martes, 24 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORK. CAT: PVM-UNO (To 28-29/10/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNION.
* Las siguientes oraciones complete complete con los respectivos Pronombres Demostrativos.
(This = singular para indicar algo cerca) (That = singular para indicar algo lejos)
(These= plural para indicar algo cerca) (Those= plural para indicar algo lejos)

1. - ____________ was such an interesting experience.
That
These
Those
Such
2. - Are ___________ your shoes?
That
Them
Those
This
3. - You’ll have to get your own pen. ______________ is mine.
That
Those
Such
This
4. - There is no end to ___________.
Such
Those
This
None
5. - Because of their bad behavior, ____________ of the children were given allowances.
None
That
Those
Them
6. - ____________ of them had seen it before.
Those
Neither
Such
This
7. - Is ____________ yours?
This
Those
These
Such
8. - Everyone ate early. When we arrived, ____________ was left.
That
Such
None
Neither
9. - Please give me one of ____________.
That
Those
This
Such
10. - ____________ are nice-looking.
This
That
These

Such

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNION.
* Busque el nombre de estos alimentos en ingles y español.
5 Vegetales
10 frutas
5 bebidas
10 tipos de granos
5 tipos de carne



















































TAREA DE EDUCACION ESTÉTICA. NOVENO AÑO. CAT: UNIÓN.
Resultado de imagen para recta tangente a una circunferencia   Resultado de imagen para recta tangente a una circunferencia    

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNION.
* Con las siguientes palabras forme oraciones en comparativo y superlativo.
1.- Mercury / hot / Earth    
      __________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
2.- Ana / friendly / Susan   
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
3.- Alice / happy / Mary  
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
4.- Mario´s car / new / Victor´s car 
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
5.- Brazil / big / the United States  
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
6.-  Finland has / clean air / France
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________
7.-  This hat / expensive / cap  
       _________________________________________________________________________________
       _________________________________________________________________________________

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNION.
Traduzca al inglés estas preguntas con preguntas directas:
* Hacer oraciones con: (Where, what, ca, who, when, whose, why, do, could)
1.     ¿Cómo se llama él?
       __________________________________________________________?
2.    ¿Cómo se siente tu madre? 
       __________________________________________________________?
3.    ¿Salió tu hermano el fin de semana pasado? 
      ___________________________________________________________?
4.    ¿A qué hora tenemos el examen? 
      ___________________________________________________________?
5.    ¿Qué es éso? 
      ___________________________________________________________?
6.    ¿A qué hora abre el supermercado? 
      ___________________________________________________________?
7.    ¿Cuándo iremos a la playa? 
      ___________________________________________________________?
8.    ¿En qué trabaja Juan? 
      ___________________________________________________________?
9.    ¿Cuántos años tiene María? 
      ___________________________________________________________?
10.  ¿Funciona ese ordenador? 
      ___________________________________________________________?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* Busque imágenes (Fachadas) de los siguientes lugares turísticos.
1.- Ciudad vieja de la Habana (Cuba)
2.- Ruinas del Ingapirca (Ecuador)
3.- Parque nacional de Rapa Nui (Chile)
4.- Parque nacional Galápagos (Ecuador)
5.- Pirámides (Egipto)
6.- Petra (Jordania)
7.- Parque central de Zaruma (El Oro - Ecuador)
8.- Catedral de Cuenca (Ecuador)

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* Realice un breve resumen sobre el humanismo de los siguientes personajes:
Busque en Wikipedia.
1.- Feuerbach Ludwig (https://es.wikipedia.org/wiki/Ludwig_Feuerbach) 
2.- Sigmund Freud (https://es.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud) 
3.- Nietzsche Friedrich (https://es.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Nietzsche) 
4.- Camus Albert (https://es.wikipedia.org/wiki/Albert_Camus)
5.- Mounier Emmanuel (https://www.biografiasyvidas.com/biografía/m/mounier_emmanuel.htm)

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Hable sobre los fundamentos técnicos del Baloncesto, y sobre las reglas básicas. Busque imágenes de cada fundamento.
1.- Pase
2.- Tiro a canasta
3.- Bote
4.- Defensa

