miércoles, 16 de noviembre de 2016

ENGLISH HOMEWORK. CAT: PVM y UNIÓN. (16-11-2016)

ENGLISH TASK. EIGHTH COURSE (8th). CAT: PVM y UNIÓN. 
TAREA PARA LA PRUEBA DEL BLOG Nº 01. SEGUNDO QUIMESTRE.
* Complete la información de acuerdo al clima y a la estación, que prendas de vestir se debe llevar puesto. Use las palabras del Word Bank. (Pág. 54)
1.- It´s warm and cool.                                  2.- It´s sunny and hot.
   a.- ______________                                        a.- ______________
   b.- ______________                                        b.- ______________

3.- It´s snowy and cold.                                 4.- It´s windy and cold.
   a.- ______________                                        a.- ______________
   b.- ______________                                        b.- ______________

* Las siguientes oraciones forme el presente progresivo (ing) con los verbos del paréntesis. (51)
1.- María is ______________ (Close) the windows.
2.- The children are _____________ (swim) in the Caoni river.
3.- My family is _____________ (travel) to Puerto Quito.
4.- Sandra is ______________ (study) English
5.- I am ____________ (wash) my new car.

* Las siguientes oraciones cambie al plural use (This = These  -  That = Those) (Is = are)
1.- This is a new house                          _________________________________
2.- This is my delicious hamburguer     _________________________________
3.- That shirt is very expensive             _________________________________
4.- That umbrella is very nice               _________________________________

*  Traduzca al Español el siguiente vocabulario. (Word Bank pág. Nº 52)
(Jacket, scarf, pants, T-shirt, gloves, sneakers, shoes, skirt, sunglasses, hat, cap, slippers, sweater, jeans, boots, coat, shirt, shorts)

ENGLISH TASK. NINTH COURSE (9th). CAT: PVM y UNIÓN. 
TAREA PARA LA PRUEBA DEL BLOG Nº 01. SEGUNDO QUIMESTRE.
* Encierre en un círculo la respuesta correcta, use (some / any).
1.- I need (some / any) carrots. Are there (some / any) carrots in the fridge?
2.- There aren´t (some / any) oranges in the supermarket.
3.- My family need (some / any) meat for the lunch.
4.- Is there (any / some) cheese at home. There isn´t (some / any) cheese at home.
5.- There is (some / any) milk in the fridge, but there isn´t (some / any) butter.

* Complete la siguiente información con la palabra (Much / many) según sea necesario. y en la respuesta use: a lot, some, any, a few.
1.- How __________ milk do you have in the fridge? ______________
2.- How __________ tomatoes are there in the box? _______________
3.- How __________ yogurt is the in the glass? __________________
4.- How __________ sugar do you need for the cake? _____________
5.- How __________ eggs are there on the table? _________________

* En la siguiente tabla clasifique y ordene los alimentos por su clasificación. 5 nombres de alimentos por grupo.

GRAINS
VEGGIES
FRUITS
MEAT
DAIRY






* Corrija los errores en las siguientes oraciones.
1.- There aren´t some pears.                                                    ____________________
2.- How much apples are there in the fridge?                         ____________________
3.- Do you have some oranges?                                              ____________________
4.- Apples, carrots, bread and oranges are countable foods.   ____________________
5.- We need any fish.                                                               ____________________


ENGLISH TASK. TENTH COURSE (10th). CAT: PVM y UNIÓN. 
TAREA PARA LA PRUEBA DEL BLOG Nº 01. SEGUNDO QUIMESTRE.
* Las siguientes oraciones forme los comparativos usando las palabras del paréntesis.
1.- Mercury _____ _____________ (small) than the earth.
2.- Canadá country ____ __________ (big) than the Mexico country.
3.- The Cotopaxi volcano ____ ___________ (high) than the Pichincha volcano.
4.- The Galapagos Islands _____ ______ ___________ (wonderful) than the Caribean Islands.
5.- The Machu Picchu _____ ________ ____________ (misterius) than Ingapirca Ruins.

* Forme comparativos (oraciones) con las siguientes oraciones.
1.- Famous: ________________________________________________________
2.- Happy: _________________________________________________________
3.- Large: __________________________________________________________
4.- Clean: __________________________________________________________

* Forme el superlativo de los siguientes adjetivos.
1.- Hot = ___________________                   6.- Expensive= _________________
2.- Good = __________________                  7.- Dangerous= _________________
3.- Bad= ___________________                    8.- Beautiful= __________________
4.- Fast= ___________________                    9.- Popular= ___________________
5.- Happy= _________________                  10.- Friendly= __________________

* Conteste estas preguntas.
1.- Which river is longer, the Blanco or the Caoni river. _____________________
2.- Which country is dirtiest air in the world? _____________________________
3.- What is the oldest city in your country? _______________________________
4.- What is the most expensive province in Ecuador? _______________________
5.- Which is the coldest planet in the Solar System? ________________________

ENGLISH TASK. FIRST COURSE BGU. (1st). CAT: PVM y UNIÓN. 
TAREA PARA LA PRUEBA DEL BLOG Nº 01. SEGUNDO QUIMESTRE.
* Complete lo requerido, use las palabras del paréntesis para lo solicitado.
(where, what time, if, why)
1.- Do you know ____________ swimming is forbidden? ______________________
2.- Do you know ____________ there is a pool in the camp ground? _____________
3.- Could you tell me ____________ I can get something to eat? ________________
4.- Could you tell me ____________ the river is near? ________________________
5.- Can you tell me ___________ I can rent bikes here? _______________________

* Las siguientes oraciones cambie a negativas en tiempo pasado. Use didn´t.
1.- Vanessa rents a new house.                  ________________________________
2.- Carlos travels to the Rome city.           ________________________________
3.- My brothers work in the Otavalo city. ________________________________
4.- The workers review the old bridge.     ________________________________

* Realice una oración con cada preposición de lugar según la ubicación de su domicilio.
(Para lo cual debe dibujar un croquis y ubicar lo que sobresale al rededor de su casa)
(Preposiciones)
a- In front of = delante de, en frente de. _____________________________________
b- Next to = Junto a, cerca, próximo.      _____________________________________
c- Between = En medio de, entre.           _____________________________________
d- Behind = Detrás de.                            _____________________________________

* Busque actividades de turismo que las personas realizan a diario, clasificando por la respectiva categoría. (Pág. 50)

Activities
Accommodation
Transportation.

________________
________________
________________

__________________
__________________
__________________

___________________
___________________
___________________



ENGLISH TASK. SECOND and THIRD COURSE BGU. (2nd / 3er). CAT: PVM y UNIÓN. 
TAREA PARA LA PRUEBA DEL BLOG Nº 01. SEGUNDO QUIMESTRE.
* Las tareas para Segundo y Tercero BGU, son las mismas que les pedí mejorar la presentación, el trabajo de la semana pasada, sobre la información de los lugares turísticos, la información debe ser en Ingles y Español.




By. Wellington E. García E.
wege/cat:pvmuno-prueba012q.










No hay comentarios:

Publicar un comentario