miércoles, 17 de agosto de 2016

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM y UNIÓN. (To 20 - 21 of August)

Miércoles 17 de Agosto del 2016.

* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL EIGHTH (8th) CAT: PVM y UNIÓN.

* Traduzca al Español el siguiente Vocabulario: ( Flavor, culture, vulture, life, party, fond, art, always, invite, center, of course, attention, now, lover, famous, moment, ask, partners, word, piece of paper, event, date, time, follow, heading, schedule, address, design, nice, attract, people, say, free, flyer)
1.- Complete la información con las expresiones de la página Nº 44 (Word Bank) Debe presentar esta copia el día de la tutoría.
a.- Your sister is fond of art! Yes, she is _______________________________________
b.- Let´s invite Ted to the party! Yes, he is always the center of attention. He is _______
     _______________________________________________
c.- Coldplay is on TV and the radio. Of course, they are now _____________________
     _______________________________________________
2.- Lea las oraciones, luego reemplace las ideas.
a.- People invite Susan to parties. She is sociable. She is _________________________
b.- I´m an art lover. I´m ___________________________________________________
c.- Coldplay is famous at the moment. The band is ______________________________
3.- Pregunte a sus compañeros.
N
QUESTIONS
Partner 1
Partner 2
Partner 3
 a
Who is the life of the party in our classroom?



 b
 Who is a culture vulture in our school?



 c
 Who is the flavor of the month?






TAREA DE DIBUJO. OCTAVO AÑO. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Realice las tareas propuestas en la agenda, incluso la semana anterior les hice acuerdo de esto, que debían hacer ya lo acordado.

* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL NINTH (9th) CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice la tarea que le solicite la tutoría anterior, debía describir el lugar donde vive usted, utilizando preposiciones de lugar. (Así dice en la agenda)

* También debe realizar la siguiente tarea, describa el gráfico de la página Nº 124, usando las preposiciones de lugar del recuadro, conteste las preguntas.
1.- Where is the supermarket? ________________________________________
2.- Where is the bookstore? __________________________________________
3.- Where is the Japanese restaurant? __________________________________
4.- Where are Alfonso and his mother? _________________________________
5.- Where is the mail truck? __________________________________________
6.- Where is the bank? ______________________________________________
7.- Where is the movie theater? _______________________________________

* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL TENTH (10th) CAT: Pedro. V. Maldonado.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (El trabajo de la agenda no realice)
  ( Read, letter, wife,  each one, find, first, kitchen, to, know, let´s, now, look for, gift, turn, how, lovely, tool, stamps, great, nice, better, everybody, another, there, van, like, new, last, all, weekend, trip, with, share, free, time, together, finally, some, wonderful, dad, mom, thanks)

* Copie el texto de cada parte  en forma ordenada de acuerdo a la numeración, dejando el respectivo espacio para traducir en la tutoría, en la cuan se realizara una lectura como ejercicio de pronunciación, no se olvide!. (Página Nº 46)

* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL TENTH (10th) CAT: Unión Noroccidente.
El trabajo de la agenda no lo realice.
1.- Ordene las siguientes palabras y forme preguntas con las respectivas respuestas.
a.- María / How many / guitars / does / have / ? _________________________________
b.- How much / Raúl / want / does / / yogurt / ? _________________________________
c.- need / you / How much / rice / do / ? _______________________________________
d.- are / buying / How many / you / magazines / ? _______________________________
f.- want / for / How many / breakfast / eggs / you / do / ? _________________________

2.- Lea las respuestas y haga preguntas con How many/How much.
1.-  a: __________________________________________________________________
      b: Angélica has three new friends.
2.-  a: __________________________________________________________________
      b: There are thirteen students in my English class this year.
3.- a: __________________________________________________________________
     b: We need half a gallon of ice-cream.

3.- Encierre en un círculo la expresión de cantidad correcta en cada oración.
a.- Emilio watches (a little / a few) news programs every day.
b.- Louisa does (a little / a few) work in the morning.
c.- Does Elizabeth have (a lot of / a few) English homework?
d.- Rita likes to play (a little / a few) games with her grandchildren.
e.- This recipe uses only (a few / a little) butter.

* TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. DÉCIMO AÑO. CAT: P. V. M.
* De forma muy detallada y ordenada, utilizando toda su creatividad, realice el trabajo expuesto en la agenda para esta fecha, sobre los premios y reconocimientos que fue objeto MLP, en su labor social, pastoral educativo y en defensa de los derechos de los pobres y en especial de los indígenas del Ecuador y de que manera trascendió su labor fuera del país.

