                   The most interesting
    - Good                                 better                                    The best      
    - Late                                   Later                                    The latest
    - Bad                                    worse                                   The worst
    - Friendly                             friendlier                             The friendliest
    - Big                                     bigger                                  The biggest
    - Spectacular                        more spectacular                 The most spectacular
    - Important                           more important                   The most important
    - Popular                              more popular                       The most popular

1.- The _________________ movie I have ever seen is _______________ (interesting)
2.- My _________________ friend´s name is _______________________  (good)
3.- The _________________ book I read was _______________________ (late)
4.- The _________________ TV show I have ever seen is _____________ (bad)
5.- The _________________ person I know is ______________________ (friendly)
6.- The _________________ problem I see in my country is ___________ (big)
7.- The _________________ place to visit in my country is ____________ (spectacular)
8.- The _________________ person in my city is ____________________ (important)
9.- The _________________ activity in my neighborhood is ___________ (popular)

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice un resumen sobre el SALTO DE LONGITUD mediante los procedimientos Técnicos, Tácticos y Reglamentarios.
* Dibuje las fases que existen en el salto de longitud.
* Escriba cuál de las técnicas le parece más fácil de realizar y porqué.

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. 
CAT: PVM y UNIÓN.
* Ingrese a GOOGLE ART PROJECT y descubra todo sobre el arte, la pintura, escultura, fotografías, y redacte sobre su impresión de todo esto, qué sensación le causo las obras de tanto artísta talentoso.
* Escriba el concepto de las siguientes frases.
a.- Técnica del collage.
b.- Flashmob.
c.- Neutral.
* Escriba su interpretación sobre los siguientes enunciados.
a.- "La inspiración existe, pero tiene que encontrarse trabajando"
b.- "Rectificar es de sabios"
c.- Se utiliza mucho en el arte: "Menos es más"
*Solamente haga un listado de los pasos a seguir para interpretar y exponer (Son 8 pasos) página 27.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND / THIRD (2nd / 3rd) (B1. 1) CAT: PVM y UNIÓN.
* Estas oraciones complete en forma negativa tiempo presente, usando don´t / doesn´t y en el paréntesis escriba en inglés el verbo que esta con negrilla.

She ____________ (___________) the newspaper every day (leer)
We _____________ (__________) in the park every day (jugar)
He _____________ (__________) his son in the park (mirar – observar)
We _____________ (__________) to the office on time (llegar – arrivar)
She _____________ (___________) for my family (trabajar)
They _____________ (_________) tennis on weekends (jugar)
He ______________ (___________) for his English class (estudiar)
Samantha and Robert _____________ (_________) together every day (comer)
I ____________ (_____________) several foreign languages (hablar)
She _____________ (____________) there twice a week (bailar)

* Estas oraciones cambie al tiempo pasado en forma afirmativa y en la segunda línea traduzca al español.

He didn’t study for his English class.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
You didn’t watch television every night.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
They didn’t talk on the phone last week.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
They didn’t work together for many years.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
You didn’t study in my class last semester.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
 We didn’t listen to music until ten o’clock last night
___________________________________________________________
___________________________________________________________
He didn’t answer all the questions.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
She didn’t need to speak English in order to get a better job.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
The employee didn’t fix the mistake.
___________________________________________________________
___________________________________________________________
The telephone didn’t ring many times.
___________________________________________________________
___________________________________________________________


NOTA: ESTE TRABAJO LLEVE PARA REALIZAR EN LA TUTORÍA, NO OLVIDE IMPRIMIR CON TODOS LOS DATOS SUYOS.



GOOD LUCK!



By: Wellington E. García E.
wege:cat//pvm-uno/englishtask/01-02/06/2017.





No hay comentarios:

Publicar un comentario