* Las siguientes oraciones complete usando (am, is, are) y al verbo en paréntesis agréguele (ing)
a.- She ________ _________________ (study) English
b.- They _________ _________________ (work) in Quito
c.- Henry __________ ________________ (play) soccer
d.- I ________ ______________ (listen to) music
e.- He ________ ____________ (write) a letter
f.- You ________ _____________ (drink) water
g.- The cat ________ ______________ (sleep) under the chair
* Complete en forma negativa las siguientes oraciones.
| |||||||||||
* Las siguientes oraciones cambie a la forma interrogativa y conteste con Yes/No. |
Peter / to go / to the cinema - Is Peter going to the cinema?
Yes, he is No, he isn´t.
1.- She / listen /to
the radio - ________________________________________________________
Yes, __________________________ No, _______________________________
2.- They / pack /
their bags - ________________________________________________________
Yes, _________________________ No, ______________________________
3.- You / do / the
washing-up - ______________________________________________________
Yes, _________________________ No, ______________________________
4.- We / talk / too
fast - ______________________________________________________________
Yes, _________________________ No, ______________________________
5.- They / clean / the
windows - ____________________________________________________
Yes, _________________________ No, ______________________________
* Complete the grammar chart with (Some - any). Countable - Uncountable nouns.
(Some: con oraciones afirmativas)
(Any: con oraciones negativas e interrogativas)
Mother: Let´s see... We have _________ tomatoes, potatoes, lettuce, and spinach... Oh! I need __________ carrots! Are there __________ carrots?
Peter: Sorry, mom! There aren´t ________ carrots in the store.
Mother: Well, we have enough veggies anyway. Now, we need _________ meat, son.
Peter: Take this, mom, _________ chicken and fish.
Mother: OK. Now, the dairy section. We need ________ milk. Is there _______ cheese at home?
Peter: Yes, There is, mom! We don´t need ______ cheese now.
Mother: I think that´s all. Let´s go.
* Complete the following conversations.
a.- Tim: I´m hungry, mom. Are there _________ pears?
Mom: No, there aren´t _______. But there are _________ pears.
b.- Amy: Yummy! This soup is delicious. What´s in it?
Mom: There is _______ chicken, there is spinach, and there are ________ potatoes.
c.- Sam: I´m very thirsty. Is there ________ water in the fridge?
Dan: No, There isn´t _______. But there is _________ orange juice.
NOTA: No olvide hacer la tarea de la agenda.
TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. 9no. Año. CAT: UNIÓN.
* Realice este gráfico que contiene la tangente CT.
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNO.
* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos comparativos. Use (am, is, are)
1. Karla ________ ______________________ (pretty) than Rocio
2. Salinas ________ _____________________ (clean) than Guayaquil
3. Atacames _________ ____________________ (hot) than Santo Domingo
4. The hot-dog _________ as ________________ (good) as the hamburger
5. Rabbit _________ __________________ (fast) than tourtle
6. Martha ________ as ________________ (tall) as Tanya
7. Canada ________ ________________ (cold) than Mexico
8. An elephant ________ _________________ (big) than a spider
9. Tom Cruise ________ __________________ (famous) than Jaime Camil
10. Spanish ________ _________________ (easy) than English
11. Skinny jeans _________ more ________________ (modern) than campana jeans
12. Today I __________ ___________________ (happy) than yesterday
* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos en superlativo.
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st bgu). CAT: PVM - UNO.* Las siguientes oraciones complete con los adjetivos en superlativo.
1. She is _________ ____________________ (smart) person I know. (Ella es la persona
más inteligente que conozco)
2. Today is ________ __________________ (cold) day I can
remenber. (Hoy es el día más
frío que puedo recordar)
3. She is ________
_________________ (young) in her
family. (Ella es la más joven
en su familia)
4. He is _______
__________________ (old) man I know. (Él es el hombre más viejo que conozco)
5. I am _______
__________________ (happy) man in the world. (Yo soy el hombre más
feliz de la tierra)
6. He is _______
_________________ (fast) runner I have ever seen. (Él es el corredor más
rápido que he visto)
7. This is _______
__________________ (narrow) road I have ever seen. (Este es el camino más
estrecho que he visto)
8. She is living in ________ ___________________ (small) house in town. (Ella está viviendo en
la casa más pequeña de la ciudad)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario: (restrooms, maple tree, cabin, parking lot, cafeteria, campsite, fire ring, kayak rental office, showers, statue) Además busque el significado en español de las siguientes preposiciones de lugar: (in front of, next to, between, behind, near, across from, under, over here, over there)
* Complete lo siguiente, utilizando correctamente las palabras dadas en el paréntesis.
