martes, 11 de junio de 2019

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
* Color adjectives.
(Negro, rojo, cafe, amarillo, blanco, azul, verde, morado, gris, naranja, rosado, celeste)
* Common adjectives.
(Long/short, curly/wavy, pretty/ugly, easy/difficult, good/bad, tall/short/small, sweet/bitter, noisy/silence, polite/unpolite, little/enough, white/black, light/dark)
 * Possessive adjectives.
Resultado de imagen para possessive adjectives 

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Investigue que es un Registro fotográfico.
* Registre fotografías en su celular de cualquier acontecimiento, paisajes, puestas de sol o dentro de su salón de clases y con las fotografías realice un collage.

TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Windows 10.
Cómo acceder al Explorador de archivos en Windows 10
El nuevo sistema operativo de Microsoft, Windows 10 trajo de vuelta algunos de las características más entrañables de las versiones anteriores tales como el menú Inicio así como fácil acceso al Explorador de archivos. Es por ello que en este artículo te mostraremos varias formas de cómo acceder al Explorador de archivos en Windows 10.
Cómo acceder al Explorador de archivos en Windows 10 desde la barra de tareas
Acceder el Explorador de archivos desde la barra de tareas es probablemente la forma más fácil. Por defecto Windows 10 incluye unos iconos en la barra de tares, uno de ellos para el Explorador de archivos. Puedes identificar el mismo ya que tiene forma de una carpeta cremita en un porta carpetas azul celeste. Cuando veas este icono hazle clic como muestra la Imagen #1.
Una vez le des clic se abrirá el Explorador de archivos en la sección Acceso rápido, tal y como muestra la Imagen #2.
Cómo acceder al Explorador de archivos en Windows 10 desde el Menú inicio
Como alternativa puedes acceder al Explorador de archivos desde el menú Inicio. Para ello primero debes acceder al menú Inicio e ir al icono que dice Explorador de archivos a mano izquierda. El icono también consiste de una carpeta en un porta carpeta, pero éste no está en colores. Una vez lo veas hazle clic como muestra la Imagen #3.
Cómo acceder al Explorador de archivos en Windows 10 haciendo una búsqueda
Otra manera de acceder al Explorador de archivos en Windows 10 es través de una búsqueda. Para realizar esta búsqueda ve al cuadro de búsqueda que está justo al lado del botón del menú Inicio. Esta se halla en la parte inferior izquierda del Escritorio de Windows 10, como muestra la Imagen #4.
Haz clic en la caja de texto que dice Buscar en Internet y en Windows y allí escribe “explorador de archivos”. Mientras vas escribiendo notarás que Windows 10 comienza a darte sugerencias. Eventualmente verás una sugerencia que dice Explorador de archivos. Cuando salga la misma dale clic a esta, como muestra la Imagen #5 y listo.

Resultado de imagen para explorador windows 10

TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Consulte los fundamentos básicos del baloncesto.
* Consulte las 13 reglas básicas del baloncesto.
* Dibuje cualquier elemento relacionado con el baloncesto.

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Realice la tarea de la agenda.
1.- La evangelización de las comunidades indígenas desde su realidad (MLP)

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
* Grammar.
Formas del Present Progressive o Continuous:
1. Forma affirmative: Subject + be (am, is, are) + (Verb+ing) complement
I am reading the newspaper.
He is having a shower.
We are playing tennis.
2. Forma interrogative: Be (am, is, are) + subject + Verb+ing + complement +?
Are you reading the newspaper?    Yes, I am.                       No, I am not.
Is he having a shower?                   Yes, he is                        No, he isn´t
Are they playing tennis?                 Yes, they are                  No, they aren´t
3. Forma negative: Subject + be (am, is, are) + not + Verb+ing + complement:
I’m not reading the newspaper.
He isn’t having a shower.
We aren’t playing tennis.

* En la tutoria se trabajará con nuevas oraciones, con los siguientes verbos (Study, listen, speak, travel, stop, run, swim, drink, write, walk) lleve material de trabajo.

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA. NOVENO AÑO. CAT: PVM-UNO.
* Realice la tarea de la agenda.
* Del siguiente listado escoja tres géneros musicales y haga un resumen, cuando niño con cual de estos géneros se identifico.
Rock, Pop , Música electrónica, Rap , Rock alternativo, Hip-Hop, Reggaeton, Reggae, Bachata, Rock and roll, Clásica, Rock progresivo, Balada, Banda, Salsa, Punk, Jazz, Rock sinfónico, Cumbia, Dance, Tecno, Disco, Country, Blues, Ópera, Tango, Vallenato, Samba, Soul, Mambo, Merengue típico, Flamenco, Bolero. 

