* Work Bank:
a.- They are athletic
b.- No, she isn´t
c.- Her hair is long, straight and black
d.- No, he isn´t
e.- His hair is short, curly and black.
* Escoja la respuesta correcta para completar el diálogo. use las frases del Work Bank.
Bertha: What´s the problem? Tim: I am lost. My family is not here.
Bertha: What does your mom Tim: __________________________________
look like? _________________________________
Bertha: OK. Is she chubby? Tim: ___________________________ She is
thin and short.
Bertha: And your father? What Tim: __________________________________
does he look like? __________________________________
Bertha: Mmm. Is he tall? Tim: ___________________________ He is
short and chubby.
Bertha: OK, and your siblings? Tim: ____________________________ their
What do they look like? hair is long, wavy and blond.
Bertha: Oh yes, they are over there!
* Realice en ingles su propia descripción.
1- Name: ______________________________________________________
2- Describe yourself:_______________________________________________________
______________________________________________________________________
______________________________________________________________________
ENGLISH TASK. LEVEL: NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Complete las siguientes oraciones usando las palabras del Work Bank. Use el presente simple o el presente progresivo.
* Work Bank: Celebrate, pray, wear, give, watch.
a.- Mark always _________________ his mom flowers on Mother´s Day.
b.- These days people _________________ the Carnival Guaranda city.
c.- People are very quiet in church. Right now they ____________ for their families.
d.- I usually ________________ the fireworks with my family on Independence Day.
e.- Look! People ________________ big hats. They are out of this world.
* Con los siguientes fragmentos de preguntas, completar usando el verbo "CAN" y sus respectivas respuesta con Yes/No.
a.- ________________ speak English?
__________________________________________________
__________________________________________________
b.- ________________ solve math equations?
__________________________________________________
__________________________________________________
c.- ________________ dance lambada?
__________________________________________________
__________________________________________________
d.- ________________ memorize phone numbers?
__________________________________________________
__________________________________________________
e.- ________________ play a musical instrument?
__________________________________________________
__________________________________________________
f.- ________________ sing karaoke?
__________________________________________________
__________________________________________________
g.- ________________ paint beautiful pictures easily?
__________________________________________________
__________________________________________________
h.- ________________ fix the windows?
__________________________________________________
__________________________________________________
TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ESTÉTICA. NOVENO AÑO. CAT: UNIÓN.
* Construya un Octógono y un Eneágono (Nonágono) utilizando cualquiera de las tres formas para esto, lleve material de trabajo a la tutoría. (Trabajar en las páginas 41 - 43)
a.- Octógono conociendo el lado: Segmento AB (2,5cm)
1.- Siga las indicaciones de la copia que se le entregó la tutoría pasada. (página 28-29)
b.- Octógono inscrito en la circunferencia.
2.- Siga las indicaciones de la copia que se le entregó la tutoría pasada. (página 28-29)
ENGLISH TASK. LEVEL: TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Use un diccionario para traducir este vocabulario (Reading pág. 40)
( Read, listen, hobby, people, free time, creatively, matter, age, some, nevertheles, think, matches, anyway, another, schedule, if, try, martial arts, around, fight, yet, mainly, purposes, however, truly, committe, advance, among, because, a lot of, kicks, punches. self-defense, break, wooden, bricks, puzzles, help, develop, skills, games, increase, provide, together, fewest)
* Marque un visto en el paréntesis de la respuesta que usted se siente más identificado con.
1.- Which of these items would you like to collect?
a.- ( ) postcards b.- ( ) miniature toys c.- badges
d.- other, which? ___________________ e.- ( ) nothing
2.- Do you visit.
a.- ( ) flea markerts? b.- ( ) gift shops? c.- ( ) vintage stores?
d.- ( ) virtual stores? e.- ( ) None because I hate shopping!
3.- Do you have more than there objects of the same kind?
a.- ( ) Yes, I do. I have more than three ____________________ (mention the object)
b.- ( ) No, that isn´t practical at all.
* TALLER: En la tutoría se realizará más ejemplos de estos, sobre "Have to + infinitive (to express obligation)
Tengo que cambiar de
tren. I have to
change trains.
¿Tengo que estar en el apartamento? Do I have to be in the
apartment?
Tú tienes que aprender las
palabras. You have to
learn the words.
Tú tienes que ir a la biblioteca. You have to go to the library.
ENGLISH TASK. LEVEL: FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNIÓN.
* Traduzca al español el siguiente vocabulario.
(a fairy, a castle, a magical tree, a woodcutter, a gnome, an elf, Puss in boots, a juicy sausage, a princess, a prince, gold, a dragon, straw, a giant, a knight, magical powers, far away, wife, tiny, cut down, happily, wish, jokingly, immediately, hang. /Copia página 38-39 to students) Taller.
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. PRIMERO BGU. CAT: UNIÓN.
* Busque información e imágenes sobre los diferentes clavados que hay en natación.
a.- Hacia adelante:
b.- Hacia atrás:
c.- Inverso:
d: Hacia dentro:
e.- Con tirabuzón:
f.- Desde equilibrio de manos:
https://verne.elpais.com/verne/2016/08/04/mexico/1470270280_252649.html
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda sobre las obras escritas por Mons. Leónidas Proaño V.
* Revise este link, el cual le puede ayudar con la tarea. Escoja una de ellas y realice un comentario.
www.efemerides.ec/1/agosto/proano1.htm
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM.
* Realice la tarea de la agenda.
* Defina el concepto de estética (Glosario: pág. 155)
* Qué propone los nuevos horizontes del arte? (surrealismo, dadaísmo, cubismo, futurismo)
* Hable sobre la "performance" https://www.significados.com/performance/
el "happening art" https://es.wikipedia.org/wiki/Happening/,
el "body art" https://es.wikipedia.org/wiki/Happening.
* En que se diferencia el arte conceptual y el arte objetual.
TAREA DE EDUCACIÓN C. Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNIÓN.* Realice la tarea de la agenda de los seres sobrenaturales.
* Identifique a estos seres sobrenaturales y hable en pocas palabras sobre ellos.
Ranking de Criaturas y seres sobrenaturales/fantástico
ENGLISH TASK. LEVEL: SECOND / THIRD BGU (2nd/3rd bgu). CAT: PVM - UNIÓN.* (Page 42 copy) Lleve material para trabajar en oraciones con: las palabras que están en la imagen.
By: Wellington E. García E.
wege//cat:pvm-uno//englishtask:blog//to:19-20/august/2017.
No hay comentarios:
Publicar un comentario