martes, 21 de mayo de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (25-26/MAY/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th) CAT: PVM-UNO. (25-26/MAY/2019)
* Uso del Verbo (TO BE) y los Pronombres Personales.
Forma Afirmativa
I = yo                                                 I am → I’m = estoy / soy
You = tú / usted                                 you are → you’re = estás / eres
He / she / it = él / ella                         he is → he’s = está / es
We = nosotros / -as                            we are → we’re = estamos / somos
You (plural) = ustedes                        you are → you’re = estáis / sois // están / son
They = ellos / ellas                             they are → they’re = están / son

I  =  yo                                 I am not → I’m not  =  no estoy / no soy
You  =  tú / usted                 you are not → you’re not / you aren’t  /  no estás / no eres
He / she / it  =  él / ella        he is not→ he’s not / he isn’t
She is not → she’s not / she isn’t
It is not → it’s not / it isn’t / no está / no es
We  =  nosotros / -as           we are not → we’re not / we aren’t  /  no estamos / no somos
You (plural)  =  ustedes      you are not → you’re not / you aren’t  /  no estáis / no sois // no están / no son
They  =  ellos / ellas           they are not → they’re not / they aren’t  /  no están / no son

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Las Galerías estudiantiles pueden ser: Presentación de fotos, documentos, imágenes, artesanías, manualidades, gastronomía, etc.
* Realice la tarea que le pide en la agenda, del libro página 14, 15 y 16, los ejercicios 8, 9 y 10.

TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Qué es el Software?
El software es una palabra que proviene del idioma inglés, pero que gracias a la masificación de uso, ha sido aceptada por la Real Academia Española. Según la RAE, el software es un conjunto de programas, instrucciones y reglas informáticas que permiten ejecutar distintas tareas en una computadora.

Software: Se considera que el software es el equipamiento lógico e intangible de un ordenador. En otras palabras, el concepto de software abarca a todas las aplicaciones informáticas, como los procesadores de textos, las planillas de cálculo y los editores de imágenes.

El software es desarrollado mediante distintos lenguajes de programación, que permiten controlar el comportamiento de una máquina. Estos lenguajes consisten en un conjunto de símbolos y reglas sintácticas y semánticas, que definen el significado de sus elementos y expresiones. Un lenguaje de programación permite a los programadores del software especificar, en forma precisa, sobre qué datos debe operar una computadora.

Dentro de los tipos de software, uno de los más importantes es el software de sistema o software de base, que permite al usuario tener el control sobre el hardware (componentes físicos) y dar soporte a otros programas informáticos. Los llamados sistemas operativos, que comienzan a funcionar cuando se enciende la computadora, son software de base.

La industria del desarrollo de software se ha convertido en un protagonista importante dentro de la economía global, ya que mueve millones de dólares al año. La compañía más grande y popular del mundo es Microsoft, fundada en 1975 por Bill Gates y Paul Allen. Esta empresa logró trascender gracias a su sistema operativo Windows y a su suite de programas de oficina Office.

* En la tutoria realice la actividad del libro página 15 a 17. (Sacar una copia de esta página)

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Juegos conocidos.
1.- El equilibrio de fuerzas (Un pequeño resumen)
2.-Desarrollo de las actividades (Página 18-19)

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Realice un resumen sobre la Personalidad de Mons. Leonidas Proaño. Agregue una imagen de Él.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th) CAT: PVM-UNO. (25-26/MAY/2019)
* Uso de ((do - does / don´t - doesn´t and questions)
Do
We use do when the subject is Iyouwe or they.
Do I know you?
Do you come from England?
Do we have to cut the grass?
Do they want to come with us?
Does
We use does with third person singular pronouns i.e when the subject is heshe or it.
Does he work with you?
Does she have a car?
Does it snow in winter?

Past Tense
Did is the past form of both do and does.
Did he call you?
Did you enjoy it?
Negatives
The negative form of do is do not. In spoken English it is common to use the contracted form of do not which is don't.
do not like sport.
don't like sport.
The negative form of does is does not. Also, in spoken English we usually use the contracted form of does not which is doesn't.
He does not like sport.
He 
does't like sport.
The negative form of did is did not or when speaking, didn't.
did not know you were coming.
I didn't know you were coming.



TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. NOVENO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* El Dadaismo.
El dadaísmo es un movimiento cultural y artístico creado con el fin de contrariar las artes que surgió en 1916 en el Cabaret Voltaire en Zúrich (Suiza). Fue propuesto por Hugo Ball, escritor de los primeros textos dadaístas; posteriormente, se unió el rumano Tristan Tzara, que llegaría a ser el emblema del dadaísmo. Una característica fundamental del dadaísmo es la oposición al concepto de razón instaurado por el positivismo. El dadaísmo se caracterizó por rebelarse en contra de las convenciones literarias, y especialmente artísticas, por burlarse del artista burgués y de su arte.1

Su actividad se extiende a gran variedad de manifestaciones artísticas, desde la poesía a la escultura, pasando por la pintura o la música.2

Para los miembros del Dadaísmo, este era un modus vivendi que hacían presente al otro a través de los gestos y actos dadaístas: acciones que pretendían provocar a través de la expresión de la negación dadaísta. Al cuestionar y retar el canon literario y artístico, el Dadaísmo crea una especie de antiarte moderno, por lo que se trata de una provocación abierta al orden establecido.3

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th) CAT: PVM-UNO(25-26/MAY/2019)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (easy, mind, wise, light bulb, brain, rocket, science, leader, sudden, about, guys, finally, after, trouble, save, solve, must, can, several, things, time, one-track, carefully, tell, get, work, study, need, just, totally, agree, actively, other, another, single, story, history, people, think) (Sacar una copia del libro pag. 16 and 14 workbook)

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu) CAT: PVM-UNO. (25-26/MAY/2019)
* Realice la tarea de la agenda. aqui unos ejemplos.
Pasado simple:
FUNCIONES DEL "SIMPLE PAST"
El "simple past" se utiliza para hablar de una acción que concluyó en un tiempo anterior al actual. La duración no es relevante. El tiempo en que se sitúa la acción puede ser el pasado reciente o un pasado lejano.

Un tiempo determinado: last week, when I was a child, yesterday, six weeks ago
We saw a good film last week.
Yesterday, I arrived in Geneva.
She finished her work at seven o'clock
I went to the theatre last night
Un tiempo indeterminado: the other day, ages ago, a long time ago People lived in caves a long time ago.
She played the piano when she was a child.
Nota: el término ago es útil para expresar distancia temporal en el pasado. Se coloca después del periodo de tiempo de que se trate: a week ago, three years ago, a minute ago.

EXAMPLES.
1. I watched TV last week.
2. We ate meat with my best friend yesterday.
3. The bus stopped a few minutes ago.
4. I met my wife 9 years ago.
5. She left the school in 2010.
6. He bought a new house last month.

Future Tense:
Nota: en el inglés actual, will tiene un uso preferente frente a shall. "Shall" se utiliza fundamentalmente con las primeras personas, I y we, para ofrecer o sugerir algo, o para pedir consejo (ver los ejemplos anteriores). Con el resto de las personas (you, he, she, they) "shall" se emplea únicamente en construcciones poéticas o literarias, e.g. "With rings on her fingers and bells on her toes, She shall have music wherever she goes."

EXAMPLES.
1. You children will be the future of this country.
2. We will paint our house next week.
3. You are going to cry.
4. They will write the letter to their best friend.
5. He will close the shop.
6. She will see her friend at the weekend.

NOTA: En la tutoria se trabajará con nuevas oraciones debe traer material de trabajo.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM-UNO.
* Responda a las siguientes preguntas. (Páginas 26-27)
1.- Realice una breve historia de Oswaldo Guayazamin.
2.- Cuál fue su estilo artístico?
3.- Cuáles fueron sus principales obras?
4.- Cuál fue su legado?
5.- Qué es el muralismo?

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu) CAT: PVM-UNO. (25-26/MAY/2019)
* Realice la tarea de la agenda con respecto al vocabulario.
1.- Simple past tense.
1.- He had a dog last year.
2.- Last year I traveled to Germany.
3.- Two boys played with a ball.
4.- An old lady walked with her cat.