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque información sobre la flexibilidad en el arte, sobre el espíritu vanguardista y posmoderno.
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3019442
aprendiendohistoriadelarte.blogspot.com/2012/03/estilo-artistico.html
* Realice las tareas de la agenda.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNION.
* Traduzca al español las siguientes oraciones en tiempo pasado.
1.- I used to go to the beach every day
      _______________________________________________________________________________________
2.- Jerry used to study English.
      _______________________________________________________________________________________
3.- Sam and Mary used to go to Mexico in the summer.
      _______________________________________________________________________________________
4.- I used to start work at 9 o'clock.
      _______________________________________________________________________________________
5.- Christine used to eat meat, but now she is a vegetarian.
      _______________________________________________________________________________________
6.- I used to live in Pedro V. Maldonado.
       ______________________________________________________________________________________
7.- Sarah used to be fat, but now she is thin.
       ______________________________________________________________________________________
8.- George used to be the best student in class, but now Lena is the best.
       ______________________________________________________________________________________
9.- Oranges used to cost very little in Florida, but now they are quite expensive
       ______________________________________________________________________________________
10.- You used to play the piano when you were young
       ______________________________________________________________________________________
Jerry used to pay the bills.   Active voice
       ______________________________________________________________________________________
The bills used to be paid by Jerry.   Passive voice
       ______________________________________________________________________________________
Mary used to clean the windows each week.   Active voice
       ______________________________________________________________________________________

The windows used to be cleaned by Mary each week.  Passive voice
       ______________________________________________________________________________________
* Con las siguientes palabras forme oraciones en pasado voz activa y pasiva.
1.- Carlos / used to / paint
     (AV) _________________________________________________________________________________
     (PV) _________________________________________________________________________________
2.- Cristina / used to / speak
      (AV) ________________________________________________________________________________
      (PV) ________________________________________________________________________________






By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno/englishblog/to/28-29/10/2017.















miércoles, 18 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORK. CAT: PVM - UNO. To 21-22 OCT. 2017

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNION.
* Esta parte de la tarea es para la semana del 27-28 de octubre.
*.- Demostrative Pronouns: 
(SingularThis: Este, esta, esto ....... Near.
That: ese, esa, eso, aquel, aquello/a..... Far.)
(Plural: These: Estos, estas....... Near.
Those: Esas, esos, aquellos/as......... far) And Wh: What?

* Tarea para el 21-22 de octubre.
Traduzca al español el siguiente vocabulario y represente con imágenes, recorte o dibuje.
(Jacket, scarf, pants, T-shirt, gloves, sneakers, shoes, skirt, sunglasses, hat, cap, slippers, sweater, jeans, boots, coat, shirt, shorts, tie, socks)

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNION.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (Pizza, honey, eggs, ice-cream, tea, bread, candies, juice, salt, olive oil)
* Además este vocabulario: (a little, a few, some, any, enough, a lot of, several, much, many)
* Complete estas oraciones usando la expresión; How much / How many.
a.- __________________ salt do you put on your eggs at breakfast?
     _________________________________________________________________
b.- __________________ slices of pizza can you eat for lunch?
     _________________________________________________________________
c.- __________________ bread do you eat on Sundays?
     _________________________________________________________________
d.- __________________ servings of fruit do you eat during the week?
     _________________________________________________________________
e.- __________________ cartons of milk do you drink per day?
     _________________________________________________________________
f.- __________________ cups of coffee does your teacher drink per day?
     _________________________________________________________________
g.- __________________ tablespoons of sugar do you put to your lemonade?
     _________________________________________________________________
h.- __________________ loaves of bread does your mom buy per week?
     _________________________________________________________________

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (9th). CAT: PVM - UNION.
* Realice la tarea de la agenda.
* (Traduzca al español los siguientes adjetivos: (interesting, famous, dangerous, popular, expensive, beautiful, pretty, hot, handsome, different, abundant, nutritious)
* Las siguientes oraciones traduzca al ingles en comparativo y superlativo.
1.- La chaqueta es costosa.
( C ) ____________________________________________________________
( S ) ____________________________________________________________
2.- Martín es simpático.
( C ) ____________________________________________________________
( S ) ____________________________________________________________
3.- My casa es hermosa.
( C ) ____________________________________________________________
( S ) ____________________________________________________________
4.- Luis Fonsi es muy popular.
( C ) ____________________________________________________________
( S ) ____________________________________________________________

