martes, 16 de octubre de 2018

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNO. (To 20-21/10/2018)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* USE LOS PRONOMBRES DEMOSTRATIVOS (THIS - THESE /THAT - THOSE)
Es importante comenzar señalando que los pronombres pueden estar en singular o plural y que pueden hacer referencia a la distancia.

                This (este/a/o)
                That (ese/a/o, aquél, aquello/a)
                These (estos/as)
                Those (esos/as, aquellos/as)

Ejemplos:
Singular and here (singular y aquí):
                I like this car. (Me gusta este coche.)
Singular and there (singular y allí):
                I like that car. (Me gusta ese coche.)
Plural and here (plural y aquí):
                I like these cars. (Me gustan estos coches.)
Plural and there (plural y allí):
                I like those cars. (Me gustan aquellos coches.)

Los pronombres demostrativos pueden ir acompañados de un nombre como vemos en los ejemplos anteriores, o pueden ir solos como en los siguientes ejemplos:

                This is a good book. (Éste es un buen libro.)
                What is that? (¿Qué es eso?)

Other Uses of Demonstrative Pronouns (Otros usos de los demostrativos)
1. Podemos utilizarlos “this” para presentarnos por teléfono.

                Hello. This is Alicia. (Hola. Soy Alicia.)
2. Para preguntar quién hay al otro lado de la línea telefónica o en un lugar oscuro, usamos “that”.

                Peter, is that you? (¿Eres tú, Peter?)
3. También usamos “this” cuando presentamos personas.

                Lucy, this is my friend Jill. (Lucy, ésta es mi amiga Jill.)
4. “That” también lo podemos utilizar para referirnos a algo del pasado.


                That pizza was delicious. (Aquella pizza estaba riquísima.)

TAREA PARA LA TUTORIA: Choose the best answer to complete each sentence.
____________ was such an interesting experience.
That                             These                              Those                       Such

Are ___________ your shoes?
That                             Them                               Those                       This

You’ll have to get your own pen. ______________ is mine.
That                             Those                              Such                        This

There is no end to ___________.
Such                            Those                               This                         None

Because of their bad behavior, ____________ of the children were given allowances.
None                           That                                  Those                      Them 

____________ of them had seen it before.
Those                          Neither                              Such                        This

Is ____________ yours?
This                              Those                               These                       Such

Everyone ate early. When we arrived, ____________ was left.
That                             Such                                 None                       Neither

Please give me one of ____________.
That                             Those                               This                           Such

____________ are nice-looking.
This                              That                                 These                        Such

Revise esta clase en el siguiente link: http://www.grammar.cl/Notes/This_That_These_Those.htm

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* Realice la tarea de la agenda. Haga un collage con el nombre de alimentos saludables con sus respectivas imágenes.
5 vegetales, 5 frutas, 5 bebidas, 5 granos y 5 proteínas. (En inglés)
Busque imágenes en internet y luego ordene según su variedad.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* No olvide realizar la tarea de la agenda y traer el libro de ingles.
* Coloquial expressions. Se trabajará en oraciones con estas expresiones.
1.     In for a penny in for a pound– De perdidos al río (UK)
2.    In for a dime in for a dollar – De perdidos al río (US)
3.     In the altogether– En pelotas
4.     Indeed– Ya lo creo
5.     Inside out– Del revés
6.     Is cutting edge– Es el último grit/ moda
7.     Is giving him hell– Le hace la vida imposible
8.     Is water under the bridge– Es agua pasada (cuando se hacen las paces por ejemplo)
9.     It gives me the goosebumps: Me pone la piel de gallina (Si bien es cierto que vienen a decir lo mismo)
10.   It gives me creep– Se me pone la piel de gallina; (negativa) de algo que da escalofríos o miedo)
11.   It sounds Greek to me– Me suena a chino
12.   It turns out that– Resulta que…
13.   It’s a rip off– Es una estafa
14.   It’s bullshit– Es una mierda
15.   It’s finger licking good– Está para chuparse los dedos
16.   It’s high time/About time– Ya es hora / Ya va siendo hora
17.   It’s in the lap of the Gods– Que sea lo que Dios quiera
18.   It’s my treat / It’s on me– Invito yo

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* No olvide realizar la tarea de la agenda. Revise la página 173 del workbook.
Examples of Direct Questions
·         Yes/No Questions. Example: Do you like celery?
(The answer to a yes/no question will be yes or no.)
(Answer to this question: No.)

·         "Question Word" Questions. Example: What is celery salt?
(The answer to a "question word" question will be some information.)
(Answer: Celery salt is a seasoned salt made from ground celery seeds and table salt.)

