miércoles, 11 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (To 14-15/10/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNO.
* Las siguientes oraciones complete usando (am, is, are) y al verbo en paréntesis agréguele (ing)
a.- She ________  _________________ (study) English
b.- They _________  _________________ (work) in Quito
c.- Henry __________   ________________ (play) soccer
d.- I ________   ______________ (listen to) music
e.- He ________    ____________ (write) a letter
f.- You ________   _____________ (drink) water
g.- The cat ________    ______________ (sleep) under the chair

* Complete en forma negativa las siguientes oraciones.
Negative
Negative Short Form
I ______    ________ sleeping
I _____  ________  sleeping
you _______   _________ playing
you ______________ playing
he _______   _________ reading
he ______________ reading
she ________    __________ working
she _______________ working

* Las siguientes oraciones cambie a la forma interrogativa y conteste con Yes/No.

Peter / to go / to the cinema -         Is Peter going to the cinema?
Yes,  he is                                                                      No, he isn´t.
1.- She / listen /to the radio - ________________________________________________________
Yes, __________________________                                  No, _______________________________
2.- They / pack / their bags - ________________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
3.- You / do / the washing-up - ______________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
4.- We / talk / too fast - ______________________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
5.- They / clean / the windows - ____________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Complete the grammar chart with (Some - any). Countable - Uncountable nouns.
(Some: con oraciones afirmativas)
(Any: con oraciones negativas e interrogativas)

Mother: Let´s see... We have _________ tomatoes, potatoes, lettuce, and spinach... Oh! I need __________ carrots! Are there __________ carrots?
Peter: Sorry, mom! There aren´t ________ carrots in the store.
Mother: Well, we have enough veggies anyway. Now, we need _________ meat, son.
Peter: Take this, mom, _________ chicken and fish.
Mother: OK. Now, the dairy section. We need ________ milk. Is there _______ cheese at home?
Peter: Yes, There is, mom! We don´t need ______ cheese now.
Mother: I think that´s all. Let´s go.

 * Complete the following conversations.
a.- Tim: I´m hungry, mom. Are there _________ pears?
     Mom: No, there aren´t _______. But there are _________ pears.
b.- Amy: Yummy! This soup is delicious. What´s in it?
     Mom: There is _______ chicken, there is spinach, and there are ________ potatoes.
c.- Sam: I´m very thirsty. Is there ________ water in the fridge?
     Dan: No, There isn´t _______. But there is _________ orange juice.

NOTA: No olvide hacer la tarea de la agenda.

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Realice este gráfico que contiene la tangente CT.

Resultado de imagen para tangente tc

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos comparativos. Use (am, is, are)
1. Karla ________  ______________________ (pretty) than Rocio
2. Salinas ________    _____________________ (clean) than Guayaquil
3. Atacames _________   ____________________ (hot) than Santo Domingo
4. The hot-dog _________ as ________________ (good) as the hamburger
5. Rabbit _________   __________________ (fast) than tourtle
6. Martha ________ as ________________ (tall) as Tanya
7. Canada ________   ________________ (cold) than Mexico
8. An elephant ________   _________________ (big) than a spider
9. Tom Cruise ________   __________________ (famous) than Jaime Camil
10. Spanish ________    _________________ (easy) than English
11. Skinny jeans _________   more  ________________ (modern) than campana jeans
12. Today I __________    ___________________ (happy) than yesterday

* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos en superlativo.
1. She is _________   ____________________ (smart) person I know(Ella es la persona más inteligente que conozco)
2. Today is ________    __________________ (cold) day I can remenber. (Hoy es el día más frío que puedo recordar)
3. She is ________    _________________ (young) in her family. (Ella es la más joven en su familia)
4. He is _______    __________________ (old) man I know. (Él es el hombre más viejo que conozco)
5. I am _______    __________________ (happy) man in the world. (Yo soy el hombre más feliz de la tierra)
6. He is _______    _________________ (fast) runner I have ever seen. (Él es el corredor más rápido que he visto)
7. This is _______   __________________ (narrow) road I have ever seen. (Este es el camino más estrecho que he visto)

8. She is living in ________    ___________________ (small) house in town. (Ella está viviendo en la casa más pequeña de la ciudad)