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNION.
* El trabajo de la agenda solamente realice el vocabulario, lo de la lectura deje para otra oportunidad.
* Complete las siguientes oraciones negativas con Tag questions afirmativas.
(Use doesn´t / don´t - did´t - wasn´t / weren´t - won´t - isn´t / aren´t; para las oraciones y para el tag questions use: does, do, is. are, was, were, did. will, should)

1.- He _________________ walk to school, ______________ he? 
(Él no camina para ir a la escuela, ¿verdad?)

2.- They ________________ play tennis on Sundays, _______________ they?
(Ellos no juegan tenis los domingos, ¿verdad?)
3.- You __________________ work very hard last week, _______________ you? 
(Tú no trabajaste muy duro la semana pasada, ¿verdad?)

4.- She _________________ live in Japan last year, ________________ she? 
(Ella no vivió en Japón el año pasado, ¿verdad?)
5.- The store ___________________ be open until seven o’clock, ________________ it? 
(La tienda estará abierta hasta las 7, ¿verdad?)

6.- We __________________will eat together tomorrow, __________________ we? 
(Nosotros comeremos juntos mañana, ¿verdad?)
7.- He __________________ read this book, ___________________ he? 
(El no debería leer este libro, verdad?
8.- He __________________ the best in the class, _________________ he? 
(El no fue el mejor de la clase verdad?

9.- Your sister _______________ in Buenos Aires, ______________ she? 
(Tu hermana no está en Buenos Aires, verdad?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* En el Ministerio de Cultura y Patrimonio del Ecuador, tiene como patrimonio cultural lo Tangible y lo Intangible. Investigue en qué consiste cada uno de estos términos, agregue algunas imágenes de cada uno de ellos.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* Comente sobre la vida sin sentido y muy en especial sobre el consumismo actual al que está sometido el ser humano.
www.monografias.com/trabajos89/consumo-sociedad/consumo-sociedad.shtml
www.monografias.com › Estudio Social
elordenmundial.com › Cultura y Sociedad
www.lne.es › Blogs › PsicoactivaMente.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Busque en qué significa estos juegos y sobre sus reglas.
1.- Proteger al que nombramos.
2.- Pelota caliente.
3.- Vuelta a la tortilla.
4.- El nido.
5.- Persecución encadenada.
6.- Carrera de globos.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* Presente la tarea de la agenda que ya se le dio la semana anterior, sobre las copias del libro.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND/THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNION.
* Las siguientes oraciones complete con "Use to" (Soler o solía) y traduzca al español.
1.- You _________________ work very hard. _____________________________________________________________
2.- She _________________ live in Japan. _________________________________________________________________
3.- They _______________ swim on weekends. _________________________________________________________
4.- She ________________ sit in the park. ________________________________________________________________
5.- He  _________________ walk to school. _______________________________________________________________
6.- Mr. Green ________________ work with my uncle. __________________________________________________________
7.- He ________________ work in his garden. ___________________________________________________________
8.- He ________________ study for his English class. ___________________________________________________________
9.- You ________________ watch television every night.  ______________________________________________________
10.- They _______________ talk for hours. _______________________________________________________________
11.- He __________________ live in Boston. _______________________________________________________________
12.- We ________________ listen music until ten o’clock last night. ______________________________________________ 
13.- He ________________ watch television until twelve o’clock last night.  ____________________________________
14.- She ________________ smoke a lot. __________________________________________________________________
15.- You ________________ arrive ten minutes late. _____________________________________________________
16.- She ________________ read the newspaper. _________________________________________________________
17.- We _________________ eat together. __________________________________________________________________
18.- She ________________ go there twice a week. ______________________________________________________
19.- They _________________ sell books on the corner.  ___________________________________________________________
20.- They _________________ visit us each weekend. ______________________________________________________________

21.- She __________________ to make so many mistakes. _________________________________________________________



