UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _______________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- En el siguiente texto complete con las formas del verbo to be (am, is, are).
I _____ Carmen. I _____ 20 years old. I live with my family. We _____ different at the same time. I ______ tall and thin. My hair______ long, and wavy. My eyes ______ big and green. My sister ____ short, her hair ______ short and blond. My son _____ athletic, his hair ______ curly and black.
2.- Ordene las palabras y forme preguntas y luego conteste con (yes-no)
a.- pretty / Is / very / Martha / ? _____________________________________?
Yes; __________________ No, ____________________
b.- Is / chubby / cousin / my / ? _____________________________________?
Yes, __________________ No, ____________________
c.- Elizabeth / sister / her / Is / ? _____________________________________?
Yes, _________________ No, ____________________
3.- Subraye el posesivo correcto de cada oración.
a.- This is my mother. His / her name is Mariana. Her / my hair is long and black. Our / her eyes are big and beautiful. This is my father. Her / his name is Carlos. Their / his hair is black and short. I am Angélica. My / her hair is long and brown. Your / my eyes are black.
4.- Traduzca al español el siguiente listado de adjetivos y verbos.
ADJECTIVES
|
VERBS
|
||
Short
Tall
Blond
Long
Curly
Straight
Wavy
Strong
White
Young
Handsome
Pretty
Black
Happy
Small
|
Study
Listen
Work
Live
Love
Write
Speak
Read
Play
Drink
Practice
Close
Open
Create
Prepare
|
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _______________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Complete las oraciones usando las palabras del Word Bank, use el presente simple.
WORD BANK: (celebrate, pray, wear, give, watch)
a.- Marko always _________________ his mom flowers on Mother´s Day.
b.- These days people _________________ the Carnival in Rio de Janeiro.
c.- People are very quiet in church. Right now they ________________ for their families.
d.- I usually ________________ the fireworks with my family on Independence Day.
e.- Look! People _______________ big hats. They are out of this world!
2.- Las costumbres de los siguientes países complete con las palabras del Word Bank.
WORD BANK: (China, Saudi Arabia, Japan, Mexico, Thailand, Spain)
a.- In ___________________ people always greet with a bow to express respect.
b.- In China and _______________ people usually use chopsticks to eat with.
c.- In _____________________ women never wear skirts. They wear veils and long dresses.
d.- In _________________ people pray in churches. They often go to church on Sundays.
e.- In _________________ people usually give Christmas presents on January 6th.
f.- In _________________ people sometimes celebrate their New Year at the end of January.
3.- Complete las oraciones usando las palabras marcadas con azul.
a.- (greet with a kiss)
b.- (use their left hand)
c.- (give a present)
d.- (eat fast food)
1.- The French __________________________ on both cheeks.
2.- Indian people __________________________ to eat with.
3.- Americans __________________________ to their new neighbors.
4.- Chinese people ____________________________________
4.- Conteste estas preguntas y siga las indicaciones.
1.- Use adverbios de frecuencia.
a.- How often do you eat fast food? ________________________________________
b.- How often do you play soccer? ________________________________________
2.- Conteste estas peguntas.
c.- What are you reading? _____________________________________
d.- Where do you live now? _____________________________________
3.- Conteste con YES / NO.
e.- Are you studying english? Yes, _______________ No, ________________
f.- Is Patricia traveling to Quito? Yes, _______________ No, ________________
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _______________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ESTÉTICA. NOVENO AÑO, CAT: UNIÓN.
* Conteste las siguientes preguntas.
a.- En el siguiente gráfico represente los colores primarios.
______________________________________________________________________
Nota: Debe ampliar el gráfico.
b.- Describa cómo se obtienen los colores secundarios y en el siguiente gráfico represente.
_______________________________________________________________________
Nota: Debe ampliar el gráfico.
c.- Cuáles son los colores cálidos y qué representan?
d.- Cuáles son los colores frios y qué representan?
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _______________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Use WHILE o WHEN en las siguientes oraciones según corresponda.
a.- I was in the school _________ my mother called me.
b.- He was doing the homework ________ She was watching TV.
c.- The phone rang __________ I was eating lunch.
d.- _________ I was cutting a tomato, my sister mixed the salad.
2.- Las siguientes oraciones cambie al tiempo pasado, use los verbos del paréntesis.
a.- Yesterday. I __________ (study) for the English test.
b.- My sister ___________ (clean) her bedroom this morning.
c.- The phone __________ (ring) many times, nobody ___________ (answer)
d.- Joseph and Carmen ___________ (eat) together last Sunday.
