* Al siguiente listado de verbos forme el gerundio agregando la terminación ING.
Simple Present.
|
Gerundio
|
Simple Present.
|
Gerundio
|
Clean
Open
Work
Watch
Wash
Paint
Listen
Speak
Drink
Sing
|
Cross
Cut
Put
Attack
Borrow
Burn
Call
Chat
Develop
Flash
|
||
Study
Cry
Destroy
Delay
Copy
Carry
|
Dry
Annoy
Decay
Empty
Enjoy
Identify
|
||
Admire
Advice
Announce
Change
Brake
Communicate
Charge
Imagine
Phone
Promise
|
Arrive
Receive
Recognise
Smoke
Scare
Smile
Damage Dance Handle Memorise |
* Las siguientes oraciones en Presente Simple cambie al Presente Progresivo, para lo cual debe usar las formas del verbo To Be (am, is, are) y al verbo agregar ...ing.
Ejemplo. I play the guitar I am playing the guitar.
Mary listens music. Mary is Listening music.
They Work in the city. They are working in the city.
1- Susan closes the windows _______________________________
2- The boys study English _______________________________
3- My sister washes the blouses _______________________________
4- He watches TV News _______________________________
5- You eat two apples _______________________________
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Para el día de la tutoria sacar la copia de la página Nº 32 del Work Book. Taller.
* Busque el significado en español las siguientes palabras. (How much, How many, a lot, a lot of, some, a little, a few, several, enough, very, any, double, alone, insufficient, sufficient, half, heavy, empty, abundant, single)
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Busque el significado de tangente.
* Realice en una hoja de formato A4 el siguiente gráfico, tomando en cuenta como base la línea A-S.
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Forme los comparativos con los siguientes adjetivos y luego los superlativos.
(interesting, famous, dangerous, amazing, popular, expensive, handsome, wonderful)
Para formar el comparativo se debe anteponer al adjetivo la palabra "more" y para formar los superlativos se debe anteponer al adjetivo las palabras "the most".
TALLER: Con los siguientes ejemplos realizar oraciones afirmativas y negativas con adjetivos en comparativo y superlativo. (dejar dos espacios)
a.- kitchen / clean
b.- The automovile / fast
c.- Julio Jaramillo / popular
d.- The jacket / expensive
e.- The alcohol / dangerous
f.- The Amazon river / long
g.- The girls / happy
h.- Alaska / could
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ingrese a la siguiente página de google y copie 10 ejemplos de Tag questions.
https://www.englisch-hilfen.de/en/grammar/qu_tags.htm
Examples.
The moon goes round the earth, doesn't it?
Yes, it does.
The earth is bigger than the moon, isn't
it? Yes.
The earth is bigger than the sun, isn't
it? No, it isn't!
Asian people don't like rice, do
they? Yes, they do!
Elephants live in Europe, don't
they? No, they don't!
Men don't have babies, do they? No.
The English alphabet doesn't have 40
letters, does it? No, it doesn't.
http://www.grammar.cl/Intermediate/Question_Tags.htm (Video)
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM-UNIÓN.
* 1.- No olvide hacer la tarea de la semana anterior sobre; La melodía, la armonía, el ritmo, composición musical, versos o estrofas, coro o estribillo.https://es.wikipedia.org/wiki/Melodía
https://es.wikipedia.org/wiki/Armonía
www.buenosaliens.com/foros/.../id.7721.t.diferencia-entre-armonia-y-melodia.htm
https://sites.google.com/site/artedelritmo/home/1-ritmo-melodia-y-armonia
https://colaboratorio.net/xphnx/multimedia/.../la-musica-ritmo-melodia-y-armonia/
*2.- Para esta semana: Pegar la imagen de una banda sonora y realice un resumen sobre una de ellas.* Hable sobre los efectos sonoros, la música, diálogos o locución.
https://es.wikipedia.org/wiki/Banda_sonora
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD BGU (2nd-3er bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ejemplos de voz pasiva.
Exercise on Passive Voice - Simple Present.
Rewrite the
sentences in passive voice.
1.- He opens the door. - The door is opened by him.
2.- We set the table. - ____________________________________________
3.- She pays a lot of money. - ______________________________________
4.- I draw a picture. - _____________________________________________
5.- They wear blue shoes. - ________________________________________
6.- They don't help you. - _________________________________________
7.- He doesn't open the book. - _____________________________________
8.- You do not write the letter. - ____________________________________
9.- Does your mum pick you up? - __________________________________
10.- Does the police officer catch the thief? -__________________________
Exercise on
Passive Voice - Simple Past
Rewrite the
sentences in passive voice.
1.- She sang a song. -
A song was sung by her.
2.- Somebody hit me. - _________________________________________
3.- We stopped the bus. - ________________________________________
4.- A thief stole my car. - ________________________________________
5.- They didn't let him go. - ______________________________________
6.- She didn't win the prize. - _____________________________________
7.- They didn't make their beds. - _________________________________
8.- I did not tell them. - _________________________________________
9.- Did you tell them? - _________________________________________
10.- Did he send the letter? -_____________________________________
NOTA: No olvide llevar el listado de verbos solicitados la semana anterior, ya que este material de trabajo vale para esta tutoría también.
By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//english-blog/to-07-08/10/2017
No hay comentarios:
Publicar un comentario