miércoles, 16 de agosto de 2017

ENGLISH HOMEWORK. CAT: PVM - UNIÓN. (To 19-20/08/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL: EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Work Bank:
a.- They are athletic
b.- No, she isn´t
c.- Her hair is long, straight and black
d.- No, he isn´t
e.- His hair is short, curly and black.
* Escoja la respuesta correcta para completar el diálogo. use las frases del Work Bank.
Bertha: What´s the problem?                Tim: I am lost. My family is not here.
Bertha: What does your mom               Tim: __________________________________
               look like?                                           _________________________________
Bertha: OK. Is she chubby?                  Tim: ___________________________ She is
                                                                              thin and short.
Bertha: And your father? What             Tim: __________________________________
              does he look like?                               __________________________________
Bertha: Mmm. Is he tall?                       Tim: ___________________________ He is
                                                                          short and chubby.
Bertha: OK, and your siblings?             Tim: ____________________________ their
              What do they look like?                     hair is long, wavy and blond.
Bertha: Oh yes, they are over there!
* Realice en ingles su propia descripción.
1- Name: ______________________________________________________
2- Describe yourself:_______________________________________________________
    ______________________________________________________________________
    ______________________________________________________________________

ENGLISH TASK. LEVEL: NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Complete las siguientes oraciones usando las palabras del Work Bank. Use el presente simple o el presente progresivo.
* Work Bank: Celebrate, pray, wear, give, watch
a.- Mark always _________________ his mom flowers on Mother´s Day.
b.- These days people _________________ the Carnival Guaranda city.
c.- People are very quiet in church. Right now they ____________ for their families.
d.- I usually ________________ the fireworks with my family on Independence Day.
e.- Look! People ________________ big hats. They are out of this world.
* Con los siguientes fragmentos de preguntas, completar usando el verbo "CAN" y sus respectivas respuesta con Yes/No.
a.- ________________ speak English?                         
     __________________________________________________
     __________________________________________________
b.- ________________ solve math equations?              
     __________________________________________________
     __________________________________________________
c.- ________________ dance lambada?                        
     __________________________________________________
     __________________________________________________
d.- ________________ memorize phone numbers?      
     __________________________________________________
     __________________________________________________
e.- ________________ play a musical instrument?       
     __________________________________________________
     __________________________________________________
f.- ________________ sing karaoke?                            
     __________________________________________________
     __________________________________________________
g.- ________________ paint beautiful pictures easily?
     __________________________________________________
     __________________________________________________
h.- ________________ fix the windows?                      
     __________________________________________________
     __________________________________________________

TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ESTÉTICA. NOVENO AÑO. CAT: UNIÓN.
* Construya un Octógono y un Eneágono (Nonágono) utilizando cualquiera de las tres formas para esto, lleve material de trabajo a la tutoría. (Trabajar en las páginas 41 - 43)
a.- Octógono conociendo el lado: Segmento AB (2,5cm)
1.- Siga las indicaciones de la copia que se le entregó la tutoría pasada. (página 28-29)
b.- Octógono inscrito en la circunferencia.
2.- Siga las indicaciones de la copia que se le entregó la tutoría pasada. (página 28-29)

ENGLISH TASK. LEVEL: TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Use un diccionario para traducir este vocabulario (Reading pág. 40)
( Read, listen, hobby, people, free time, creatively, matter, age, some, nevertheles, think, matches, anyway, another, schedule, if, try, martial arts, around, fight, yet, mainly, purposes, however, truly, committe,  advance, among, because, a lot of, kicks, punches. self-defense, break, wooden, bricks, puzzles, help, develop, skills, games, increase, provide, together, fewest)
* Marque un visto en el paréntesis de la respuesta que usted se siente más identificado con.
1.- Which of these items would you like to collect?
a.- (   ) postcards                      b.- (   ) miniature toys                   c.- badges
d.- other, which? ___________________                    e.- (   ) nothing
2.- Do you visit.
a.- (   ) flea markerts?               b.- (   ) gift shops?              c.- (   ) vintage stores?
d.- (   ) virtual stores?               e.- (   ) None because I hate shopping!
3.- Do you have more than there objects of the same kind?
a.- (   ) Yes, I do. I have more than three ____________________ (mention the object)
b.- (   ) No, that isn´t practical at all.
* TALLER: En la tutoría se realizará más ejemplos de estos, sobre "Have to + infinitive (to express obligation)
Tengo que cambiar de tren. I have to change trains.
¿Tengo que estar en el apartamento? Do I have to be in the apartment?
Tú tienes que aprender las palabras. You have to learn the words.