5.- A nurse brought a little girl baby to the park.

2.- Past Perfect tense.
1) When I arrived at the cinema, the film ________________ (start).
2) She _____________________ (live) in China before she went to Thailand.
3) After they ____________________ (eat) the shellfish, they began to feel sick.
4) If you ______________________ (listen) to me, you would have got the job.
5) Julie and Anne ______________________ (not/meet) before the party.

3.- Questions in past tense (Use "Did")
1) Where ___________________ (you/go) to school?
2) When ____________________ (she/arrive) ?
3) Why ____________________ (he/eat) so much?
4) What _____________________ (they/do) yesterday?
5) Who _____________________ (you/meet) at the party?

NOTA: Lleve material de trabajo para la tutoria.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM-UNO.
* Qué es un comic? nombre masculino
  1. 1.
    Relato o historia explicada mediante viñetas o recuadros que contienen ilustraciones y en el que algunas o todas las viñetas pueden contener un texto más o menos breve.

Realice la tarea de la agenda. busque en internet sobre estos comics sugeridos y elabora uno de ellos.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu) CAT: PVM-UNO. (25-26/MAY/2019)
* Sacar copia de las páginas (12) del Student´s book. (workbook, página 10 ejercicios 1 y 2.)
* Time expressions. Translate into Spanish.
LIST OF EXPRESSIONS OF TIME.
Nowadays
These days
Lately
Recently
Last night 
Last week 
Last month  
Last year
Ago
Since
Previously
Recently
Just
In a week  
In a moment 
In 3 days
Next week   
Next month   
Next year   
Next summer
Soon
Presently
In the end
Eventually
At the end
Finally
Once
By the tim
After
Before
For
On time
Until
During
Whenever
Forever
By Friday 
By next week  
By the 7th of

Immediately




By: Wellington E. García E.
cat//pvm_uno//english-blog/to/25-26/may/2019








martes, 14 de mayo de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Meeting New  People. (Pág: 10-11) Sacar copia.
- Expressions.
1.- How are you?                                  2.- How old are you?
3.- Where are you from?                      4.- What is your name?
5.- What is your phone number?          6.- Fine, thank you
7.- Nice to meet you (too)                    8.- I am very well
9.- Where do you live?                       10.- What is your family name?

* USE TO BE. (AM, IS, ARE)
Personal Pronouns.                (To Be)                   Complement
- I                                             AM                         good student     
-YOU                                      ARE                      in class
- HE                                          IS                         my friend
- SHE                                        IS                         very pretty
- IT                                            IS                         new
- WE                                      ARE                        from Ecuador
- YOU                                    ARE                        happy
- THEY                                  ARE                       married

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. 8vo AÑO. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Utilice un lápiz de carboncillo en una lámina A4, con una fotografía suya realice el trabajo de replicar su imagen. Observe el video; http://bit.ly/2oZRc22. Realice la tarea de la página 12

TAREA DE COMPUTACIÓN. 8vo AÑO. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Como ingresar al blog de cada tutor. Uso y manejo.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 8vo AÑO. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Juegos coordinados: fútbol, basketball, otros.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 8vo AÑO. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Elabore un dibujo sobre Mons. Leonidas Proaño. Realice esta tarea en una cartulina tamaño A4. (Tome cualquiera de estas imágenes)

Resultado de imagen para mons. leonidas proaño         Resultado de imagen para mons. leonidas proaño         Resultado de imagen para mons. leonidas proaño

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Give a list of Regular and Irregular verbs (10 c/u)
* Theme of class: Do - does   / do + not = don´t   -  does + not = doesn´t.
- Afirmative sentences.
1.- She plays guitar                                     2.- María opens the door
3.- He drinks water                                     4.- Roberth eats red apples
5.- They write a poem                                 6.- Rachel and Ann study english
7.- I paint my bedroom                               8.- We travel to Quito

- Negative sentences.
1.- She doesn´t play guitar                                     2.- María doesn´t open the door
3.- He does not drink water                                   4.- Roberth doesn´t eat red apples
5.- They don´t write a poem                                  6.- Rachel and Ann don´t study english
7.- I do not paint my bedroom                               8.- We don´t travel to Quito.

