* Tarea de la agenda.
November
23-24/2019
|
HOW CAN I GET TO…?
|
Reflect on Grammar
Match the correct place on the map
|
64-65
|
Practice about Reflect on Grammar:
Imperatives Affirmative (Turn left, Turn right, Go straight, Walk)
Imperatives Negative: (Don´t Turn Left, Don´t Turn Right, Don´t go straight= No vayas
derecho) Complete 65 N° 5
|
Examples:
Bring me a glass of water.
Don’t ever touch my phone.
Give me a pen and a pencil.
Never forget who loves you.
Take a step and don’t move.
Don’t rush or you will fall.
Don’t stay out at night.
Please open the door quickly.
Don’t ever call me a loser.
Don´t break the windows
Write your full name.
* Tarea de la agenda.
Noviembre
23-24/2019
|
Representaciones en proyecciones
|
104-105
|
Observe el video en el blog del tutor
Realice la actividad página 104 y 105
|
1.- Proyección cilíndrica ortogonal.
WordPress.com › ibiguridt › temas › sistemas-de-representacion › proy...
Proyecciones | Dibujo Técnico
2.- Proyección cónica.
https://www.youtube.com/watch?v=oDyufHkuPlE
TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda en la tutoria.
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO.
* Consulte la tarea de la agenda.
Consulte en este Link. https://es.wikipedia.org/wiki/Barras_paralelas
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda.
1.- Que es la Etica? y ejemplos. https://www.lifeder.com/ejemplos-etica-moral/
2.- Que es la Moral? y ejemplos.
ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
Nota: Lleve la copia de las páginas 66 y 67 del libro.
TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. NOVENO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda.
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
1.- Examples in Simple Future. Grammar:
(Affirmatives) Subject + will + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Negatives) Subject + will not (won´t) + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Interrogatives) Will + subject + verb + complement + ? (Realizar 5 oraciones)
2.- Examples in Future Progressive Tense.
(Affirmatives) Subject + be + going to + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Negatives) Subject + be - not + going to + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Interrogatives) Be + subject + going to + verb + complement + ? (Realizar 5 oraciones)
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
Para realizar esta tarea revise este link y escoja dos temas cada uno de ustedes para la exposición, según dice la agenda, busque imágenes de cada desastre.
https://www.livescience.com/33316-top-10-deadliest-natural-disasters.html
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU.
* Realice la tarea de la agenda.
1.- Busque información sobre Ernesto Alban. (acompañe con una imagen)
a.- Su biografía.
b.- Sus inicios en el teatro.
c.- Su legado en el teatro ecuatoriano.
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
Structure grammar:
1.- Simple Present: (Subject + verb (present) + complement)
Examples:
a.- I paint the bedroom.
b.- He/she writes his/her names on the book.
c.- They play soccer with their friends.
2.- Simple Past: (Subject + verb (past) + complement)
a.- I painted the bedroom.
b.- He/she wrote the names on the board.
c.- They played soccer with their friends.
3.- Present Perfect: (Subject + have/has + verb (participle) + complement)
a.- I have painted the bedroom.
b.- He/she has written a letter to Mary.
c.- They have played soccer with their friends.
4.- Past Perfect: (Subject + had + verb (participle) + complement)
a.- I had painted the bedroom.
b.- He/she had written a letter to Mary.
c.- They had played soccer with their friends.
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU.
* Realice la tarea de la agenda.
ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
Nota: De la lectura de la página 66 y 67 debe copiar 5 oraciones y traducir al español.
By: Wellington E. García E
cat:pvm-uno//blogspot/to/23-24/11/2019
https://www.youtube.com/watch?v=oDyufHkuPlE
TAREA DE COMPUTACIÓN. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda en la tutoria.
23-24
Noviembre 2019
|
INSERTAR UNA
DIAPOSITIVA NUEVA
|
109 - 112
|
Complete la pág. 113 – 115 en la Tutoría con la guía de su Docente.
|
TAREA DE EDUCACIÓN FÍSICA. OCTAVO AÑO.
* Consulte la tarea de la agenda.
NOVIEMBRE
23-24
|
Movimiento formativo,
artístico y expresivo:
Demostrar series
sencillas de ejercicios en aparatos: Barra paralelas
|
84
|
Mediante un collage
ejemplifique el desarrollo de ejercicios en apartaos
barra paralela
|
Consulte en este Link. https://es.wikipedia.org/wiki/Barras_paralelas
TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. OCTAVO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda.
NOVIEMBRE
23-24
|
AUTOESTIMA
|
LA ÉTICA
|
PAZ
|
Observe el video. https://www.youtube.com/watch?v=R4AQDCo6mx0
Realice un collage
sobre la ética y moral
Ingrese al blog del
Tutor
|
2.- Que es la Moral? y ejemplos.
Significados › etica-y-moral.
Significado de Ética y Moral (Qué es, Concepto y Definición ...
Realice mediante un cuadro comparativo, la diferencia entre Etica y Moral.ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
November
23-24/2019
|
INSPIRATIONAL LIVES
|
Read and confirm your
predictions
|
66
|
Complete la información de la tarea 1 pág. 66 acerca de
GANDHI´S con la información del
párrafo.
|
Nota: Lleve la copia de las páginas 66 y 67 del libro.