Tú tienes que ir a la biblioteca. You have to go to the library.

ENGLISH TASK. LEVEL: FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario.
(a fairy, a castle, a magical tree, a woodcutter, a gnome, an elf, Puss in boots, a juicy sausage, a princess, a prince, gold, a dragon, straw, a giant, a knight, magical powers, far away, wife, tiny, cut down, happily, wish, jokingly, immediately,  hang. /Copia página 38-39 to students) Taller.

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. PRIMERO BGU. CAT: UNIÓN.
* Busque información e imágenes sobre los diferentes clavados que hay en natación.
a.- Hacia adelante:
b.- Hacia atrás:
c.- Inverso:
d: Hacia dentro:
e.- Con tirabuzón:
f.- Desde equilibrio de manos:

https://verne.elpais.com/verne/2016/08/04/mexico/1470270280_252649.html



TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda sobre las obras escritas por Mons. Leónidas Proaño V.
* Revise este link, el cual le puede ayudar con la tarea. Escoja una de ellas y realice un comentario.
www.efemerides.ec/1/agosto/proano1.htm


TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda.
* Defina el concepto de estética (Glosario: pág. 155)
* Qué propone los nuevos horizontes del arte? (surrealismo, dadaísmo, cubismo, futurismo)
* Hable sobre la "performance" https://www.significados.com/performance/ 
   el "happening art" https://es.wikipedia.org/wiki/Happening/, 
   el "body art" https://es.wikipedia.org/wiki/Happening.  
* En que se diferencia el arte conceptual y el arte objetual.

TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNIÓN.* Realice la tarea de la agenda de los seres sobrenaturales. 
* Identifique a estos seres sobrenaturales y hable en pocas palabras sobre ellos.

Ranking de Criaturas y seres sobrenaturales/fantástico


Hombres Lobo  Ángel  Sirena
Dragón  Fénix Hada

ENGLISH TASK. LEVEL: SECOND / THIRD BGU (2nd/3rd bgu). CAT: PVM - UNIÓN.* (Page 42 copy) Lleve material para trabajar en oraciones con: las palabras que están en la imagen.


Question Words in English





By: Wellington E. García E.
wege//cat:pvm-uno//englishtask:blog//to:19-20/august/2017.






































miércoles, 9 de agosto de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNO (To 12-13/08/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Elabore un "scrapbook" "albun de fotos" de su familia, prepare un saludo y la descripción de sus miembros con lo aprendido anteriormente.
* Busque la traducción al español de las siguientes expresiones.
Greetings:
Hi, Hello, Good morning, Good afternoon.
Presentation:
This is my family scrapbook.
I live with my mother, my sister, my father, my husband, my wife.
Presentation other family members:
This is my uncle, my aunt, my grandfather, my grandmother (name of the person)
Description: 
He/She is thin, fat, chubby, tall, short, handsome, pretty.
His/her eyes are big/small and brown/black/blue/green.
His/her hair is long/short and wavy/straight/curly, black/blond/red/brown.
Farewell:
Thanks for your attention.
TALLER: Presentación oral en el salón de clase.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Complete el cuadro con los comparativos y superlativos de los adjetivos.
* Para formar los comparativos, a los adjetivos se le agrega "er" o "r" si este termina en vocal "e"
* Si el adjetivo tiene más de dos sílabas se le antepone la palabra "more" y al adjetivo no se le modifica.
* Para formar los superlativos, a los adjetivos se le antepone "the" y se agrega "est" al adjetivo.
* Si el adjetivo tiene más de dos sílabas se le antepone el artículo "the" la palabra "most" y al adjetivo no se le modifica.
* Si el adjetivo termina en "y" precedido por una consonante, para formar el comparativo, esta se cambia por "i" y se agrega "er" o para el superlativo se cambia por "i" y se agrega "est".
* Si el adjetivo termina en consonante precedida por una sola vocal, esta se duplica y se agrega "er" para el comparativo, y "est" para el superlativo. Excepto: Slow, bad......
* Para hacer oraciones con los comparativos o superlativos se usa la palabra "than"
Ejemplos:  
Delgado: Thin                   más delgado: thinner                          el más delgado: The thinnest.  
Bonita: Pretty                    más bonita: prettier                            la más bonita: The prettiest.
Simpático: Handsome       más simpático: more handsome        el más simpático: The most handsome.



Adjectives
Comparative
Superlative
a
Slow


b
Fat


c
Strong


d
Funny


e
Heavy


f
Talented


g
Popular


h
Attractive


i
Bad


j
Good


TALLER: De la página Nº 26; del Workbook.

