PARTIAL TEST Nº 03.
REALICE LA SIGUIENTE TAREA COMO TRABAJO DEL 3er PARCIAL.
A.- Complete las siguientes oraciones usando el adjetivo correcto.
1.- My hair is ________________ 2.- His eyes are _______________
3.- I have a ______________ nose 4.- Her lips are _______________
5.- My teeth are ______________ 6.- Your face is _______________
7.- My hair is ____________ and black 8.- My eyelashes are ___________
B.- Complete con los meses del año y la fecha correcta.
1.- Our Coat of arms day´s is on _________________ _________________ (10/31)
(month) (date)
2.- Christmas day is on __________________ __________________ (12/25)
(month) (date)
3.- Saint Valentin day is on ___________________ ________________ (02/14)
(month) (date)
4.- Our Flag´s day is on __________________ __________________ (26/09)
(month) (date)
C.- Escriba la preposición de tiempo correcta en cada oración (in, on, at)
1.- The food festival is ______ September 24th. It´s ________ 10: 30.
2.- The music festival is _______ October _______ weekend ______ noon.
D.- En el siguiente listado de palabras complete, usando A - AN.
______ house ______ hour _______ table
______ apple ______ boy _______ onion
______ book ______ girl _______ pineapple
______ paper ______ elephant _______ school
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN.
PARTIAL TEST Nº 03.
1.- Complete las siguientes oraciones usando "CAN" mas el verbo del paréntesis el cual debe traducir al Inglés.
a.- My sister _________ ________________ (bailar) Salsa Urbana.
b.- The children ________ _______________ (jugar) basketball.
c.- The students ________ _______________ (aprender) English easily.
d.- My friend _________ _______________ (hablar) two languages.
2.- Los siguientes adjetivos transforme a comparativos y superlativos.
Adjetivo. Comparativo Superlativo
a.- Pretty ___________________ _____________________
b.- Small ___________________ _____________________
c.- Popular ___________________ _____________________
d.- Big ___________________ _____________________
e.- Beautiful ___________________ _____________________
3.- Encierre en un círculo la palabra correcta (and / but).
a.- Jenny likes to sing, play the guitar (and / but) dance.
b.- My brother is a little short (and / but) he is good basketball player.
c.- I like to play video games (and / but) I don´t play all day. Only 1 hour.
d.- Jennifer listens to music (and / but) reads books in her free time.
4.- Complete las oraciones usando los comparativos o superlativos en los siguientes futbolistas.
Falcao Messi Kaka
Height: 1.78m Height: 1.69m Height: 1.86m
Age: 30 years Age: 28 years Age: 33 years
Weight: 73 kg. Weight: 67 kg. Weight: 73 kg.
a.- Falcao is _______________________________ (tall) Messi.
b.- Messi is _______________________________ (young) of the three
c.- Kaka is ________________________________ (old) of the three
d.- Messi is _______________________________ (short) Falcao
e.- Messi is _______________________________ (popular) Flacao
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). CAT: UNIÓN.
TAREA Nº 03.
* Trazar un Pentágono y un Decágono. Está en la página 31. (No olvide llevar material de trabajo)
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
PARTIAL TEST Nº 03.
1.- Coloque un visto en el sinónimo correcto para las siguientes palabras.
a.- A synonym for itchy is: ( ) tickling ( ) patient ( ) soft
b.- A synonym for road is: ( ) stone ( ) pebble ( ) route
c.- A synonym for suitcase is: ( ) tuxedo ( ) bag ( ) trunk
d.- A synonym for hit is: ( ) frustrate ( ) go ( ) strike
2.- Clasifique las siguientes palabras según su significado:
(craft, disagree, dress up, wake up, wonderful, warehouse, handsome, tolls, polite)
NOUNS (Sustantivos) ADJECTIVES (Adjetivos) VERBS (Verbs)
a.- __________________ ____________________ __________________
b.- __________________ ____________________ __________________
c.- __________________ ____________________ __________________
3.- Traduzca al ingles las siguientes oraciones con el uso de (have + to)
a.- Tengo que cambiar de bus ______________________________________________
b.- Tienes que estar en la fiesta _____________________________________________
c.- Tienes que aprender las palabras en inglés __________________________________
d.- Ella tiene que ir a la biblioteca ___________________________________________
4.- Con las siguientes oraciones en presente con (There is / There are) cambiar al tiempo pasado y al tiempo futuro.