- Interrogatives sentences.
1.- Does she play guitar?  Yes, ___________________       No, ____________________               
2.- Do the boys open the door? Yes, ________________     No, ____________________
3.- Does He drink water? Yes, __________________          No, ____________________                      4.- Do you eat red apples? Yes, _________________           No, ____________________

PRACTICE.
* Practice new sentences. Haga nuevas oraciones con estas palabras.
1.- Martha / clean                                    6.- The girls / go
2.- The children / come                           7.- I / not / drink
3.- Henry / not / study                             8.- You / work
4.- They / do                                            9.- She / cook
5.- We / not / sleep                                 10.- My brother / not / jump

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. 9no AÑO. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Dibuje o recorte imágenes de objetos que más le gustaría tener.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Review last class. Sentences with Frequency Adverbs.
10 sentences about adverbs of frequency
1- I always use the messenger.
2- My mun sometimes goes to the park.
3- My father always goes to work.
4- My sister often takes a break.
5-My dog always sleeps in mornings.
6- We usually eat at 3 o´clock.
7- They never watch TV, in nights.
8- I always drive a fast car.
9- My cousin always gets up at 5 o´clock.
10- I always love Alisson.

- Class to 18-19 of may.
'Yes / No' Questions with 'Be'
Was I sleepy?
Were you late?
Was he at the cinema?
Was she kind?
Was it hot?
Were we hungry?
Were they at work?

Example Questions in past tense with "Did"
Did I do a good job?
Did you forget something?
Did you like the movie?
Did you have a good weekend?
Did we finish all the work last week?
Did he call you yesterday afternoon?
Did he study business at university?
Did she have a headache yesterday?
Did they go to a good university?
Did it snow last night?

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU(1st bgu) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* ADVERBS O FREQUENCY.
Adverbs of Frequency List
This list of adverbs of frequency the most common. Traduzca al español.
Always                                                                               Annually
Constantly                                                                          Daily
Eventually                                                                          Ever
Frequently                                                                          Generally
Hourly                                                                                Infrequently
Later                                                                                   Monthly
Never                                                                                  Next
Nightly                                                                               Normally
Now                                                                                    Occasionally
Often                                                                                   Quarterly
Rarely                                                                                 Regularly
Sometimes                                                                          Soon
Then                                                                                   Today
Tonight                                                                               Weekly
Yearly                                                                                 Yesterday
Yet

10 sentences about adverbs of frequency
1- I always use the messenger.
2- My mun sometimes goes to the park.
3- My father always goes to work.
4- My sister often takes a break.
5-My dog always sleeps in mornings.
6- We usually eat at 3 o´clock.
7- They never watch TV, in nights.
8- I always drive a fast car.
9- My cousin always gets up at 5 o´clock.
10- I always love Alisson.

* PRACTICE: Choose the correct answers.
1. I ________________________ late on Saturdays.
a. Get up usually
b. Get usually up
c. Usually get up
2. Jared ________________________ late for work.
a. Never is
b. Is never
3. ___________________________ on weekends?
a. Often do you travel
b. Do you often travel
c. Often you do travel
4. Susan _________________________ early for class.
a. Often is
b. Are often
c. Often are
d. Is often
5. When do you _________________________ go on vacation each year?
a. Always
b. Never
c. Usually
d. Ever

TAREA DE EDUC. C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* El dibujo del rostro. Se les dará la copia de las páginas 18, 19 y 20. Tome una  fotografia suya y replique siguiendo las indicaciones de las páginas sugeridas.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* No olvide hacer la tarea sobre el vocabulario de la agenda.
* Simple Past.
Put the verbs into the simple past:
1. Last year I (go) _____________ to England on holiday.
2. It (be) _______________ fantastic.
3. I (visit) ______________ lots of interesting places. 
4. I (be) __________ with two friends of mine.
5. In the mornings we (walk) ______________ in the streets of London.
6. In the evenings we (go) ______________ to pubs.
7. The weather (be) _____________ strangely fine.
8. It (not / rain) ________________ a lot.
9. But we (see) ________________ some beautiful rainbows.
10. Where (spend / you) ________________ your last holiday?

