miércoles, 18 de enero de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM y UNIÓN. (18-01-2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN NOROCCIDENTE.

* SAQUE LA COPIA DE ESTE TRABAJO PARA EL DÍA DE LA TUTORIA.

* Complete estas oraciones interrogativas con DO - DOES y responder con YES - NO, además traducir al español las preguntas. 
(DO = I, You, We, They ---- Plural)      (DOES = He, She, It ----- Singular)

  1. _______ she read the newspaper? ___________________________________ 
  2. Yes, ______________________                No, ______________________
  3. _______ we come to school by bus? _________________________________
  4. Yes; ______________________                No, ______________________
  5. _______ you work very hard? ______________________________________
  6. Yes, ______________________                No, ______________________
  7. _______ Sheyla like sun and the rain? ________________________________
  8. Yes, ______________________                No, ______________________
  9. _______ Helen and Sandra play in the park? ___________________________
  10. Yes, ______________________                No, ______________________
  11. _______ I always arrive on time? ____________________________________
  12. Yes, ______________________                No, ______________________
  13. _______ Peter work for your uncle? __________________________________
  14. Yes, ______________________                No, ______________________
  15. _______ they play tennis on Sundays? ________________________________
  16. Yes, ______________________                No, ______________________
  17. _______ the dog run around the house? _______________________________
  18. Yes, ______________________                No, ______________________
  19. _______ my wife kiss me every morning? _____________________________
  20. Yes, ______________________                No, __________________________
* Complete con "DO" y conteste en ingles estas preguntas.
1.- _______ you take a bath/ take a shower? __________________________________
2.- _______ you have breakfast? ___________________________________________
3.- _______ you read the newspaper? _______________________________________
4.- _______ you cook the dinner? __________________________________________
5.- _______ you shave every morning? ______________________________________
6.- _______ you comb your hair? ___________________________________________
7.- _______ you get dressed on time? _______________________________________
8.- _______ you tend your bed every morning? ________________________________
9.- _______ you have lunch at 12 o´clock? ___________________________________
10.- _______ you do your homeworks? ______________________________________

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA PARA OCTAVO AÑO DEL CAT: UNIÓN.
Lleve a la tutoría lo solicitado en la agenda para esta fecha, no se olvide. (3 cartulinas tamaño inem (A4) regla, lápiz, tijeras, goma)

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Las siguientes oraciones en presente simple traduzca al Español y cambie a  la forma negativa y cambie al pasado.
MODEL:
Present: She reads the newspaper every day. Ella lee el periódico todos los días.
Negative: She doesn´t read the newspaper every day.
Past: She read the newspaper last Sunday.
Negative: She didn´t the newspaper last Sunday.

* Saque una copia de estas oraciones para realizar en la tutoría.
1.- You work very hard. ______________________________________
      N: ____________________________________________________
      P: ____________________________________________________
      N: ____________________________________________________
2.- She likes to sit  below the sun. ______________________________
      N: ____________________________________________________
      P: ____________________________________________________
      N: ____________________________________________________
3.- He watches his son in the park. ______________________________
      N: _____________________________________________________
      P: _____________________________________________________
      N: _____________________________________________________
4.- We try to arrive on time. ___________________________________
      N: ____________________________________________________
      P: ____________________________________________________
      N: ____________________________________________________
5.- She does the work of two people. ____________________________
      N: ____________________________________________________
       P: ____________________________________________________
       N: ____________________________________________________
6.- They play tennis on Sundays. _______________________________
       N: ____________________________________________________
       P: ____________________________________________________
       N: ____________________________________________________
7.- He studies for his English class. _____________________________
       N: ____________________________________________________
       P: ____________________________________________________
       N: ____________________________________________________
8.- She eats in the cafeteria with me. ____________________________
       N: ____________________________________________________
       P: ____________________________________________________
       N: ____________________________________________________
9.- Sheyla goes there twice a week. _____________________________
       N: ____________________________________________________
        P: ____________________________________________________
        N: ____________________________________________________
10.- The bus stops at the corner. ________________________________
        N: ____________________________________________________
        P: ____________________________________________________
        N: ____________________________________________________


ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Revise la página Nº 90 y complete el texto de las siguientes actividades.
NOTA: En esta ocasión no realice la tarea de la agenda.

1.- The United States is the _____________ country in the world.
2.- The Vatican is the _____________ country in the world.
3.- The ___________ country in the world is Zimbabwe.
4.- The ___________ country in the world is Russia.
5.- Tokio is the ________  ______________ city in the world.
6.- The ____________ city in the world is Harare in Zimbabwe.
7.- Baghdad in Iraq is the ________  ___________ city in the world.
8.- The __________ city in the world is Luxembourg in Luxembourg.
9.- Paris is the _________  ____________ city in the world to visit.
10.- Brussels is the _________  ___________ city to visit in the world.

* En las siguientes oraciones cambie al pasado los siguientes verbos.