(can, do, could, how, when, what, where, if)
1.- ________ you tell me if I can camp here?
2.- ________ you tell me if there is a bike rental around?
3.- ________ you have any idea if there are any trash cans near?
4.- Excuse me, ___________ you know what eco-tours are?
5.- Can you please tell me ________ I can get to the waterfall?
6.- Do you know ________ I can find any eco-friendly accommodations around here?
7.- Could you please tell me _________ I can go kayaking here?
8.- I´d like to know ______ the hotel is.
9.- Excuse me, could you tell me ______ we can go hiking around here?
10- Do you know _______ we can swim in the lake?
* Escoja la respuesta correcta y marque una (X) en el paréntesis.
a.- Do you know if....
( ) we can swim in the lake?
( ) can we swim in the lake?
b.- Could you tell me...
( ) where the hiking trail is?
( ) where is the hiking trail?
c.- Can you tell me what time...
( ) the cafeteria opens?
( ) does the cafeteria open?
TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
* Investigue dentro del Patrimonio Cultural del Ecuador, lo siguiente.
1.- ¿Qué significa UNESCO?
2.- Como Patrimonio Natural. ¿Qué lugares son protegidos en el Ecuador?
3.- ¿Cuál es la razón por lo que Quito fue elegido como Patrimonio Cultural de la Humanidad?
4.- ¿Qué significa "Qhapaq Ñan o Camino del Inca" y en que consiste?
5.- Al hablar de patrimonio oral, tenemos al pueblo "Zapara" ¿Dónde están ubicados, y debido a que se les considera como parte del patrimonio cultural del Ecuador?
6.- En el año 2012, Ecuador recibió un reconocimiento por parte de la UNESCO, sobre el sombrero de paja toquilla; hable un poco de ello.
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. 1ro BGU. CAT: UNIÓN NOROCCIDENTE.
* Investigue el significado de las diferentes técnicas del "Judo Pie".
1- Rei= 2- Shishei= 3- Kumikata=
4- Shintai y Tai-Sabaki= 4- Chikara-No-Oyo= 5- Kuzushi=
6- Tsukuri= 7- Kake= 8- Ukemi=
9- Uchikomi= 10- Tandoku-Renshu= 11- Sotai-Renshu=
12- Yaku-Soku-Gueiko= 13- Randori= 14- Shiai=
15- Renraku-Waza= 16- Renzoku-Waza= 17- Renraku-Henka-Waza=
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. 1ro BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO
* Conteste las siguientes interrogantes.
1.- ¿Qué sentido tiene la vida para el joven de hoy?
2.- Por qué es importante un Proyecto de vida en cada ser humano?
3.- Investigue en Wikipedia lo siguiente.
a.- Qué son las ciencias ocultas?
b.- En qué consiste el Catolicismo Tradicional?
c.- Qué es el Ateísmo?
TAREA DE EDUCACIÓN C. ARTÍSTICA. 2do BGU. CAT: PVM - UNO.
* No olvide realizar la tarea de la agenda.
TEMA DE DEBATE: Música en la calle:
1.- Qué le ampara y quienes lo impiden?
2.- Hablemos sobre la piratería. En qué consiste?
3.- En qué consiste el IEPI "Instituto Ecuatoriano de la Propiedad Intelectual"? ¿Qué protege del artista?
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND/ THIRD BGU (2-3 bgu). CAT: PVM - UNO.
* Oraciones en Voz Pasiva Presente Perfecto. realice las sugeridas en la agenda.
TALLER: Ejemplos en voz activa para cambiar a voz pasiva en presente perfecto.
1. I have
finished the job. ______________________________________________
2. The
cat has drunk the milk. _________________________________________
3. The
girls have plucked the flowers. ________________________________
4. I have
watched that movie. _________________________________________
5. Peter
has broken another window. ________________________________
6. I have
written six letters. ___________________________________________
7. Have
you received the parcel? _____________________________________
8. Have
they accepted the invitation? ________________________________
9. I have
known her for a long time. __________________________________
10. Our team
has won the championship. ____________________________
11. She
has mended her ways. ________________________________________
12. I have cooked dinner. ____________________________________________________By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno//englishblog/to-14-15/Oct//2017.
No hay comentarios:
Publicar un comentario