TALLER.
a.- There is a lake near the forest.
(Past) __________________________________________________________
(Future) ________________________________________________________
b.- There is not a small river far the house.
(Past) __________________________________________________________
(Future) ________________________________________________________
c.- Are there five students in this classroom?
Yes; __________________________ No; _________________________
(Past) __________________________________________________________
Yes: __________________________ No, _________________________
(Future) ________________________________________________________
Yes, _________________________ No, _________________________
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st). CAT: PVM - UNIÓN.
PARTIAL TEST Nº 03.
1.- Las siguientes oraciones en presente perfecto, complete usando correctamente (have - has).
a.- I __________ studied English for my new job.
b.- She _________ worked in this school for many time.
c.- My parents __________ lived here for 40 years.
d.- Henry _________ practiced in this band since 1995.
e.- Martha and Joseph _________ traveled around the world many times.
b.- She _________ worked in this school for many time.
c.- My parents __________ lived here for 40 years.
d.- Henry _________ practiced in this band since 1995.
e.- Martha and Joseph _________ traveled around the world many times.
2.- Las siguientes oraciones en pasado perfecto, complete usando correctamente el verbo del paréntesis en participio pasado.
a.- We had ___________ (buy) a lot of books last week.
b.- Maria had ___________ (write) a letter for her friend.
c.- I had ___________ (visite) the Pululahua volcano.
d.- The boys had ___________ (come) to school when was raining.
e.- Your friends had ____________ (eat) in the Barbara´s restaurant.
3.- Conteste con "T" true or "F" false these sentences.
a.- ( ) Tina had decided to come home after she missed the bus.
b.- ( ) Before Tina arrived home, she hadn´t lost the ring.
c.- ( ) After the day. Tina had seen a painting of her grandmother wearing the ring.
d.- ( ) Before she crossed the bridge over the river, she hadn´t lost her backpack.
4.- Complete las oraciones usando el segundo condicional (The second conditional uses the past simple after if, then 'would' and the infinitive:)
a.- We had ___________ (buy) a lot of books last week.
b.- Maria had ___________ (write) a letter for her friend.
c.- I had ___________ (visite) the Pululahua volcano.
d.- The boys had ___________ (come) to school when was raining.
e.- Your friends had ____________ (eat) in the Barbara´s restaurant.
3.- Conteste con "T" true or "F" false these sentences.
a.- ( ) Tina had decided to come home after she missed the bus.
b.- ( ) Before Tina arrived home, she hadn´t lost the ring.
c.- ( ) After the day. Tina had seen a painting of her grandmother wearing the ring.
d.- ( ) Before she crossed the bridge over the river, she hadn´t lost her backpack.
4.- Complete las oraciones usando el segundo condicional (The second conditional uses the past simple after if, then 'would' and the infinitive:)
a.- If he _________ (be) a wizard, he _________ __________ (turn) the teacher into a tree.
b.- If she __________ (remember) the story, she ________ __________ (tell) it to us.
c.- If Tony __________ (study) movie making, he _________ __________(make) a film based on the story.
b.- If she __________ (remember) the story, she ________ __________ (tell) it to us.
c.- If Tony __________ (study) movie making, he _________ __________(make) a film based on the story.
d.- If the story _________ (be) true, it ________ _________ (be) very strange.
e.- If a fairy __________ (grant) me a wish, I _________ __________ (ask) for happiness.