3.- Las siguientes oraciones complete con el verbo To Be en presente (am, is, are) o en pasado con (was, were) progresivo, más ING en los verbos del paréntesis.
a.- Mary _______ _______________ (sleep) all morning yesterday.
b.- George and Peter _______ _______________ (send) many letters last week.
c.- Katherine ______ ______________ (play) the piano in the concert this moment.
d.- You ______ _____________ (finish) the English homeworks now.
e.- I ______ ____________ (visite) to my grandparents today.
4.- Select one of the options provided about a famous Nobel Prize winner.
A.- Mario V. Llosa ______________ in Arequipa, Perú in 1936.
a.- has born b.- was born c.- had born
B.- He _________ his career as a writer at the age of sixteen years.
a.- begun b.- begin c.- began
C.- One of his most famous books ____________ "La ciudad y los Perros"
a.- was b.- were c.- has been
D.- He ____________ the Novel Prize in literatura in 2010.
a.- wins b.- won c.- has won
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _______________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
1.- Con las siguientes palabras del Work Bank complete estos textos.
Word Bank: (taken up, studied, attended, participated, been)
a.- She is _________________ abroad for two weekends.
b.- They have ___________________ a foreign language for two months.
c.- I have _______________ a workshop at the museum since December.
d.- They´ve ________________ members of a dance group for more than a year.
2.- Escoja la respuesta correcta y subraye la misma.
a.- Learn ____________ advantage of your free time.
1.- to take 2.- taking 3.- take
b.- Gina suggested ______________ to an exhibit instead of staying home.
1.- to go 2.- going 3.- went
c.- All my life I have __________ to travel for the Ecuador.
1.- wash 2.- wish 3.- washing
d.- My best friend ___________ with her family to Rome last summer.
1.- travels 2.- traveling 3.- traveled
3.- Conteste estas peguntas, use since / for para las respuestas.
a.- How long has she been abroad? _______________________________________
b.- How long have you studied English? ___________________________________
c.- How long does she lived in this city? ___________________________________
d.- How long have you been in the park? ___________________________________
4.- Las siguientes oraciones cambie al tiempo pasado, use los verbos del paréntesis.
a.- The students ______________ (destroy) the evidencies.
b.- The girls and boys ____________ (pray) in the chapel on Sundays.
c.- The bus _____________ (stop) under the traffic light on the corner.
d.- My friend ______________ (finish) her new proyect.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _____________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
* Realice un collage con los aspectos. Recorte imágenes de una viñeta, de una exposición de pintura, de un mural, de un grafiti, de una onomatopeya, de una obra de teatro, de un grupo de danza.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _____________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
1.- Con el siguiente texto, elabore un afiche extrayendo 5 temas que hayan representado un aspecto de contexto mundial con lo realizado por Mons. Leónidas Proaño, en beneficio de su pueblo. (Use alguna técnica sobre afiches)
Leonidas Eduardo Proaño Villalba (San Antonio de Ibarra, Imbabura, 1910 - Quito, 1988), sacerdote y teólogo ecuatoriano, obispo de Riobamba (1954-1985), candidato al premio Nobel de la paz y considerado uno de los
representantes más destacados en Ecuador de la teología de la liberación.
Fue ordenado sacerdote en 1936 y
pronto se interesó por las tendencias más adelantadas en la doctrina social de
la Iglesia Católica. Dentro de la diócesis de Ibarra creó la Juventud Obrera
Cristiana y posteriormente fue nombrado obispo de Riobamba en 1954.
Desde su cátedra
riobambeña luchó constantemente por introducir la justicia social en las relaciones con
los indígenas, para promover
su acceso a la vida pública y al poder político -fue entonces que empezó a ser
conocido como «el obispo de los indios»- y adoptó con entusiasmo las tesis de
la teología de la
liberación. En 1960 creó las Escuelas
Radiofónicas Populares, con un claro objetivo educador. En 1962 creó
el Centro de Estudios y Acción Social para ayudar al desarrollo de las
comunidades indígenas. Participó en el Concilio Vaticano II.
En 1960 fue elegido
delegado sustituto ante el Consejo
Episcopal Latinoamericano CELAM, y posteriormente fue titular. Luego
de un tiempo es elegido Presidente del Departamento de Pastoral de Conjunto del
CELAM y en calidad de tal es responsable de la creación del Instituto
Itinerante de Pastoral de América Latina IPLA.