By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//englishblog:to-21.22-10/2017.





miércoles, 11 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (To 14-15/10/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNO.
* Las siguientes oraciones complete usando (am, is, are) y al verbo en paréntesis agréguele (ing)
a.- She ________  _________________ (study) English
b.- They _________  _________________ (work) in Quito
c.- Henry __________   ________________ (play) soccer
d.- I ________   ______________ (listen to) music
e.- He ________    ____________ (write) a letter
f.- You ________   _____________ (drink) water
g.- The cat ________    ______________ (sleep) under the chair

* Complete en forma negativa las siguientes oraciones.
Negative
Negative Short Form
I ______    ________ sleeping
I _____  ________  sleeping
you _______   _________ playing
you ______________ playing
he _______   _________ reading
he ______________ reading
she ________    __________ working
she _______________ working

* Las siguientes oraciones cambie a la forma interrogativa y conteste con Yes/No.

Peter / to go / to the cinema -         Is Peter going to the cinema?
Yes,  he is                                                                      No, he isn´t.
1.- She / listen /to the radio - ________________________________________________________
Yes, __________________________                                  No, _______________________________
2.- They / pack / their bags - ________________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
3.- You / do / the washing-up - ______________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
4.- We / talk / too fast - ______________________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________
5.- They / clean / the windows - ____________________________________________________
Yes, _________________________                                    No, ______________________________

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Complete the grammar chart with (Some - any). Countable - Uncountable nouns.
(Some: con oraciones afirmativas)
(Any: con oraciones negativas e interrogativas)

Mother: Let´s see... We have _________ tomatoes, potatoes, lettuce, and spinach... Oh! I need __________ carrots! Are there __________ carrots?
Peter: Sorry, mom! There aren´t ________ carrots in the store.
Mother: Well, we have enough veggies anyway. Now, we need _________ meat, son.
Peter: Take this, mom, _________ chicken and fish.
Mother: OK. Now, the dairy section. We need ________ milk. Is there _______ cheese at home?
Peter: Yes, There is, mom! We don´t need ______ cheese now.
Mother: I think that´s all. Let´s go.

 * Complete the following conversations.
a.- Tim: I´m hungry, mom. Are there _________ pears?
     Mom: No, there aren´t _______. But there are _________ pears.
b.- Amy: Yummy! This soup is delicious. What´s in it?
     Mom: There is _______ chicken, there is spinach, and there are ________ potatoes.
c.- Sam: I´m very thirsty. Is there ________ water in the fridge?
     Dan: No, There isn´t _______. But there is _________ orange juice.

NOTA: No olvide hacer la tarea de la agenda.

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Realice este gráfico que contiene la tangente CT.

Resultado de imagen para tangente tc

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos comparativos. Use (am, is, are)
1. Karla ________  ______________________ (pretty) than Rocio
2. Salinas ________    _____________________ (clean) than Guayaquil
3. Atacames _________   ____________________ (hot) than Santo Domingo
4. The hot-dog _________ as ________________ (good) as the hamburger
5. Rabbit _________   __________________ (fast) than tourtle
6. Martha ________ as ________________ (tall) as Tanya
7. Canada ________   ________________ (cold) than Mexico
8. An elephant ________   _________________ (big) than a spider
9. Tom Cruise ________   __________________ (famous) than Jaime Camil
10. Spanish ________    _________________ (easy) than English
11. Skinny jeans _________   more  ________________ (modern) than campana jeans
12. Today I __________    ___________________ (happy) than yesterday

* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos en superlativo.
1. She is _________   ____________________ (smart) person I know(Ella es la persona más inteligente que conozco)
2. Today is ________    __________________ (cold) day I can remenber. (Hoy es el día más frío que puedo recordar)
3. She is ________    _________________ (young) in her family. (Ella es la más joven en su familia)
4. He is _______    __________________ (old) man I know. (Él es el hombre más viejo que conozco)
5. I am _______    __________________ (happy) man in the world. (Yo soy el hombre más feliz de la tierra)
6. He is _______    _________________ (fast) runner I have ever seen. (Él es el corredor más rápido que he visto)
7. This is _______   __________________ (narrow) road I have ever seen. (Este es el camino más estrecho que he visto)

