miércoles, 4 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNO. (To 07-08/10/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNO.
*  Al siguiente listado de verbos forme el gerundio agregando la terminación ING.

Simple Present.
Gerundio
Simple Present.
Gerundio
Clean
Open
Work
Watch
Wash
Paint
Listen
Speak
Drink
Sing

Cross
Cut
Put
Attack
Borrow
Burn
Call
Chat
Develop
Flash

Study
Cry
Destroy
Delay
Copy
Carry

Dry
Annoy
Decay
Empty
Enjoy
Identify

Admire
Advice
Announce
Change
Brake
Communicate
Charge
Imagine
Phone
Promise

Arrive
Receive
Recognise
Smoke
Scare
Smile
Damage
Dance
Handle
Memorise


* Las siguientes oraciones en Presente Simple cambie al Presente Progresivo, para lo cual debe usar las formas del verbo To Be (am, is, are) y al verbo agregar ...ing.
Ejemplo.  I play the guitar                    I am playing the guitar.
                Mary listens music.              Mary is Listening music.
                They Work in the city.          They are working in the city.

1- Susan closes the windows                  _______________________________
2- The boys study English                      _______________________________
3- My sister washes the blouses             _______________________________
4- He watches TV News                         _______________________________
5- You eat two apples                              _______________________________

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Para el día de la tutoria sacar la copia de la página Nº 32 del Work Book. Taller.
* Busque el significado en español las siguientes palabras. (How much, How many, a lot, a lot of, some, a little, a few, several, enough, very, any, double, alone, insufficient, sufficient, half, heavy, empty, abundant, single)

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Busque el significado de tangente.
* Realice en una hoja de formato A4 el siguiente gráfico, tomando en cuenta como base la línea A-S.
Circunferencia tangente a una recta


ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Forme los comparativos con los siguientes adjetivos y luego los superlativos.
(interesting, famous, dangerous, amazing, popular, expensive, handsome, wonderful)
Para formar el comparativo se debe anteponer al adjetivo la palabra "more" y para formar los superlativos se debe anteponer al adjetivo las palabras "the most".
TALLER: Con los siguientes ejemplos realizar oraciones afirmativas y negativas con adjetivos en comparativo y superlativo. (dejar dos espacios)
a.- kitchen / clean               
b.- The automovile / fast
c.- Julio Jaramillo / popular
d.- The jacket / expensive
e.- The alcohol / dangerous
f.- The Amazon river / long
g.- The girls / happy
h.- Alaska / could

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ingrese a la siguiente página de google y copie 10 ejemplos de Tag questions.
https://www.englisch-hilfen.de/en/grammar/qu_tags.htm

Examples.
The moon goes round the earth, doesn't it? Yes, it does.
The earth is bigger than the moon, isn't it? Yes.
The earth is bigger than the sun, isn't it? No, it isn't!
Asian people don't like rice, do they? Yes, they do!
Elephants live in Europe, don't they? No, they don't!
Men don't have babies, do they? No.

The English alphabet doesn't have 40 letters, does it? No, it doesn't.
http://www.grammar.cl/Intermediate/Question_Tags.htm (Video)

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM-UNIÓN.
* 1.- No olvide hacer la tarea de la semana anterior sobre; La melodía, la armonía, el ritmo, composición musical, versos o estrofas, coro o estribillo.
https://es.wikipedia.org/wiki/Melodía
https://es.wikipedia.org/wiki/Armonía
www.buenosaliens.com/foros/.../id.7721.t.diferencia-entre-armonia-y-melodia.htm
https://sites.google.com/site/artedelritmo/home/1-ritmo-melodia-y-armonia
https://colaboratorio.net/xphnx/multimedia/.../la-musica-ritmo-melodia-y-armonia/
*2.- Para esta semana: Pegar la imagen de una banda sonora y realice un resumen sobre una de ellas.
* Hable sobre los efectos sonoros, la música, diálogos o locución.
https://es.wikipedia.org/wiki/Banda_sonora

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD BGU (2nd-3er bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ejemplos de voz pasiva.
Exercise on Passive Voice - Simple Present.
Rewrite the sentences in passive voice.
1.- He opens the door. The door is opened by him.               
2.- We set the table. -  ____________________________________________
3.- She pays a lot of money. -  ______________________________________
4.- I draw a picture. - _____________________________________________
5.- They wear blue shoes. - ________________________________________
6.- They don't help you. - _________________________________________
7.- He doesn't open the book. - _____________________________________
8.- You do not write the letter. - ____________________________________
9.- Does your mum pick you up? - __________________________________

10.- Does the police officer catch the thief? -__________________________

Exercise on Passive Voice - Simple Past
Rewrite the sentences in passive voice.

1.- She sang a song. -  A song was sung by her.
2.- Somebody hit me. - _________________________________________
3.- We stopped the bus. - ________________________________________
4.- A thief stole my car. - ________________________________________
5.- They didn't let him go. - ______________________________________
6.- She didn't win the prize. - _____________________________________
7.- They didn't make their beds. - _________________________________
8.- I did not tell them. - _________________________________________
9.- Did you tell them? - _________________________________________

10.- Did he send the letter? -_____________________________________

NOTA: No olvide llevar el listado de verbos solicitados la semana anterior, ya que este material de trabajo vale para esta tutoría también.




By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//english-blog/to-07-08/10/2017







No hay comentarios:

Publicar un comentario