·         Choice Questions. Example: Do you want garlic salt or celery salt?

(The answer to a choice question will be in the question.)
(Answer: Garlic salt)

NOTA. Con estos ejemplos se realizará nuevas oraciones, debe traer material de trabajo.
Auxiliary Verb + Subject + Main Verb + Remainder 
Here are some examples of yes/no questions:
Auxiliary Verb
Subject
Main Verb
Remainder
Possible Answer
Can
Simon
swim?

No, he can't.
Has
she
finished
Screaming?
No, she hasn't.
Does
Peter
want
to stay?
Yes, he does.
Did
they
leave
soon after me?
Yes, they did.
Will
you
be
happy?
Yes, I will.

With the verb to be in the 
present tense or the past tense, the format is:

Verb To Be
Subject
Remainder
Possible Answer
Are
you
happy?
Yes, I am.
Was
he
happy?
Yes, he was.

Here are some examples of "question word" questions:

Question Word
Auxiliary Verb
Subject
Main Verb
Remainder
Possible Answer
Where
did
she
go?

London.
Why
have
they
started
the play early?
Because of the rain.
When
will
Lee
catch
a decent bass?
Probably never.
Whom
is
he
fighting
on Saturday?
Some French lunatic.

TAREA DE ECA. PRIMERO BGU. CAT: PVM - UNION. (To 20-21/10/2018) 
* Conteste estas preguntas. (Página 88)
1.- ¿Qué función cumple el Ministerio de Cultura y Patrimonio en el Ecuador?
2.- ¿Cuál es la pieza de orfebrería religiosa que guarda el Museo Nacional de Quito, cuales son sus características?
3.- El Museo Nacional de Quito. ¿Qué guarda o tiene como colección? Detalle.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* Tienen pendiente la tarea de la semana pasada, sobre las lecturas, tanto para los hombres como para las mujeres que solicité en la agenda.
* Para esta semana realice la tarea que le sugiere la agenda.
* Para trabajar en la tutoria, debe traer material de trabajo, el tema será sobre los Adverbios de Cantidad.

Esta tarea es para la siguiente semana (27-28 de Octubre) Busque el significado en español de estos adverbios de cantidad.
A few
A little
A lot of
Almost
Enough
Entirely
Even
Failry
Hardly
Lots
Less
Many
Much
Partially
Pretty
Rather
Quite
Scarcely  
So
Too
Very
Way

Complete these statements with the correct missing words:
1. There ___ factory workers. We need to hire ten more workers by tomorrow.
aren't enough
too much
too many
more
fewer

2. There should be ___ factories in this town. It will definitely help decrease pollution.
too much
aren't enough
fewer
too many
more

3. There is ___ industrial pollution. We need to do something urgently!
too much
fewer
more
too many
aren't enough

4. The government needs to encourage ___ environmentally friendly energy sources.
aren't enough
too much
too many
more
fewer

5. There should be ___ emissions. Traffic is a major concern!
too much
too many
aren't enough
more
fewer

6. We should have ___ alternative energy sources, so that we can protect our environment.
fewer
more
aren't enough
too many
too much

7. There is ___ industrial waste dumped in the ocean. It's a big problem!
more
too many
aren't enough
fewer
too much

8. There are ___ old appliances left by the playground. It's a complete mess!
fewer
aren't enough
too many
more
too much

9. There is too much ___ pollution.
option
industrial
food
sugar

10. There are too many cars with too many ___.
rain
petrol
pipes
emissions

11. I want to ___ my energy so I can finish my work.
eat
jump
throw
conserve

12. Can you give me any ___ ways to solve this problem?
alternative
drive
duck
solid

13. The government tries to ___ businesses to use clean energy.

start
pull
encourage
hope

TAREA DE ECA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNION. (To 20-21/10/2018) 
*  Hable sobre la Casa de la Cultura Benjamín Carrión. (Página 94)
1.- ¿En qué año fue creada y en qué ciudad se encuentra ubicada?
2.- Quién fue el que tuvo esta magnifica idea de crear la CCE, y cuál fue la razón?
3.- Según la Ley Orgánica del la CCE, ¿Cuáles son sus finalidades? Detalle.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu). CAT: PVM-UNO. (To 20-21/10/2018) 
* El día de la tutoría se les dará las hojas de trabajo del libro, lo que está en la tarea de la agenda.

TAREA DE PASTORAL. TERCERO BGU. CAT: PVM - UNION. (To 20-21/10/2018) 
* Realice un Collage sobre el valor de Respeto de debe existir en su comunidad, mínimo 7 acciones y al reverso de la hoja de trabajo enumere las mismas.












No hay comentarios:

Publicar un comentario