8. She is living in ________    ___________________ (small) house in town. (Ella está viviendo en la casa más pequeña de la ciudad)

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNO.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (restrooms, maple tree, cabin, parking lot, cafeteria, campsite, fire ring, kayak rental office, showers, statue) Además busque el significado en español de las siguientes preposiciones de lugar: (in front of, next to, between, behind, near, across from,  under, over here, over there)
* Complete lo siguiente, utilizando correctamente las palabras dadas en el paréntesis.
(can, do, could, how, when, what, where, if)
1.- ________ you tell me if I can camp here?
2.- ________ you tell me if there is a bike rental around?
3.- ________ you have any idea if there are any trash cans near?
4.- Excuse me, ___________ you know what eco-tours are?
5.- Can you please tell me ________ I can get to the waterfall?
6.- Do you know ________ I can find any eco-friendly accommodations around here?
7.- Could you please tell me _________ I can go kayaking here?
8.- I´d like to know ______ the hotel is.
9.- Excuse me, could you tell me ______ we can go hiking around here?
10- Do you know _______ we can swim in the lake?

* Escoja la respuesta correcta y marque una (X) en el paréntesis.
a.- Do you know if....           
      (    ) we can swim in the lake?
      (    ) can we swim in the lake?
b.- Could you tell me...
      (    ) where the hiking trail is?
      (    ) where is the hiking trail?
c.- Can you tell me what time...
      (    ) the cafeteria opens?
      (    ) does the cafeteria open?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
*   Investigue dentro del Patrimonio Cultural del Ecuador, lo siguiente.
1.- ¿Qué significa UNESCO?
2.- Como Patrimonio Natural. ¿Qué lugares son protegidos en el Ecuador?
3.- ¿Cuál es la razón por lo que Quito fue elegido como Patrimonio Cultural de la Humanidad?
4.- ¿Qué significa "Qhapaq Ñan o Camino del Inca" y en que consiste?
5.- Al hablar de patrimonio oral, tenemos al pueblo "Zapara" ¿Dónde están ubicados, y debido a que se les considera como parte del patrimonio cultural del Ecuador?
6.- En el año 2012, Ecuador recibió un reconocimiento por parte de la UNESCO, sobre el sombrero de paja toquilla; hable un poco de ello.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Investigue el significado de las diferentes técnicas del "Judo Pie".
1- Rei=                                     2- Shishei=                             3- Kumikata=
4- Shintai y Tai-Sabaki=          4- Chikara-No-Oyo=              5- Kuzushi=
6- Tsukuri=                              7- Kake=                                 8- Ukemi=
9- Uchikomi=                        10- Tandoku-Renshu=             11- Sotai-Renshu=
12- Yaku-Soku-Gueiko=       13- Randori=                           14- Shiai=
15- Renraku-Waza=              16- Renzoku-Waza=                17- Renraku-Henka-Waza=

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO
* Conteste las siguientes interrogantes.
1.- ¿Qué sentido tiene la vida para el joven de hoy?
2.- Por qué es importante un Proyecto de vida en cada ser humano?
3.- Investigue en Wikipedia lo siguiente.
a.- Qué son las ciencias ocultas?
b.- En qué consiste el Catolicismo Tradicional?
c.- Qué es el Ateísmo?

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNO.
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
TEMA DE DEBATEMúsica en la calle: 
1.- Qué le ampara y quienes lo impiden?
2.- Hablemos sobre la piratería. En qué consiste?
3.- En qué consiste el IEPI "Instituto Ecuatoriano de la Propiedad Intelectual"? ¿Qué protege del artista?

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND/ THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNO.
* Oraciones en Voz Pasiva Presente Perfecto. realice las sugeridas en la agenda.
TALLER: Ejemplos en voz activa para cambiar a voz pasiva en presente perfecto.
1. I have finished the job. ______________________________________________
2. The cat has drunk the milk. _________________________________________
3. The girls have plucked the flowers. ________________________________
4. I have watched that movie. _________________________________________
5. Peter has broken another window. ________________________________
6. I have written six letters. ___________________________________________
7. Have you received the parcel? _____________________________________
8. Have they accepted the invitation? ________________________________
9. I have known her for a long time. __________________________________
10. Our team has won the championship. ____________________________
11. She has mended her ways. ________________________________________
12. I have cooked dinner. ____________________________________________________



By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//englishblog/to-14-15/Oct//2017.











miércoles, 4 de octubre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNO. (To 07-08/10/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNO.
*  Al siguiente listado de verbos forme el gerundio agregando la terminación ING.