Past Perfect Tense.
  1. The baby had cried before her father came.
  2. Had the water boiled when you went to kitchen?
  3. By the time I returned home, he had already left.
  4. When I came home, they had already eaten the meal.
  5. He began to run after he had seen the cat.
  6. had never seen such a nice beach before I went to Hawaii.
  7. had lived in London, before I moved to Paris.
  8. She had washed her hands before she cooked the dinner.
  9. Did the students go home after they had visited the library?
  10. I returned home because I had forgotten my notebook at home.
TAREA DE EDUC. C. ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
* Realice la tarea de la agenda. (sacar copia de las pág, 22, 23, 24 y 25)
* Conteste estas preguntas.
1.- ¿Qué es lo que mas le llama la atención de un cartel, póster o afiche?
2.- ¿Cuál es la función comunicativa de un afiche?
3.- ¿Qué es lo mas importante en el afiche, la imagen o el texto?

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu) CAT: PVM-UNO. (18-19/May/2019)
*** Sacar copia del libro páginas 10 y 11.
* Simple Past Tense.
Put the verbs into the simple past:
1. Last year I (go) _____________ to Italy on summer.
2. The time (be) _______________ fantastic.
3. I (visit) ______________ lots of interesting places. 
4. Yesterday we (walk) ______________ in the streets of London.
5. It (not / rain) ________________ a lot.
6. But we (see) ________________ some beautiful rainbows.

* Past Perfect Tense.

  1. The girl had cried before her father came.
  2. Had the water boiled when you went to kitchen?
  3. He began to run after he had seen the cat.
  4. had lived in London, before I moved to Paris.
  5. She had washed her hands before she cooked the dinner.
* The Past Progressive Tense.
1. What _______the manager ________ at 7:00 pm yesterday? (do)
2. Tina and Shelly ____________ to the hotel when it _________ to rain. (walk / start)
3. When Donny _________ the room, everyone ______________. (enter / talk)
4. I _________ in the sales department when I first _________ Sofie. (work / meet)
5. My brother ______the computer while I ______ for my trip. (use / pack)




By: Wellington E. García E.
cat:pvm_uno//english-blog/to/18-19/may/2019








martes, 7 de mayo de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO (11-12/05/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
*En su cuaderno de trabajo escriba en ingles del Nº 0 al 20.
* Tarea para la tutoria: GREETINGS and EXPRESSIONS.
- Good morning, good afternoon, good evening, good night, bye-bye, good bye, see you later, see you tomorrow, how are you?, I am very well, how do you do?
* Para los estudiantes del CAT: UNO, esta tarea deben presentar el domingo 19 de mayo. 

COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* Busque imágenes de los elementos del HARDWARE de un computador para realizar un collage, este trabajo se realizará en la tutoria.

EDUCACIÓN ARTÍSTICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* No hay Agenda de esta asignatura.

PASTORAL. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
No hay Agenda de esta asignatura.

EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* Consulte sobre la carrera de relevos 4 x 100. pegue una imagen.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* Se trabajará en la tutoria con los posesivos.
Resultado de imagen para posesivos en ingles
Resultado de imagen para posesivos en ingles
EDUCACIÓN ARTÍSTICA. NOVENO AÑO. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* No hay Agenda de esta asignatura.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* En la tutoria se trabajará con las oraciones usando adverbios de frecuencia.
* Para los estudiantes del CAT: UNIÓN deben traer haciendo 7 oraciones en ingles usando adverbios de frecuencia, para el día domingo 19 de mayo. Use su cuaderno de la asignatura.
FrequencyAdverb of FrequencyExample Sentence
100%alwaysalways go to bed before 11 p.m.
90%usuallyusually have cereal for breakfast.
80%normally / generallynormally go to the gym.
70%often* / frequentlyoften surf the internet.
50%sometimessometimes forget my wife's birthday.
30%occasionallyoccasionally eat junk food.
10%seldomseldom read the newspaper.
5%hardly ever / rarelyhardly ever drink alcohol.
0%nevernever swim in the sea.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* List of regular and irregular verbs.
Se trabajará en la tutoria con los verbos, debe tener un diccionario de ingles-español.

EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* Que es para usted el autorretrato?
* Qué es el autorretrato; según:
1.- Oscar Wilde. (1854-1900)
2.- Ernst Rebel. (2008)
3.- Gustave Courbet. (Francia 1818-1877)
4.- Warhol  (EE. UU 1928-1987)

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND (2nd bgu). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* PRACTICE.
1.- Simple present tense exercise
Make sentences in the simple present tense.
In the simple present tense, the verb takes the marker –s when the subject is a singular noun or pronoun. With plural subjects, the verb does not take the marker –s.
Compare:
My sister sings very well. (Here the verb ‘sing’ takes the marker ‘-s’ because the subject is the singular noun ‘my sister’.)
My sisters sing very well. (Here the verb ‘sing’ does not take the marker –s because the subject is a plural noun – my sisters.)

EXAMPLES:
1. I usually  (go) to school.
2. They  (visit) us often.
3. You  (play) basketball once a week.
4. Tom  (work) every day.
5. He always  (tell) us funny stories.


2.- Present Perfect Tense.
To make the positive present perfect tense, use: 'have' / 'has' + the past participle
Make the past participle by adding 'ed' to regular verbs (for example, 'play' becomes 'played')
There are a few verbs that change their spelling when you add 'ed' (for example, 'study' becomes 'studied')
We also have some completely irregular verbs


EXAMPLES.
I have seen that movie twenty times.                                  
I think I have met him once before.
There have been many earthquakes in California.                
People have traveled to the Moon.
People have not traveled to Mars.                                         
Have you read the book yet?

Nobody has ever climbed that mountain.

NOTA: DEBE CONSULTAR SOBRE ESTE TEMA, YA QUE SE TRABAJARÁ EN LA TUTORIA EL DÍA SÁBADO 18 DE MAYO. 
PARA LOS ESTUDIANTES DEL CAT UNIÓN, DEBEN BUSCAR MÁS INFORMACIÓN Y HACER NUEVAS ORACIONES EN LAS DOS FORMAS GRAMATICALES, EN PRESENTE SIMPLE Y PRESENTE PERFECTO Y PRESENTAR EL DÍA 19 DE MAYO.

EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* Consulte las siguientes preguntas.
1.- ¿Qué es para ti, la creatividad?
2.- Qué características posee la persona creativa?
3.- Qué opina de la frase expuesta por el psicólogo norteamericano Guilford (1897-1987)
"La creatividad es la capacidad o aptitud para generar alternativas a partir de una información dada, poniendo el énfasis en la variedad, cantidad y relevancia de los resultados" 

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD (3rd bgu). CAT: PVM-UNO. (11-12/05/2019)
* PRACTICE.
1.- Simple present tense exercise
Make sentences in the simple present tense.
In the simple present tense, the verb takes the marker –s when the subject is a singular noun or pronoun. With plural subjects, the verb does not take the marker –s.
Compare:
My sister sings very well. (Here the verb ‘sing’ takes the marker ‘-s’ because the subject is the singular noun ‘my sister’.)
My sisters sing very well. (Here the verb ‘sing’ does not take the marker –s because the subject is a plural noun – my sisters.)

EXAMPLES:
1. I usually  (go) to school.
2. They  (visit) us often.
3. You  (play) basketball once a week.
4. Tom  (work) every day.
5. He always  (tell) us funny stories.


2.- Present Perfect Tense.
To make the positive present perfect tense, use: 'have' / 'has' + the past participle
Make the past participle by adding 'ed' to regular verbs (for example, 'play' becomes 'played')
There are a few verbs that change their spelling when you add 'ed' (for example, 'study' becomes 'studied')
We also have some completely irregular verbs

EXAMPLES.
I have seen that movie twenty times.                                  
I think I have met him once before.
There have been many earthquakes in California.                
People have traveled to the Moon.
People have not traveled to Mars.                                         
Have you read the book yet?