TAREA DE CULTURA ESTÉTICA (DIBUJO). 9no. AÑO. CAT: UNIÓN.
* Construya un ángulo de 7 lados, en una hoja de formato A4. Lleve material de trabajo.
Resultado de imagen para construcción de un heptágono regular


ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice la tarea de la agenda.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario (Should, must, some, begin, cook, other, photography, hiking, videogames, reading, agree, think, disagree, get, wrong, until, receive, if, hobby, apply, advice, stick, just, really, a lot of, too, belong, fill, coin, job)
* Modelo de oraciones con la palabra "Should"
You should make good use of your time. ___________________________________________
should go home and get some sleep. ______________________________________________
You should pay your rent in advance. _______________________________________________
should have listened more carefully. ______________________________________________
The driver told us which bus we should take. _____________________________________
I think you should change your eating habits. _____________________________________
Tom should have gone to the dentist yesterday. ___________________________________
You should pay more attention to what you say. ___________________________________
You should stick those pictures in your album. ____________________________________

should have taken the money. _____________________________________________________

* Modelo de oraciones con la palabra "Must" 
must memorize all of these rules about modal verbs.
People must remain seated until the show is over.
Plants must have light and water to grow.
You must drive carefully.
Jack must be home. I heard a noise coming from his room.
The ice cream here is delicious. You must try some.

TALLER: Debe llevar material de trabajo, hojas de cuadros, diccionario, esferos de colores.


ENGLISH TASK. LEVEL FIRST (1st BGU). CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice la tarea de la agenda. (Page Nº 39)
* Ejemplos de oraciones con el primer condicional. Deje los espacios para traducir.
If it rains today, I'll stay at home.
_________________________________________________________________________________
If he is busy now, I will come back tomorrow.
_________________________________________________________________________________
If I have time, I'll visit my parents this afternoon.
_________________________________________________________________________________
If it is warm tomorrow, we'll go to the beach.
_________________________________________________________________________________
If it is cold, you must wear warm clothes.
_________________________________________________________________________________
If he doesn't do his homework, he can not go to the party.
_________________________________________________________________________________
If she doesn't call you, you can call her.
_________________________________________________________________________________
If they don't invite you, you must not go.
_________________________________________________________________________________
If we don't hurry, we'll miss our bus.
_________________________________________________________________________________

If you pay now, you'll get a discontinuo.
_________________________________________________________________________________

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA PRIMERO BGU. CAT: UNIÓN.
* Consulte lo siguiente.
1.- Indique cuál es la posición que debe tener su cuerpo en el estilo de crol?
2.- Indique las faces que realizan los brazos en el estilo crol.
3.- Explique; cuál es la forma de respiración correcta en el estilo crol?
4.- Describa el estilo que más le gusta entre el crol o de espaldas. Indique. Por que?
5.- Enumere las faces de entrada de los brazos en el estilo de espalda.

TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda, sobre el cine en el Ecuador, aplique la técnica del collage.
Con imágenes de estas películas especialmente si los hay.

Películas más taquilleras del cine ecuatoriano.
La película "La Tigra", de Camilo Luzuriaga, se mantiene desde su estreno en 1990 como una de las cintas más vistas, con un total de 250 mil espectadores. Aunque no hay datos confiables, se dice que "Dos para el camino", estrenada en 1981, es la película más taquillera de la historia del cine ecuatoriano, contando con medio millón de espectadores.
  1. Dos para el camino – 500 mil espectadores
  2. La Tigra – 250 mil espectadores
  3. Qué tan lejos – 220 mil espectadores
  4. Ratas, ratones y rateros – 180 mil espectadores
  5. Con mi corazón en Yambo – 150 mil espectadores
  6. A tus espaldas – 120 mil espectadores
  7. Pescador – 105 mil espectadores
  8. Cuando me toque a mí – 85 mil espectadores
  9. Esas no son penas – 30 mil espectadores
  10. Mono con gallinas - 23 mil espectadores
  11. Alfaro vive carajo – 13 mil espectadores
https://es.wikipedia.org/wiki/Cine_de_Ecuador


TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda sobre el Método Pastoral  de Mons. Leonidas Proaño "Ver, juzgar y actuar" http://www.caritasecuador.org/2015/07/ver-juzgar-actuar-metodo-pastoral/
https://www.google.com.ec/search?q=ver%2C+juzgar+y+actuar+de+Mons.+Leonidas+Proaño&oq


TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. SEGUNDO  BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Revise estos links y extraiga un resumen, luego mire las imágenes y hable sobre ellas, puede ampliar las mismas.
https://es.wikipedia.org/wiki/Escatología

ejemplos.yavendras.com/mitos-escatologicos/
www.sopitas.com/186029-los-5-mitos-del-fin-del-mundo

Resultado de imagen para MITOS ESCATOLÓGICOS.  Resultado de imagen para MITOS ESCATOLÓGICOS.  Resultado de imagen para MITOS ESCATOLÓGICOS.