Simple Present.
Gerundio
Simple Present.
Gerundio
Clean
Open
Work
Watch
Wash
Paint
Listen
Speak
Drink
Sing

Cross
Cut
Put
Attack
Borrow
Burn
Call
Chat
Develop
Flash

Study
Cry
Destroy
Delay
Copy
Carry

Dry
Annoy
Decay
Empty
Enjoy
Identify

Admire
Advice
Announce
Change
Brake
Communicate
Charge
Imagine
Phone
Promise

Arrive
Receive
Recognise
Smoke
Scare
Smile
Damage
Dance
Handle
Memorise


* Las siguientes oraciones en Presente Simple cambie al Presente Progresivo, para lo cual debe usar las formas del verbo To Be (am, is, are) y al verbo agregar ...ing.
Ejemplo.  I play the guitar                    I am playing the guitar.
                Mary listens music.              Mary is Listening music.
                They Work in the city.          They are working in the city.

1- Susan closes the windows                  _______________________________
2- The boys study English                      _______________________________
3- My sister washes the blouses             _______________________________
4- He watches TV News                         _______________________________
5- You eat two apples                              _______________________________

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNO.
* Para el día de la tutoria sacar la copia de la página Nº 32 del Work Book. Taller.
* Busque el significado en español las siguientes palabras. (How much, How many, a lot, a lot of, some, a little, a few, several, enough, very, any, double, alone, insufficient, sufficient, half, heavy, empty, abundant, single)

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Busque el significado de tangente.
* Realice en una hoja de formato A4 el siguiente gráfico, tomando en cuenta como base la línea A-S.
Circunferencia tangente a una recta


ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Forme los comparativos con los siguientes adjetivos y luego los superlativos.
(interesting, famous, dangerous, amazing, popular, expensive, handsome, wonderful)
Para formar el comparativo se debe anteponer al adjetivo la palabra "more" y para formar los superlativos se debe anteponer al adjetivo las palabras "the most".
TALLER: Con los siguientes ejemplos realizar oraciones afirmativas y negativas con adjetivos en comparativo y superlativo. (dejar dos espacios)
a.- kitchen / clean               
b.- The automovile / fast
c.- Julio Jaramillo / popular
d.- The jacket / expensive
e.- The alcohol / dangerous
f.- The Amazon river / long
g.- The girls / happy
h.- Alaska / could

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ingrese a la siguiente página de google y copie 10 ejemplos de Tag questions.
https://www.englisch-hilfen.de/en/grammar/qu_tags.htm

Examples.
The moon goes round the earth, doesn't it? Yes, it does.
The earth is bigger than the moon, isn't it? Yes.
The earth is bigger than the sun, isn't it? No, it isn't!
Asian people don't like rice, do they? Yes, they do!
Elephants live in Europe, don't they? No, they don't!
Men don't have babies, do they? No.

The English alphabet doesn't have 40 letters, does it? No, it doesn't.
http://www.grammar.cl/Intermediate/Question_Tags.htm (Video)

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM-UNIÓN.
* 1.- No olvide hacer la tarea de la semana anterior sobre; La melodía, la armonía, el ritmo, composición musical, versos o estrofas, coro o estribillo.
https://es.wikipedia.org/wiki/Melodía
https://es.wikipedia.org/wiki/Armonía
www.buenosaliens.com/foros/.../id.7721.t.diferencia-entre-armonia-y-melodia.htm
https://sites.google.com/site/artedelritmo/home/1-ritmo-melodia-y-armonia
https://colaboratorio.net/xphnx/multimedia/.../la-musica-ritmo-melodia-y-armonia/
*2.- Para esta semana: Pegar la imagen de una banda sonora y realice un resumen sobre una de ellas.
* Hable sobre los efectos sonoros, la música, diálogos o locución.
https://es.wikipedia.org/wiki/Banda_sonora