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
* Grammar "When & While".
When: is used to talk about a specific age or period of life. ExampleWhen I was a child, we lived in London. 'While' is used to talk about two ling actions happening at the same time. Example: She was surfing the internet while I was cooking.


When as a question word
We can use when to ask for information about what time something happens:
When did you leave?
When are you going on holiday?
When will you know the result of the exam?
 We can use when in indirect questions:
She asked me when I would be ready to start the job.
I wonder when the new computers will arrive.

* While.
I haven't talked to you in a while.
I talked to Tom a little while ago.
It'll be a while until we're ready.
Please eat it while it's still hot.
Please write to me once in a while.
Tom didn't do anything for a while.
A Mr. Jones came while you were out.
A Mr. Smith came while you were out.
Don't bother Tom while he's reading.
I haven't heard from Tom in a while

* When
When I get home I always turn on the television. (Cando llego a casa siempre enciendo el televisor.)
You always call me when I’m at work. (Siempre me llamas cuando estoy en el trabajo.)
Pasado:
When I arrived at the supermarket, it was closed. (Cuando llegué al supermercado, estaba cerrado.)
When you were a child, you loved to play. (Cuando eras un niño te encantaba jugar.)
Futuro:
When I see him again, I will pay him. (Cuando vuelva a verlo, le pagaré.)
I will pick you up when you leave the office. (Pasaré a buscarte cuando salgas de la oficina.)
Presente:
When do you go to the gym? (¿Cuándo vas al gimnasio?)
When do you see your cousins? (¿Cuándo ves a tus primos?)
Pasado:
When did you get here? (¿Cuándo llegaste?)
When did she break her leg? (¿Cuándo se quebró la pierna?)
Futuro:
When will you buy a new car? (¿Cuándo vas a comprar un auto nuevo?)

When will she come back? (¿Cuándo regresarás?)

While / When
1.  I was having lunch _______________ James arrived.

2.  _____________ I heard the doorbell, I went to the door.

3.   _____________ Jo was washing her hair, I did my homework.

4.   _____________ I buy the bread, you can go to the butcher's.

5. I was at the baker's _______________ I met Jo.

6. The customer was being helped by the salesman ________________ the thief came into the store.

7.  _____________ you saw Keith, was he with Jo?

8. I was in the shop _______________ someone stole my bag.

9. I hurt my back _______________ I tried to lift the piano.

10.   _________________ we were standing outside the cinema, someone picked my pocket.

11.   _________________ Mrs Scott came back to her hotel, she called the elevator.

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
* Since & for.
For + a period of time
For puede usarse con pasado simple o presente perfecto. Periodo de tiempo como en español durante.
I’ve lived in Hong Kong for 10 years.
She worked there for just 3 months.
They walked for a couple of hours.
Since + a moment in time
Since se puede usar con un momento en el tiempo, o con un pasado simple. Se traduce en español como desde.
He has worked there since 1999.
I have loved tennis since I was a child.
We have been working since we arrived.
A period of time + ago
Ago se usa CON PASADO SIMPLE se habla del tiempo transcurrido. Se traduce como hace 10 años.
She arrived 5 minutes ago.
He was last here 3 days ago.
She called the taxi an hour ago.
Cómo decir “desde hace” en inglés…
Lo gracioso de todo eso es que en español se usan también expresiones como desde hace 20 años.
They have been married for 20 years. (desde hace 20 años)
She has been studying for 3 hours. (desde hace 3 horas)

TAREA.
Decide whether to use »since« or »for«.
1.    I have been waiting  4 o'clock.
2.    Sue has only been waiting  20 minutes.
3.    Tim and Tina have been learning English  six years.
4.    Fred and Frida have been learning French  1998.
5.    Joe and Josephine have been going out together  Valentine's Day.
6.    I haven't been on holiday  last July.
7.    Mary has been saving her money  many years.
8.    I haven't eaten anything  breakfast.
9.    You have been watching TV  hours.
10.  We have been living here  2 months.

TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. PRIMERO BGU. CAT: PVM-UNO.
* Realice un resumen sobre la música clásica.
1.- Si ha escuchado música clásica, ¿qué emociones le transmitió?
2.- ¿Qué características tiene la llamada música clásica?
3.- Busque información (biografía) de los siguientes músicos.
a.- Johann Sebastian Bach
b.- Wolfgang Amadeus Mozart
c.- Franz Schubert
d.- Ludwig Van Beethoven
e.- Peter Ilyich Tchaikovsky
f.- Giuseppe Verdi

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
Grammar Exercise: Past modals
We use past modals to speculate on past events. Here are some examples:

May have / Might have = something possibly happened (but we aren’t sure if it did)
“They may have left early because of the holiday traffic.” (= Maybe they left early…)
“They might have taken the train.” (= Maybe they took the train.)
The negative form is “might not have“:
“He might not have received the message.” (= Maybe he didn’t receive the message.)

Could have = something was possible in theory
“He could have become a doctor.” (= He had the ability to become a doctor, but he didn’t.)
The negative form is “couldn’t have“:
“He couldn’t have seen you – it was too dark.”

Can’t have = something was not logically possible
“She can’t have passed the exam – she didn’t study at all!”

Must have = we are sure about something
“You must have known that we had a test today – the teacher sent us all a message.”

Should have = something was a good idea (but didn’t happen)
“You should have told me about the sale. I could have got some new shoes at a discount!”

Would have = something happened (or didn’t happen) in the past as a result of something else
“If he had called me, I would have gone to the party.”


TAREA.
1. If you wanted to stay in that hotel you __ booked before!
  •  could have
  •  might have
  •  should have
2. He __ committed the crime, as he had both the motive and the opportunity.
  •  can't have
  •  could have
  •  would have
3. If I had known about your accident, I __ phoned you.
  •  may have
  •  should have
  •  would have
4. Lucy __ attended the concert, but we aren't sure.
  •  can't have
  •  may have
  •  should have
5. You __ finished that book already! You only started reading it an hour ago.
  •  can't have
  •  might have
  •  shouldn't have
6. I think they __ got lost - surely they'd be here by now!
  •  can have
  •  must have
  •  should have
7. Oh no! My phone isn't in my bag. I __ left it on the train.
  •  can have
  •  might have
  •  should have
8. She __ been a lawyer but she decided to study accountancy instead.
  •  could have
  •  may have
  •  might have
9. You __ gone to Dan's party - it was fantastic!
  •  must have
  •  should have
  •  would have
10. I'm so sorry I woke you up. I __ called you if I knew you were sleeping.
  •  might not have
  •  shouldn't have
  •  wouldn't have
TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. CAT: PVM-UNO.
Escuche el pasillo “El alma en los labios” de Medardo Ángel Silva
1.- ¿Qué mensaje le dice esta canción. Quién fue Medardo Ángel Silva? – 
2.- Busque el significado de metáfora.
3.- Realice una canción corta con el tema mi Ecuador. 

ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO. (15-16/06/2019)
1.- Busque la traducción al español de las siguientes palabras; (follow, express, solving, training, efficient, friendly, practical, careful, creative, curious, realist, interested, social)
2.- Copie el ejercicio Nº 2 y 3 de la página 22 y el Reflect Grammar de la página 23, en la tutoria se completará esta tarea.
3.- Completar correctamente las oraciones con los verbos en infinitivo (to), tomando como referencia los verbos del paréntesis.
1.- We ______________________________ to Salinas on summer (decidir - ir)
2.- You ________________________ English is very important (necesitar – aprender)
3.- I __________________________  in the new pool (querer – nadar)
4.- The most important thing _______ not _______________ (es – dar/regalar)
5.- My little girl ___________________________ in each party (gustar – bailar)
6.- I would ________________________ you for coming out tonight (gustar – agradecer)
7.- He does not _________________________  soda from a can (gustar – beber)
8.- I _______________________  my vitamins today (olvidar – tomar)
Final del formulario


4.- Completar correctamente las oraciones con los verbos en gerundio (ing), tomando como referencia los verbos del paréntesis.
Admit:      He admitted ________________ (have) driven too fast.
Consider:  Ralph is considering _______________ (buy) a new house.
Dislike:    We dislike ______________ (read) poems.
Enjoy:       I enjoy _______________ (play) chess.
Finish:      They finished ______________ (work) in the garden.

Imagine:   He imagined ________________ (drive) a new car.
To be busy:             He is _______________________ (ocupado - lectura) the paper.
Don't mind:            I don't _______________________ (mente - contar) them my opinion.
Feel like:                We feel _______________________ (gustar - tener) a cup of tea.
Spend one's time:  They _____________ (pasar-gastar) their time ____________ (leyendo)





By: Wellington E. García E.
cat_pvm-uno//englishblog/to/15-16/June/2019.








No hay comentarios:

Publicar un comentario