Nobody has ever climbed that mountain.

NOTA: DEBE CONSULTAR SOBRE ESTE TEMA, YA QUE SE TRABAJARÁ EN LA TUTORIA EL DÍA SÁBADO 18 DE MAYO. 
PARA LOS ESTUDIANTES DEL CAT UNIÓN, DEBEN BUSCAR MÁS INFORMACIÓN Y HACER NUEVAS ORACIONES EN LAS DOS FORMAS GRAMATICALES, EN PRESENTE SIMPLE Y PRESENTE PERFECTO Y PRESENTAR EL DÍA 19 DE MAYO.



By: Wellington E. García E.
cat-pvm_uno/englishblog/to/18-19/may/2019





miércoles, 1 de mayo de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Numbers 0 to 10
* Nouns (family members)
* School words.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Subject Pronouns.
* Possessive Adjectives.
* Nationalities.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Regular verbs.
* Adverbs of frequency.
* Some and Any.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Regular and irregular verbs (Present / Past Participle tense)
* Progressive (ing)
* Questions words (Statements)

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU (2nd bgu) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Regular verbs (Present and Past tense)
* Irregular verbs (Present / Past tense and Participle)
* Active and Passive Voice.

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU (3rd bgu) CAT: PVM-UNO. (01-05-2019)
* Active and Passive Voice.
* Use; Do-does / did (+ not)




By Wellington E. Garcia E.
cat:pvm-uno/englishblog/to/01-05-2019.







viernes, 12 de abril de 2019

PROCESO DE MATRICULACIÓN. CAT: PVM-UNO (2019-2020)



Pedro Vicente Maldonado, 12 de Abril del 2019.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA  
EXCELENCIA Y CALIDAD EDUCATIVA

                                             ACUERDO MINISTERIAL 1544. 
CONVENIO MINISTERIO DE EDUCACIÓN – CEE & CONFEDEC 000003

 MATRICULAS ABIERTAS

PERIODO LECTIVO
2019 – 2020

CENTRO DE APOYO TUTORIAL
Pedro Vicente Maldonado.
DIRECCIÓN: Pedro Vicente Maldonado. Corredor entre Iglesia Matriz “Nuestra Señora del Cisne” y Coliseo Divina Pastora. Bajos de la Escuela de Conducción de Pedro V. Maldonado.

Clases presenciales solo los días Sábados

CENTRO DE APOYO TUTORIAL

Unión Noroccidente.

DIRECCIÓN: Calle Pastora Arévalo  y Moises Carrera, en las instalaciones del Colegio Bernabé de Larraul.

Clases presenciales solo los días Domingos.

OFERTA ACADÉMICA:           
·         Educación Básica Superior        
·         Bachillerato General Unificado en Ciencias

Horarios de atención: (miércoles, jueves y viernes)           10:00 AM    a    18:00 PM
                                               (Sábados y Domingos)            08:00 AM    a    16:00 PM



Inf. Celular: 0990678308 / 0968572387

LAS CLASES INICIAN ESTE SÁBADO 27 EN EL CAT: PEDRO V. MALDONADO 
Y EL DOMINGO 28 DE ABRIL EN EL CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE en 
San Miguel de los Bancos.

BECAS: Puedes aplicar a una beca por tener más hermanos o ser esposos que estudien en la misma institución.



Hey!  Joven. Si aún no culminas tus estudios secundarios, no te quedes sentado viendo como otros se superan, no dejes pasar el tren de la superación, aprovecha y prepárate, mientras los demás se pierden en la incertidumbre y la indecisión, no seas uno de ellos… nuestra institución educativa te ofrece esta gran oportunidad, matricúlate y se parte de esta gran familia, la PCEI cumple con toda la malla curricular vigente aprobada por el Ministerio de Educación.