En 1973 fue
acusado de guerrillero y se
tuvo que presentar en Roma, pero fue absuelto de
todas las acusaciones, aunque en 1976 fue
encarcelado durante la dictadura de Guillermo
Rodríguez Lara. En 1985 renunció al
obispado por tener 75 años -edad por la que todo obispo católico tiene que
enviar una carta de renuncia a la Santa Sede- y fue nombrado presidente de
la Pastoral
Indígena.
El 29 de mayo de 1988
inaugura el Centro de Formación de Misioneras Indígenas del Ecuador, en la
comunidad de Pucahuaico, San Antonio de Ibarra, para el apoyo e investigación
de las culturas indígenas y la formación de misioneras indígenas.
El 12 de agosto de 1988
crea la Fundación Pueblo Indio del Ecuador.
El 26 de octubre de 1987
recibió el “Doctorado Honoris Causa” en Filosofía, dado por la Universidad de
Saarbrucken, Saarland, Alemania.
El 7 de julio de 1988
recibió el Premio Bruno Kreisky, Austria, por la defensa de los derechos
humanos.
En agosto de 1988 recibió
el “Doctor Honoris Causa” otorgado por la Escuela
Politécnica Nacional, en Quito.
En 2008 el
Pleno de la Asamblea Consituyente de Ecuador declaró
al Obispo de los Indios y de los Pobres, Monseñor Leonidas Proaño Villalba,
como personaje símbolo nacional y ejemplo permanente para todas las
generaciones, por su lucha contra la opresión, la exclusión y la marginalidad
en el Ecuador y por total entrega a un trabajo en búsqueda de libertad, de
justicia y de solidaridad como condiciones de la paz.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _____________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
1.- Copie imágenes de los siguientes deportes y ubique los respectivos nombres y su técnica.
a.- Santo de longitud.
b.- Salto de altura.
c.- Lanzamiento de bala.
d.- Lanzamiento de jabalina.
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _____________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU, CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Imagine cómo le gustaría que fuera el próximo evento cultural que celebre en su centro educativo respondiendo las siguientes preguntas. "Diseñe su afiche".
a.- ¿Dónde se celebrará?
b.- ¿Cuándo tendrá lugar?
c.- ¿Cómo se titulará?
d.- ¿Cuánto va a durar?
e.- ¿Qué objetivo persigue el evento?
f.- ¿A qué tipo de público está dirigido?
g.- ¿Qué actividades culturales incluye?
h.- ¿Incluye actividades productivas? ¿Cuáles?
i.- ¿En qué comisión de trabajo se desempeñará?
UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: _____________________________________
NAME: _____________________________ COURSE: _________ DATE: ___________
SECOND MID-TERM TEST.
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND - THIRD BGU (2nd/3rd). CAT: PVM - UNIÓN.
1.- Complete la definición escribiendo who, that o where, según corresponda.
a.- An environmentalist is someone __________ cares about the environment.
b.- A timber company is one ___________ cuts down trees to make furniture.
c.- Dumps are special places __________ garbage trucks throw the trash away.
d.- Recycle containers are garbage cans _________ allow you to separate recyclables from organic waste.
2.- Complete cada situación escogiendo la expresión apropiada.
a.- I never exercise. I often eat fatty foods and rarely drink water. I feel really tired al the time.
I am in __________________
1.- murky waters 2.- bad shape.
b.- The people in Sweden, Denmark and Germany are ______________ because they go everywhere by bike.
1.- in good shape 2.- in murky waters
3.- Escriba en ingles las respuestas de las siguientes inquietudes sobre salud.
a.- Name two healthy habits that you have: _________________________________________
b.- Name two unhealthy habits that you have: _______________________________________
c.- How often do you eat fruits and veggies? ________________________________________
d.- How often do you drink water? ________________________________________________
e.- Do you have healthy eating habits? Why? ________________________________________
4.- Use must / might para completar esta oración.
a.- He __________ fix the mirror that he broke.
b.- We __________ be in the church next Sunday.
c.- Sasha doesn´t time. She __________ finish the proyect this moment.
d.- You _________ visit to your mother. She is very sad.
NOTA: Para la prueba Nº 3 les preparo la exposición que les dije sobre turismo y por grupos.
By: Wellington E. García E.
wege//cat:pvm-uno//englishtask:blog//to 22-23/July/2017.
No hay comentarios:
Publicar un comentario