* TAREA DE CULTURA FÍSICA. DÉCIMO AÑO. CAT: P. V. M.
 * Baje de Internet imágenes del vestuario de las siguientes coreografías o tipos de bailes, recorte, pegue y debajo de cada uno de ellos escriba el origen  y sus características.
a.- Cumbia. (https://es.wikipedia.org/wiki/Cumbia_(Colombia)
b.- Merengue. (https://es.wikipedia.org/wiki/Merengue_(género_musical)
c.- Mapalé. (https://es.wikipedia.org/wiki/Mapalé)
d.- Sanjuanero Huilense. (https://www.youtube.com/watch?v=pK1pim19-8)
e.- La Bomba (Chota) (https://es.wikipedia.org/wiki/Bomba_del_Chot)

* TAREA DE DIBUJO: DÉCIMO AÑO. CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice las tareas sugeridas en la agenda.


* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL FIRST BGU (1st) CAT: PVM y UNIÓN.
* Traduzca el vocabulario que está en la agenda.
* Traduzca al Español el siguiente vocabulario de las páginas Nº 44-45.
   (Suddenly, behind, gate, scare, shout, hold, right, there, riddle, look at, noon, easy, let me, think, patienly, know, happen, try, hard, scary, ghost, creeps, feel, between, each, stay, other, partner, before, discuss, heart, knowledge, shape, purpose, message, myth, legend, folk tales, epic tales, fact, around, world, share, some, hero, villians, gods, reward, punishment, nowadays, still, source, powerful, way, reshape, background, believe, long ago, wish, return, way, beautiful, place, hurt)
* Deben prepararse para la lectura de las páginas 44-45.
* Saque una copia de la página Nº 97 para el día de la tutoría.


* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL SECOND BGU (1st) CAT: PVM y UNIÓN.
El vocabulario de la agenda están incluidas las palabras en el blog.
Traduzca al Español el siguiente vocabulario de las páginas Nº 44-45.
   (Suddenly, behind, gate, scare, shout, hold, right, there, riddle, look at, noon, easy, let me, think, patienly, know, happen, try, hard, scary, ghost, creeps, feel, between, each, stay, other, partner, before, discuss, heart, knowledge, shape, purpose, message, myth, legend, folk tales, epic tales, fact, around, world, share, some, hero, villians, gods, reward, punishment, nowadays, still, source, powerful, way, reshape, background, believe, long ago, wish, return, way, beautiful, place, hurt, upon, once, twice, sometimes, never, ever, seldom, since)

Saque una copia de la página Nº 97 para el día de la tutoría.

* Estas preguntas debe contestar en su casa. (Son las que debe hacer de la agenda)
1- Where is the cat? 
2- When do we play? 
3- Where is Mexico?
4- Where do you want to go?
5- Where is the bathroom?
6- When is the party?
7- When can I see you?
8- When will you go to Puerto Quito?
9- Who is the president of the Ecuador?
10- Who are you calling?
11- Who was he talking to?
12- What do you want to eat?
13- What is this?
14- What is your name?
15- Why are you leaving?
16- Why is the sky blue?
17- Why are you so quiet?
18- How are you?
19- How do you like your coffee?

20- How can I help you? 


TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. SEGUNDO BGU. CAT: UNIÓN.
* Realice la tarea solicitada de la agenda, utilice toda su creatividad.


* ENGLISH HOMEWORK. LEVEL THIRD BGU (3rd) CAT: PVM y UNIÓN.
El vocabulario de la agenda están incluidas las palabras en el blog.
Traduzca al Español el siguiente vocabulario de las páginas Nº 44-45.
   (Suddenly, behind, gate, scare, shout, hold, right, there, riddle, look at, noon, easy, let me, think, patienly, know, happen, try, hard, scary, ghost, creeps, feel, between, each, stay, other, partner, before, discuss, heart, knowledge, shape, purpose, message, myth, legend, folk tales, epic tales, fact, around, world, share, some, hero, villians, gods, reward, punishment, nowadays, still, source, powerful, way, reshape, background, believe, long ago, wish, return, way, beautiful, place, hurt, upon, once, twice, sometimes, never, ever, seldom, since)

Saque una copia de la página Nº 97 para el día de la tutoría.

* Estas preguntas debe contestar en su casa. (Son las que debe hacer de la agenda)
1- Where is the cat? 
2- When do we play? 
3- Where is Mexico?
4- Where do you want to go?
5- Where is the bathroom?
6- When is the party?
7- When can I see you?
8- When will you go to Puerto Quito? 
9- Who is the president of the Ecuador?
10- Who are you calling?
11- Who was he talking to? 12- What do you want to eat?
13- What is this?
14- What is your name?
15- Why are you leaving?
16- Why is the sky blue?
17- Why are you so quiet?
18- How are you?
19- How do you like your coffee?

20- How can I help you? 




By. Wellington E. García E.
blogenglishtasks:cat-pvm/uno(17-08-2016)









No hay comentarios:

Publicar un comentario