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNO.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (restrooms, maple tree, cabin, parking lot, cafeteria, campsite, fire ring, kayak rental office, showers, statue) Además busque el significado en español de las siguientes preposiciones de lugar: (in front of, next to, between, behind, near, across from,  under, over here, over there)
* Complete lo siguiente, utilizando correctamente las palabras dadas en el paréntesis.
(can, do, could, how, when, what, where, if)
1.- ________ you tell me if I can camp here?
2.- ________ you tell me if there is a bike rental around?
3.- ________ you have any idea if there are any trash cans near?
4.- Excuse me, ___________ you know what eco-tours are?
5.- Can you please tell me ________ I can get to the waterfall?
6.- Do you know ________ I can find any eco-friendly accommodations around here?
7.- Could you please tell me _________ I can go kayaking here?
8.- I´d like to know ______ the hotel is.
9.- Excuse me, could you tell me ______ we can go hiking around here?
10- Do you know _______ we can swim in the lake?

* Escoja la respuesta correcta y marque una (X) en el paréntesis.
a.- Do you know if....           
      (    ) we can swim in the lake?
      (    ) can we swim in the lake?
b.- Could you tell me...
      (    ) where the hiking trail is?
      (    ) where is the hiking trail?
c.- Can you tell me what time...
      (    ) the cafeteria opens?
      (    ) does the cafeteria open?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
*   Investigue dentro del Patrimonio Cultural del Ecuador, lo siguiente.
1.- ¿Qué significa UNESCO?
2.- Como Patrimonio Natural. ¿Qué lugares son protegidos en el Ecuador?
3.- ¿Cuál es la razón por lo que Quito fue elegido como Patrimonio Cultural de la Humanidad?
4.- ¿Qué significa "Qhapaq Ñan o Camino del Inca" y en que consiste?
5.- Al hablar de patrimonio oral, tenemos al pueblo "Zapara" ¿Dónde están ubicados, y debido a que se les considera como parte del patrimonio cultural del Ecuador?
6.- En el año 2012, Ecuador recibió un reconocimiento por parte de la UNESCO, sobre el sombrero de paja toquilla; hable un poco de ello.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Investigue el significado de las diferentes técnicas del "Judo Pie".
1- Rei=                                     2- Shishei=                             3- Kumikata=
4- Shintai y Tai-Sabaki=          4- Chikara-No-Oyo=              5- Kuzushi=
6- Tsukuri=                              7- Kake=                                 8- Ukemi=
9- Uchikomi=                        10- Tandoku-Renshu=             11- Sotai-Renshu=
12- Yaku-Soku-Gueiko=       13- Randori=                           14- Shiai=
15- Renraku-Waza=              16- Renzoku-Waza=                17- Renraku-Henka-Waza=

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO
* Conteste las siguientes interrogantes.
1.- ¿Qué sentido tiene la vida para el joven de hoy?
2.- Por qué es importante un Proyecto de vida en cada ser humano?
3.- Investigue en Wikipedia lo siguiente.
a.- Qué son las ciencias ocultas?
b.- En qué consiste el Catolicismo Tradicional?
c.- Qué es el Ateísmo?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNO.
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
TEMA DE DEBATEMúsica en la calle: 
1.- Qué le ampara y quienes lo impiden?
2.- Hablemos sobre la piratería. En qué consiste?
3.- En qué consiste el IEPI "Instituto Ecuatoriano de la Propiedad Intelectual"? ¿Qué protege del artista?

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND/ THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNO.
* Oraciones en Voz Pasiva Presente Perfecto. realice las sugeridas en la agenda.
TALLER: Ejemplos en voz activa para cambiar a voz pasiva en presente perfecto.
1. I have finished the job. ______________________________________________
2. The cat has drunk the milk. _________________________________________
3. The girls have plucked the flowers. ________________________________
4. I have watched that movie. _________________________________________
5. Peter has broken another window. ________________________________
6. I have written six letters. ___________________________________________
7. Have you received the parcel? _____________________________________
8. Have they accepted the invitation? ________________________________
9. I have known her for a long time. __________________________________
10. Our team has won the championship. ____________________________
11. She has mended her ways. ________________________________________
12. I have cooked dinner. ____________________________________________________



By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//englishblog/to-14-15/Oct//2017.











No hay comentarios:

Publicar un comentario