Imagen relacionada Resultado de imagen para MITOS ESCATOLÓGICOS.  Resultado de imagen para MITOS ESCATOLÓGICOS.


ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD (2nd / 3er BGU). CAT: PVM - UNIÓN.
* Realice la tarea de la agenda sobre el vocabulario que hay allí.
Extraer la lectura de la página 40 sobre la vida de Willard Christopher Smisth Jr.
TALLER: Completar la tarjeta de presentación sobre Smith Jr.






By: Wellington E. García E.
wege//cat;pvm-uno//englishtask:blog//to:12-13/august/2017.






















miércoles, 2 de agosto de 2017

ENGLISH HOMEWORK. CAT: PVM - UNO (To 05-06/07/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Las siguientes oraciones forme una sola utilizando la Conjunción "and" = i, y.
1.- I am tall. I am very young.    _____________________________________
2.- They are athletic. They are handsome.   ____________________________
3.- Your eyes are small. Your eyes are brown.  _________________________
4.- We are short. we are thin  _______________________________________
5.- She has black hair. She has long hair.   _____________________________
* TALLER: El día de la tutoría se trabajará en oraciones con los números ordinales, con los días de la semana, los meses del año y miembros de familia.
ORDINAL NUMBERS:
1st. First        
2nd.  Second        
3rd.  Third      
4th. Fourth    
5th. Fifth
.............................. busque en Internet y complete la secuencia hasta el  20th. Twentieth
https://www.google.com.ec/search?q=numeros+ordinales+en+ingles


ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM y UNIÓN.
TALLER: Complete las siguientes oraciones usando la palabra "CAN" = poder y los verbos que corresponden según la oración y las múltiples inteligencias de las personas y traduzca.
1.- They ______   _____________ mathematics problems. (Resolver)
      _________________________________________________________
2.- She ______   ______________ other people´s emotions. (Entender)
      _________________________________________________________
3.- My friends ______   _____________ musical instruments. (Tocar)
      _________________________________________________________
4.- My brother ______   ____________ impressive paintings (Pintar)
      _________________________________________________________
5.- He _____   ______________ beautiful poems. (Escribir)
      _________________________________________________________
6.- My sister _____   _____________ salsa very well. (Bailar)
      _________________________________________________________
7.- The people _____   ______________ languages easily. (Hablar)
      _________________________________________________________
8.- The children ______    ___________ soccer (Jugar)
      _________________________________________________________
9.- The actress ______   ___________ their bodies very well. (Cuidar)
      _________________________________________________________
10- I ______    ___________ in the river very well. (Nadar)
      _________________________________________________________
11- The students ______    __________ English quickly. (Aprender)
      _________________________________________________________
12- María ______    ____________ very high. (Saltar)
      _________________________________________________________

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). 9no AEGB. CAT: UNIÓN.
* Construcción de un polígono de 5 y 7 lados. no olvide llevar material de trabajo para la tutoría.
* Conteste la siguiente pregunta: ¿Qué es un polígono?

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM y UNIÓN.
* Busque el significado en español de los hobbies que están en el recuadro.
Do you have any popular hobbies? When I meet someone new, one of the first questions I ask is “Whats your favorite hobby?” Most shrug and aren’t to sure they even have a hobby. They quickly divert the question back to me where I rattle off a list of the hobbies I enjoy. However, if most people took the time to think about it they would realize they have several hobbies; most of which are located on our 50 Most Popular Hobbies list.

50 Popular Hobbies

Reading
Watching TV
Family Time
Going to Movies
Fishing
Computer
Gardening
Renting Movies
Walking
Exercise
Listening to Music
Entertaining
Beach
Hunting
Team Sports
Shopping
Traveling
Sleeping
Socializing
Sewing
Golf
Church Activities
Relaxing
Playing Music
Housework
Volunteer Work
Crafts
Watching Sports
Bicycling
Playing Cards
Hiking
Cooking
Eating Out
Swimming
Camping
Skiing
Working on Cars
Breakdance
Writing
Boating
Motorcycling
Animal Care
Bowling
Painting
Running
Dancing
Horseback Riding
Tennis
Theater
Billiards
Photography