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD BGU (2nd-3er bgu) CAT: PVM - UNO.
* Ejemplos de voz pasiva.
Exercise on Passive Voice - Simple Present.
Rewrite the sentences in passive voice.
1.- He opens the door. The door is opened by him.               
2.- We set the table. -  ____________________________________________
3.- She pays a lot of money. -  ______________________________________
4.- I draw a picture. - _____________________________________________
5.- They wear blue shoes. - ________________________________________
6.- They don't help you. - _________________________________________
7.- He doesn't open the book. - _____________________________________
8.- You do not write the letter. - ____________________________________
9.- Does your mum pick you up? - __________________________________

10.- Does the police officer catch the thief? -__________________________

Exercise on Passive Voice - Simple Past
Rewrite the sentences in passive voice.

1.- She sang a song. -  A song was sung by her.
2.- Somebody hit me. - _________________________________________
3.- We stopped the bus. - ________________________________________
4.- A thief stole my car. - ________________________________________
5.- They didn't let him go. - ______________________________________
6.- She didn't win the prize. - _____________________________________
7.- They didn't make their beds. - _________________________________
8.- I did not tell them. - _________________________________________
9.- Did you tell them? - _________________________________________

10.- Did he send the letter? -_____________________________________

NOTA: No olvide llevar el listado de verbos solicitados la semana anterior, ya que este material de trabajo vale para esta tutoría también.




By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//english-blog/to-07-08/10/2017







miércoles, 13 de septiembre de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN. (To 16-17/09/2017)

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO) 9no. AÑO. CAT: UNIÓN.
* Señores estudiantes no olviden llevar material de trabajo para el examen: lápiz, compás, pinturas. regla, borrador y hojas de formato A4, y las tareas pendientes que tienen por entregar.

 ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Trabajos de recuperación académica.
CAT: PVM. Para los estudiantes: Inchiglema Juan y Mendoza Jordan.
CAT: UNIÓN. Para los estudiantes; Calahorrano Jonathan y Celi Ronald.
1.- Realice 5 oraciones afirmativas en presente simple con el verbo to be.
2.- Realice 5 oraciones negativas en pasado simple con el verbo to be.
3.- Hacer 5 oraciones afirmativas en presente progresivo (ing) con los siguientes verbos;
 (Study, play, speak, work, read)

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* Trabajos de recuperación académica.
CAT: PVM. Para los estudiantes: Cayambe Rosa, Coronel Joxin, Erazo Edwin, Escobar Daniela, Medranda Jeyny, Pozo María, Vásquez  Francisco y Zambrano Mayra.
CAT: UNIÓN. Para los estudiantes: Arias Holmer, Pizarro Ana, Quijije Angélica, Rodríguez Brandon, Ruales Danny.

TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* Realice este trabajo de recuperación académica.
CAT PVM: Para los siguientes estudiantes: Cayambe Rosa, Coronel Joxin, Erazo Edwin, Escobar Daniela, Medranda Jeyny, Pozo María, Vásquez  Francisco.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* Realice este trabajo de recuperación académica.
CAT PVMhttps://es.wikipedia.org/wiki/Leonidas_Proa%C3%B1o. 
Ingrese a Wikipedia y en la parte superior derecha aparece un una ficha con los datos de Monseñor Leonidas Proaño, copie cuidadosamente con la misma estructura, utilizando el mismo color de letra, esta tarea es para todos, además la presentación del examen sobre el valor de la TOLERANCIA, en el cual deben dramatizar con el respectivo vestuario sobre el personaje.