By: Wellington E. García E
SECRETARIO CATs


miércoles, 13 de febrero de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNO (16-17/02/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL: 10th / 1st BGU / 2nd BGU. CAT: PVM-UNO. (16-17/02/2019)
* Señores estudiantes del CAT. PVM y el CAT. UNION, deben revisar y estudiar de los dos examenes tanto del primero como del segundo quimestre, más lo de los talleres realizados durante el año lectivo.

 LEVEL 10th.
* TEMAS DE ESTUDIO PARA LOS EXÁMENES SUPLETORIOS.
1.- Adverbios de frecuencia (10)
2.- Revise oraciones en presente y pasado simple, y en presente progresivo (ing)
3.- Revise oraciones con la conjunción WHEN y WHILE.
4.- Adjetivos comparativos y superlativos. (10)
5.- Hacer un listado en Inglés y Español de 10 profesiones.
6.- Hacer un listado en Inglés y Español de 10 palabras compuestas. (Ej: paintbrush)
7.- Hacer 5 oraciones en Future Plans, usando el going to, 
     (Ej: She is going to travel.    Ella va a viajar)    They are going to sleep. Ellos van a dormir)
8.- Hacer un listado en ingles y español de 10 verbos regulares y 10 verbos irregulares, en presente, pasado y participio.

LEVEL 1st BGU.
* TEMAS DE ESTUDIO PARA LOS EXÁMENES SUPLETORIOS.
1.- Revisar oraciones con Gerundio.
2.- Realice 5 oraciones en Presente simple.
3.- Realice 5 oraciones en Pasado simple.
4.- Realice 5 oraciones en Tiempo futuro (will)
5.- Vocabulario en ingles y español de 10 verbos regulares y 10 verbos irregulares, en presente, pasado y participio.
6.- Hacer 5 oraciones en Presente y Pasado Perfecto.
7.- Hacer 5 oraciones con el primero y segundo condicional.
8.- Realice 5 oraciones usando TAG Questions en forma afirmativa o negativa.
9.- Realice 5 oraciones en Voz Activa y las mismas cambie a la Voz Pasiva.
10.- Hacer 5 oraciones con verbos separados y no-separados.

LEVEL 2nd BGU.
* TEMAS DE ESTUDIO PARA LOS EXÁMENES SUPLETORIOS.
1.- 5.- Vocabulario en ingles y español de 10 verbos regulares y 10 verbos irregulares, en presente, pasado y participio.
2.- Realice 5 oraciones en Presente y Pasado Perfecto.
3.- Haga preguntas y respuestas con las siguientes palabras (Who, what, where, when, how)
4.- Revise oraciones con Verbos frasales.
5.- Realice 5 oraciones en Presente Progresivo, use ING.
6.- Realice 5 oraciones en Voz Activa y las mismas cambie a la Voz Pasiva.
7.- Realice 5 oraciones usando "Used to"
8.- Revise sobre los Adverbios de Cantidad.
9.- Realice 5 oraciones usando TAG Questions en forma afirmativa o negativa.
10.- Hacer 5 oraciones en Futuro continuo, usando el going to, 
     (Ej: She is going to travel. to Quito    Ella va a viajar a Quito)   
11.- Hacer 5 oraciones con el primero y segundo condicional. (IF) (Will) (Would)





By: Wellington E. García.





miércoles, 6 de febrero de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT PVM-UNO. (To 09-10/02/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD (3rd BGU) CAT: PVM-UNION (To 09-10/02/2019)
* Deben revisar los talleres de los quimestres, los examenes y las pruebas de cada parcial para dar los examenes supletorios.
* Recuerde que este sábado 09 en Pedro y el domingo 10 en los Bancos presentarse quienes estén quedados en supletorios.


GOOD LUCK!



PARA LOS DEMÁS ESTUDIANTES DE OCTAVO A SEGUNDO DE BACHILLERATO, ESPECIALMENTE DEL CAT UNIÓN NOROCCIDENTE ASISTIR ESTE DOMINGO PARA LA MINGA QUE YA SE LES CONVOCÓ EL DOMINGO PASADO, TRAER VESTUARIO ADECUADO Y HERRAMIENTAS COMO ESPÁTULAS Y BROCHAS O RODILLOS.





By: Wellington E. García.