TAREA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA. NOVENO AÑO.
* Realice la tarea de la agenda.
NOVIEMBRE
23-24/2019
|
Personajes
Arte inédito
|
91 a 94
|
Realice la actividad de la pág. 94 del texto traer material para trabajar en
clase
|
ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
November
23-24/2019
|
FUTURE PLANS WITH “GOING TO”
|
FUTURE PLANS WITH “GOING TO”
Use the brown box: Reflect
on Grammar
|
65
|
Look the video: Future Plans.
Make a summary about the video in your notebook.
En la Tutoría:
Make 3 sentences in
future Plans in Affirmative, these affirmative changes to Negative and change
to Questions.
Realice 3 oraciones
en Planes Futuros en Afirmativa, estas afirmativas cambien a negativa y
cambie a Pregunta. Use these verbs: -- be –go – have --read --speak –write.
|
(Affirmatives) Subject + will + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Negatives) Subject + will not (won´t) + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Interrogatives) Will + subject + verb + complement + ? (Realizar 5 oraciones)
2.- Examples in Future Progressive Tense.
(Affirmatives) Subject + be + going to + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Negatives) Subject + be - not + going to + verb + complement (Realizar 5 oraciones)
(Interrogatives) Be + subject + going to + verb + complement + ? (Realizar 5 oraciones)
ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
November
23-24/2019
|
Lesson two.
Disasters and Consequences!
|
Reflect on
grammar.
Simple Present
Tense
Simple Past
Tense
Future Tense.
Present Perfect
Tense.
|
64 / 65
|
TEMA PARA LA
TUTORIA: Disasters and Consequences.
Homework: Search images cut and paste in a large paper (pliego
de papel) Write about some Disasters and Consequences, and Expose to your classmates,
work in group of four people.
TAREA EN CASA: Buscar imagines recortar y pegar en un pliego de
papel. Escriba acerca de algunos Desastres y sus Consecuencias, y exponga a
sus compañeros, trabajar en grupos de cuatro personas. Máximo 5 minutos por
grupo.
|
https://www.livescience.com/33316-top-10-deadliest-natural-disasters.html
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. PRIMERO BGU.
* Realice la tarea de la agenda.
Noviembre 23-24/2019
|
|
El
artista: Ernesto Albán
El
simbolismo
|
108
109
|
Realizar
un resumen de las páginas 108 – 109 utilizando organizadores gráficos.
Revise el
blog del tutor
|
a.- Su biografía.
b.- Sus inicios en el teatro.
c.- Su legado en el teatro ecuatoriano.
ENGLISH TASK. LEVEL SECOND BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
November
23-24/2019
|
Lesson two.
* Amazing things to do.
Activities sports.
|
Reflect on grammar.
Reported Speech
|
65
42
|
* TEMA PARA
LA TUTORIA: REPORTED – SPEECH
REFLECT ON GRAMMAR
Simple Present- Simple Past / Simple Past – Past
Perfect. Pág. 65. Pasar a Materia
Extreme Sports. (NOTA: Si no alcanzaron los grupos a
exponer)
* En el Work Book page 42: (Copy
and complete the puzlee)
|
1.- Simple Present: (Subject + verb (present) + complement)
Examples:
a.- I paint the bedroom.
b.- He/she writes his/her names on the book.
c.- They play soccer with their friends.
2.- Simple Past: (Subject + verb (past) + complement)
a.- I painted the bedroom.
b.- He/she wrote the names on the board.
c.- They played soccer with their friends.
3.- Present Perfect: (Subject + have/has + verb (participle) + complement)
a.- I have painted the bedroom.
b.- He/she has written a letter to Mary.
c.- They have played soccer with their friends.
4.- Past Perfect: (Subject + had + verb (participle) + complement)
a.- I had painted the bedroom.
b.- He/she had written a letter to Mary.
c.- They had played soccer with their friends.
TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU.
* Realice la tarea de la agenda.
Noviembre
23-24 / 2019
|
T:
4.- El arte de hacer radio
|
* Me activo y reflexiono
* Capsula informativa
* Proceso de la información
|
112
113
|
TAREA 1:
Conteste las 2 preguntas de Me activo
y reflexiono. (pág 112)
TAREA 2: Realice un resumen sobre la historia y la importancia de la radio en el Ecuador.
TAREA 3:
Conteste las 3 preguntas de desarrollo
mis destrezas. (pág 113)
|
ENGLISH TASK. LEVEL THIRD BGU. CAT: PVM-UNO. (23-24/11/2019)
* Realice la tarea de la agenda.
NOVEMBER
23-24 / 2019
|
Lesson three.
Finding your voice.
|
* Reading / Writing
strategy.
* Vocabulary / Time expressions
|
66 67
|
TEMA PARA LA
TUTORIA: Reading.
* TASK: Copy and complete the exercises Nº 3 and 4, on page 67.
|
Nota: De la lectura de la página 66 y 67 debe copiar 5 oraciones y traducir al español.
By: Wellington E. García E
cat:pvm-uno//blogspot/to/23-24/11/2019
No hay comentarios:
Publicar un comentario