TAREA DE CULTURA FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN.
* Realice este trabajo de recuperación académica.
CAT UNIÓN: Para todos los estudiantes. En una cartulina A4, dibuje y pinte una

Resultado de imagen para Plataforma para trampolin en natacion Resultado de imagen para Tabla para trampolin en natacion

TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice este trabajo de recuperación académica.
* CAT PVM: Para los estudiantes; Arpi Diego, Jama Selena, López Sandy y Rodríguez Lenin.
* CAT UNIÓN: Para los siguientes estudiantes; Castillo Alex, Díaz Jessica, Guamán Ángel, Lalangui Mariuxi, Loor Nancy, Parra Yesenia, Valarezo Brando y Villalta Riquelme.
* Realice un breve resumen sobre los 4 principales directores de cintas cinematográficas en Ecuador y cual fue su mejor película.
1.- Augusto San Miguel.
2.- Camilo Luzuriaga.
3.- María Fernanda Restrepo.
4.-  Sebastian Cordero Espinoza.
noticias.universia.com.ec/cultura/noticia/.../4-directores-cine-ecuatorianos-parte-i.html

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice este trabajo de recuperación académica.
CAT PVM: Para los siguientes estudiantes; Arpi Diego, Criollo Cristina, Jama Selena, López Sandy y Rodríguez Lenin.
CAT UNIÓN: Para los siguientes estudiantes; Castillo Alex, Guamán Ángel, Loor Nancy, Parra Yesenia, Valarezo Brando y Villalta Jefferson.
1.- Realice 5 oraciones afirmativas en Presente Simple con verbos regulares.
2.- Realice 5 oraciones en Pasado negativo con verbos irregulares.
3.- Realice 5 oraciones en Presente Perfecto usando (Have - has)
4.- Conteste las siguientes preguntas:
a.- Where is the English book?
b.- When will be the English test?
c.- Whose is this pair of white shoes?
d.- Who is your best friend?
e.- What is your full name?

ENGLISH TASK. LEVEL THIR BGU (3er bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
Realice este trabajo de recuperación académica.
CAT UNIÓN: Para los siguientes estudiantes; Calva Jonathan, Flores Antonio, García Luis, Ibañez Galo, Moreno Johana, Negrete Karen, Recalde Blanca, Sarango Holger, Tirado David, Torres Adriana, Villalta Rommel.
1.- Realice 5 oraciones afirmativas en Presente Progresivo con verbos regulares. (Ing)
2.- Realice 5 oraciones en Pasado negativo con verbos irregulares. (Did)
3.- Realice 5 oraciones en Pasado Perfecto usando (Had)
4.- Conteste las siguientes preguntas:
a.- Where are the English students?
b.- When was the English test?
c.- Whose are these black shoes?
d.- Who is your best friend?
e.- What is your full name?
CAT PVM: Para todos los estudiantes. Traduzca al español las siguientes oraciones con expresiones.
1- To call up: (llamar por teléfono)
               _ I´ll call you up tonight. ________________________________________________________________________________
2- To wait for: (esperar)
               _ Andres is going to wait for me at school. _____________________________________________________________
3- To pick up: (recoger)
               _ Pick it up, please. ______________________________________________________________________________________
4- At once: (inmediatamente)
               _ Come here at once. ____________________________________________________________________________________
5-  At first: (al comienzo, al principio)
              - At first English seemed very difficult. _________________________________________________________________
6- At last: (por fin, finalmente)
              - I have practiced math every day and at last I can solve this problem.
                 __________________________________________________________________________________________________________
7- As usual: (como de costumbre, como siempre)
              - Mary came late as usual. ______________________________________________________________________________
8- All day long: (todo el día)
              - I have waited for you all day long. ____________________________________________________________________
9- Never mind: (no se preocupe, no importa)
              - Mr. Diaz said “Never mind” When I lost his pencil. __________________________________________________
10- On purpose: (adrede, a proposito)
              - I´m sorry. I didn´t do it on purpose. ___________________________________________________________________
11- To look at: (mirar)
              - Look at that, John. _____________________________________________________________________________________
12- To look for: (buscar)
              - What are you locking for? _____________________________________________________________________________
13- To make a mistake: (cometer errors, equivocarse)
              - I made a mistake when I told you that.   _____________________________________________________________  
14- To be over: (terminar)
              - The program was over at 9 p.m. ______________________________________________________________________
15- To take one´s time: (tomar su tiempo)
              - Don´t hurry, take your time. __________________________________________________________________________



By Wellington E. García.
wege//cat:pvm-uno/blog.englishtask/to-16-17/09/2017.