1. He ________ (do) the homework last night.
2. Hector _________ (play) soccer yesterday.
3. She _________ (go) to Italy last week.
4. The birthday party _________ (be) the last Saturday. 
5. Sheyla __________ (travel) with her cousin.
6. They ____________ (participate) in a sporty competence. 
7. He ___________ (eat) at this restaurant, too 
8. The boys ___________ (lose) the race 
9. the singers ___________  (win) many awards prize.
10. I __________ (visit) to "Las Palmas" beach. 

TAREA DE DIBUJO PARA DÉCIMO AÑO DEL CAT: PVM y UNIÓN.
* Realice las tareas recomendadas en la agenda.
* Realice esta perspectiva cónica.

Imagen relacionada


ENGLISH TASK. LEVEL FIRST and SECOND BGU (1st/2nd). CAT: PVM - UNIÓN.
* Las siguientes oraciones con sinónimos cambiar a antónimos.
(above = arriba, sobre       /      over = sobre, encima) 
1.- Our plane was flying above the clouds
Nuestro avión estaba volando sobre de las nubes

(large = grande         /       big =   grande) 
2.- Your house is three times as large as mine.
Tu casa es el triple de grande que la mía

The cows looked big and docile
La vacas parecían grandes y dóciles

(small = pequeño        /       tiny =   pequeño)
3.- There is a small garden in front of my house
Hay un pequeño jardín frente a mi casa

Japanese women tend to look tiny and delicate
Las mujeres de Japón parecen pequeñas y delicadas
(stop = parar, detener        /       cease = parar, cesar)
4.- I wish the rain would stop (Deseo que pare la lluvia)

You will soon cease to think of her  (Pronto dejarás de pensar en ella)

(exit = salida           /           leave = dejar, salir)
5.-  Where's the emergency exit? (¿Dónde está la salida de emergencia?)

Close the door when you leave   (Cierra la puerta al salir)

(rest = descanso         /       relax = relajo)
6.- You're sick. You have to rest    (Estas enfermo, tienes que descansar)

Listen to this music and relax    (Escucha esta música y relájate)

(speak = hablar           /        talk = hablar)
7.-  I don't speak Japanese     (Yo no hablo japonés)

May I talk to Ms. Brown?     (¿Puedo hablar con la Sra. Brown?)

(sack = bolsa             /          bag = bolsa) 
8.- Is this your sack or his?    (¿Esta es tu bolsa o la suya?)

There is a bag on the desk      (Hay una bolsa sobre el escritorio)

(clever = inteligente           /          smart = inteligente)
9.- Bill is the clever of the two brothers
(Bill es el más inteligente de los dos hermanos)

Patty is a smart student         (Patty es una estudiante inteligente)

(present = regalo               /        gift = regalo)
10.-  I have a nice present to give you    (Tengo un regalo que darte)     

I cannot accept your gift       (No puedo aceptar tu regalo)




13listen
escuchar
My hobby is to listen to music
Mi afición es escuchar música
hear
escuchar, oír
He would be glad to hear that
El estará contento de escuchar eso
14mother
madre
I gave my mother 20 flowers on Mother's Day
Le di a mi madre 20 flores en el día de las Madres
mom
mamá
My mom doesn't speak English very well
Mi mamá no habla muy bien el ingles.
15house
casa
My house is a mortgage-free house
Mi casa no tiene hipoteca
home
casa, hogar
You are free to go home
Estas libre de ir a tu casa
16woman
mujer
woman fell from a ship into the sea
Una mujer cayó de un barco al mar
lady
dama
The lady came from a good family
La dama venía de una buena familia
17infant
niño, infante
The infant has faith in his mother taking care of him
El niño tiene fe en que su madre cuide de él
baby
bebé
He's sleeping like a baby
El duerme como un bebé
18shut
cerrar
It looks like rain. We had better shut the windows
Parece que va a llover. Deberíamos cerrar las ventanas
close
cerrar
I'm cold. May I close the window?
Tengo frío. ¿Puedo cerrar la ventana?
19own
propio
I hope to own my own house someday
Espero tener mi propia casa algún día
possess
poseer
My uncle is possessed of great wealth
Mi tío posee una grán riqueza
20false
falso
The rumor turned out false
El rumor resultó ser falso
untrue
falso
Everything she says is untrue
Todo lo que ella dice es falso

TAREA: Construya oraciones con sinónimos y antónimos, con las siguientes palabras.

1.- feliz (happy) / triste (sad).
2.- amor (love) / odio (hate). 
3.- frío (cold) / calor (hot).
4.- risa (laugh) / llanto (cry).
5.- bueno (good) / malo (bad). 
6.- rápido (fast) / lento (slow).
7.- despertando (waking up) / durmiendo (sleeping). 
8.- dulce (sweet) / amargo (bitter). 
9.- curva (curve) / recta (straight).
10.- Blanco (white) / negro (black).


ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd). CAT: PVM - UNIÓN.


* CONGRATULATIONS MY DEAR STUDENTS. YOU WOULD STUDY VERY HARD FOR THE ENGLISH TEST THE NEXT SATURDAY AND SUNDAY.

LUCK FOR YOU.



By: Wellington E. García E.
wege/englishteacher/cat:pvm-uno///18/01/2017.















No hay comentarios:

Publicar un comentario