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* (Prueba Nº 03) Ingrese a este link y hable sobre el Arte Contemporáneo, su historia y nombre unos 5 de ellos, agregue la imagen que aparece al lado derecho de la pantalla.
https://www.google.com.ec/search?q=arte+contemporaneo&oq=ARTE+CONTEMPORANE&aqs=chrome.0.0j69i57j0l4.
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN.
* (Prueba Nº 03) Ingrese a este link y hable sobre el Arte Contemporáneo, su historia y nombre unos 5 de ellos, agregue la imagen que aparece al lado derecho de la pantalla.
https://www.google.com.ec/search?q=arte+contemporaneo&oq=ARTE+CONTEMPORANE&aqs=chrome.0.0j69i57j0l4.
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN.
* (Prueba Nº 03) Realice los gráficos de las clavados desde diferentes alturas. (Baje las imágenes)
a.- Clavado hacia adelante.
b.- Clavado hacia atrás.
c.- Clavado hacia dentro.
d.- Clavado con equilibrio de manos.
a.- Clavado hacia adelante.
b.- Clavado hacia atrás.
c.- Clavado hacia dentro.
d.- Clavado con equilibrio de manos.
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PVM.
* (Prueba Nº 03) Investigue todo sobre los reconocimientos (homenajes) otorgados a Monseñor Leónidas Proaño por su labor realizada en favor de los pobres y en espacial de los indígenas. Busque en Wikipedia.
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* (Prueba Nº 03) Ingresa a este link y conteste las preguntas sobre la historia de Dédalo.
3.- Cómo escapó Dédalo de su propio laberinto?
4.- Reflexiona libremente sobre la moraleja que encierra la muerte de Ícaro.
1.- Las siguientes oraciones con sinónimos cambie a oraciones con antónimos, tomando en cuenta las 4 palabras como respuestas, escoja la correcta.
2.- Conteste en ingles las siguientes preguntas informativas (QW)
1.- Where are you staying? _________________________________________________________________________
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* (Prueba Nº 03) Ingresa a este link y conteste las preguntas sobre la historia de Dédalo.
Dédalo era el arquitecto, artesano e inventor muy hábil que vivía en Atenas. Aprendió su arte de la misma diosa Atenea. Era famoso por construir el laberinto de Creta e inventar naves que navegaban bajo el mar. Se casó con una mujer de Creta, Ariadna y tuvo dos hijos llamados Ícaro y Yápige.
Su sobrino Talos era su discípulo, gozaba del don de la creación, era la clase de hijo con que Dédalo soñaba. Pero pronto resultó mas inteligente que el mismo Dédalo, porque con solo doce años de edad invento la sierra, inspirándose en la espina de los peces; sintió mucha envidia de él tras compararlo con su hijo.
Una noche subieron el tejado y desde allí; divisando Atenas,veían las aves e imaginaban distintos mecanismos para volar.Ícaro se marchó cansado, y después de engañar Dédalo a Talos,lo mató empujándole desde lo alto del tejado de la Acrópolis.Al darse cuenta del gran error que había cometido, para evitar ser castigado por los atenienses,huyeron a la isla de Creta, donde el rey Minos los recibió muy amistosamente y les encargaron muchos trabajos.
El rey Minos, que había ofendido al rey Poseidón, recibió como venganza que la reina Pasifae, su esposa, se enamorara de un toro. Fruto de este amor nació el Minotauro, un monstruo mitad hombre y mitad toro.
Durante la estancia de Dédalo e Ícaro en Creta, el rey Minos les reveló que tenía que encerrar al Minotauro.Para encerrarlo, Minos ordenó a Dédalo construir un laberinto formado por muchísimos pasadizos dispuestos de una forma tan complicada que era imposible encontrar la salida. Pero Minos, para que nadie supiera como salir de él, encerró también a Dédalo y a su hijo Ícaro.