1.- How many hobbies do you have?  _______________________________________________________________________
2.- What´s your favorite hobby?  _____________________________________________________________________________
(NOTA: Reading page Nº 38 "Father and Son")

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st. bgu). CAT: PVM y UNIÓN.
* Answer the sentences with "T" (true) - "F" (false).
Word Bank: Traduzca al español este vocabulario: (before, after, again, under, over, bridge, story, night, last, until, legend, fantasy, about, ring, home)
1.- (     ) Tina had decided to go home before she missed the bus.
2.- (     ) Before Tina arrived home, she had lost the ring.
3.- (     ) Before that day, Tina hadn´t seen a painting of her grandmother wearing the ring.
4.- (     ) She had lost the ring in the river before she found it again under her bed.
5.- (     ) Before she crossed the bridge over the river, she hadlost her backpack.

* Complete the sentences with "Had" in past perfect tense with the verb in parentheses.
a.- I ___________    __________________ (hear) that story before. You ____________    _______________ (tell) it to me last night.
b.- Everyone ___________    ________________ (think) the story was true, until they ___________    _______________(find) out ot           was just an urban legend.
c.- The children ___________    _______________ (fall) asleep when he ____________    _______________ (finish) telling the story.
d.- By te time Tina ___________    ______________ (arrive) home she _____________   _______________ (lose) the ring.
* Translation into Spañish these words: (Hear, tell, think, find, fall, finish, arrive, lose, wear, cross, see, miss. decide, go)

*  These sentences in simple present change to Past Perfect Tense. Use "HAD"
I _________   ________________ (play) baseball   _______________________________________________________________
She __________   ________________ (study) for the exam  _____________________________________________________
He ___________    ________________ (work) hard   _____________________________________________________________
Martha ___________   _______________ (dance) with John ____________________________________________________
We ___________    ________________ (walk) in the park   ______________________________________________________
They ____________    _______________ (answer) the questions   ______________________________________________
Mirtha ____________    _______________ (travel) to New York    _______________________________________________ 

I ___________    ________________ (clean) the house    _________________________________________________________
She ____________    ________________ (visit) her family    _____________________________________________________
Marcos ____________    ______________ (watch) TV all day   __________________________________________________


TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro. BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* Hable sobre las técnicas de natación del estilo espalda.
* Realice un resumen con imágenes sobre la posición corporal;
1.- Alineación horizontal.
2.- Alineación lateral.
3.- Acción de piernas.
4.- Acción de brazos.

TAREA DE EDUCACIÓN C y ARTÍSTICA. 1ro. BGU. CAT: P. V. M.
* Realice la tarea sugerida en la agenda sobre la película "Monos con gallinas"
https://www.youtube.com/results?search_query=pelicula+monos+y+gallinas+completa+ 

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro. BGU. CAT: P. V. M.
* Vea en youtube un video sobre: La vida y el trabajo de Monseñor Leónidas Proaño y realice lo más destacado que pudo extraer del video.

TAREA DE EDUCACIÓN C y ARTÍSTICA. 2do. BGU. CAT: P. V. M y UNIÓN.
* Realice un resumen sobre los mitos Cosmogónicos, Teológicos y Antropológicos, además en pocas palabras emita un criterio personal sobre estos mitos.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND-THIRD BGU (2nd/3er. bgu). CAT: PVM y UNIÓN.
* Realize the task work about the regular verbs and form the past tense. (Agenda)
* You must find the meaning of these phrasal verbs.
Bring in             ____________________________
Find out             ____________________________
Get on                ____________________________
Get up                ____________________________
Go for                ____________________________
Hold back          ____________________________
Look after          ____________________________
Look into           ____________________________
Look at              ____________________________
Turn down         ____________________________
Draw on             ____________________________
Take care           ____________________________
Forgive me        ____________________________

E-mail. Read and add the appropriate prefix "im" "in" "ir" "un".
Dear Eliza.
I was very ____sensitive today at lunch. I was trying to be funny, but I was very ____polite (a) and ____mature (b) when I made fun of the food. You acted quiet well, though. Did I make you ____happy (c) Please do not hold back your feelings. I appreciate you not being ____tolerant (d) with me when I act ____rationally (e)! I promise I won´t embarrass you anymore in front of your parents by being _____reliable (f) or _____predictable (g). Please send my regards to your parents and my deepest apologies for my attitude. Let me know if we can still be friends. Let´s go out sometime again. Please do not turn down my invitation. I look forward to hearing from you. Please forgive me.

Imagen relacionadaWith love.
                                                   Edward.






By. Wellington e. García E.
wege//cat:pvm-uno//englishtask:blog//to:05-06/august/2017.