Estuvieron allí encerrados durante mucho tiempo.Desesperados por salir,se le ocurrió a Dédalo la idea de fabricar unas alas, con plumas de pájaros y cera de abejas, con las que podrían escapar volando del laberinto de Creta.
Antes de salir,Dédalo le advirtió a su hijo Ícaro que no volara demasiado alto, porque si se acercaba al Sol, la cera de sus alas se derretiría y tampoco demasiado bajo porque las alas se les mojarían, y se harían demasiado pesadas para poder volar.
Empezaron el viaje y al principio Ícaro obedeció sus consejos, volaba al lado suyo, pero después empezó a volar cada vez más alto y olvidándose de los consejos de su padre, se acercó tanto al Sol que se derritió la cera que sujetaba las plumas de sus alas, cayó al mar y se ahogó.Dédalo recogió a su hijo y lo enterró en una pequeña isla que mas tarde recibió el nombre de Icaria.
Después de la muerte de Ícaro,Dédalo llegó a la isla de Sicilia, donde vivió hasta su muerte en la corte del rey Cócalo.
Preguntas:
1.- Cuál fue el error máximo de Dédalo y por qué lo cometió?
2.- Qué hizo Dédalo para ayudar a Teseo? Por qué lo hizo?3.- Cómo escapó Dédalo de su propio laberinto?
4.- Reflexiona libremente sobre la moraleja que encierra la muerte de Ícaro.
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND / THIRD BGU (2nd / 3er BGU). CAT: PVM - UNIÓN.
PARTIAL TEST Nº 03.
1.- Las siguientes oraciones con sinónimos cambie a oraciones con antónimos, tomando en cuenta las 4 palabras como respuestas, escoja la correcta.
1. She was trying to fix her
television herself.
a) destroy…………………b) rent
c) repair…………………...d) break
______________________________________________________________________________________________
2. The bus slowed down as
it approached the village.
a) watched………………..b) neared
c) stopped………………...d) through
______________________________________________________________________________________________
3. The man in the shop
was clearly angry.
a) looking…………………b) becoming
c) obviously………………d) noisily
______________________________________________________________________________________________
4. The police tried to determine the
cause of death.
a) deliberate………………b) question
c) enchant………………...d)
establish
______________________________________________________________________________________________
5. The teacher told the boys
to improve their conduct.
a) presentation…………….b)
behavior
c) time keeping…………….d)
homework
______________________________________________________________________________
2.- Conteste en ingles las siguientes preguntas informativas (QW)
1.- Where are you staying? _________________________________________________________________________
2.- Where did you put it? ___________________________________________________________________________
3.- Where can I buy new
clothes? _________________________________________________________________
4.- When do you go to the gym? ___________________________________________________________________
5.- When do you see your cousins? ________________________________________________________________
6.- When does she wake up? _______________________________________________________________________
Pasado:
7.- When did you get here? ________________________________________________________________________
8.- When did she break her leg? ___________________________________________________________________
Futuro:
9.- When will she come back? _____________________________________________________________________
10.- Whose keys are these? ________________________________________________________________________
11.- Whose is that umbrella? _____________________________________________________________________
12.- Whose are these shoes? ______________________________________________________________________
13.- Which was the best test? _____________________________________________________________________
14.- Which days do you go to work? ______________________________________________________________
15.- Which shoes look better on me? _____________________________________________________________
3.- Los siguientes verbos cambie al pasado, participio pasado y en español.
PRESENT
|
PAST
|
PAST
|
MEANING IN SPANISH
|
Study
Travel
Close
Help
Stop
Explain
Like
|
|
|
|
Speak
Drink
Sell
Buy
Wear
Sit
Send
|
|
|
|
By: Wellington E. García E.
wege//cat:pvm-uno.englishtask:blog//to_02-03/september/2017.
wege//cat:pvm-uno.englishtask:blog//to_02-03/september/2017.
No hay comentarios:
Publicar un comentario