lunes, 28 de noviembre de 2016

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM-UNIÓN. (28-11-201

ENGLISH TASK. EIGHTH COURSE (8th). CAT: PVM-UNIÓN.
* Uso de "There is / There are" las siguientes oraciones complete usando "Is - Are".
Ejemplo: There   is    an umbrella on the corner.
                There    are    some books on the desk.

1.- There _____ a white hat on the chair.
2.- There _____ five oranges in the basket.
3.- There _____ four students in class.
4.- There _____ a famous stadium in Guayaquil.
5.- There _____ a zoo in Quito.
6.- There _____ two cars in the garage.
7.- There _____ a hospital en Pedro V. Maldonado.
8.- There _____ drugstore next to the bank.
9.- There _____ a nice park in S. M. de los Bancos.
10.- There _____ an English book in the backpack.

* Escoja 5 oraciones y cambie al la forma negativa, use "Not"
Ejemplo: There   is not    any umbrella on the corner.
                There    are not    any books on the desk.

TAREA DE DIBUJO. OCTAVO AÑO (8vo). CAT: UNION.
* Utilizando espirales dibuje un caracol y un árbol; para esto divida la hoja en dos partes iguales y en cada una de las partes dibuje lo solicitado.
Reproduzca estas imágenes.

Imagen relacionada     Imagen relacionada

Lleve a la tutoria material de trabajo, como escuadras, regla, compás, lápiz y graduador,  para trabajar con triángulos (Página Nº 118)

ENGLISH TASK. NINTH COURSE (9th). CAT: PVM-UNIÓN.
* Las siguientes oraciones cambie al tiempo pasado con el verbo To Be (Was - Were)
Structure: (I, He, She, It = is por was)   con    (We, You, They = are por were)

Ejemplos: She is a young woman.                         She was a young woman.
                       You are old friends                         You were old friends                 

1. - I am a good student.                     ______________________________
2.-  The pencil is on the desk.             ______________________________
3. - She is absent from class today.    ______________________________
4. - They are good friends.                  ______________________________
5. - The sky is clear today.                 ______________________________
6. - The child is in the garden.            ______________________________
7.-  She is sick today.                          ______________________________
8. - She is a young woman.                 ______________________________
9.-  He is an excelent lawyer.              ______________________________
10. - Today is Monday.                       ______________________________
11. - He is in Europe.                          ______________________________
22.-  She is angry.                                ______________________________

* Copie el ejercicio Nº 3 de la página 67 para realizar en la tutoría.

ENGLISH TASK. TENTH COURSE (10th). CAT: PVM - UNIÓN.
* Traduzca al español las siguientes palabras y frases: (No realice la tarea de la agenda)
( Definitely, absolutely, probably, probability, next summer, next year, someday, in the future, soon, y las profesiones: robotics engineer, computer scientist, systems analyst, medical resercher, landscape architect)

Oraciones en futuro simple (Will): Lleve a la tutoria este trabajo dejando el espacio para trabajar en ellas y poder completar.

I _______ buy a car soon.                      _______________________________
I _______ make him an offer.                _______________________________ 
You ______ stay home today.                _______________________________
You ______ be home soon.                    _______________________________
She ______ wait for a couple of hours. _______________________________
Sarah ______ choose the cake.              _______________________________
She ______ become a lawyer.                _______________________________
John _______ cook dinner.                    _______________________________
He ______ call back.                             _______________________________
He ______ go to the supermarket.         _______________________________
The window ______ break.                   _______________________________
Today _____ rain.                                  _______________________________
You ______ learn it quickly.                  _______________________________
We ______ enjoy the evening.               _______________________________
We ______ call you later.                      _______________________________
We ______ find out.                              _______________________________
I ______ think about it.                         _______________________________

The tourists ______ ask for directions  _______________________________

TAREA DE DIBUJO. DÉCIMO AÑO (10mo). CAT: UNION y P. V. MALDONADO.
* En una hoja de lámina A4. reproduzca este gráfico de abatimiento de un plano.

Imagen relacionada


TAREA DE PASTORAL: DÉCIMO AÑO. CAT: PVM y UNION.
* Realice una consulta sobre la "Solidaridad" con imágenes para la cartelera.
1.- Solidaridad social.
2.- Solidaridad familiar.
3.- Solidaridad ambiental.

ENGLISH TASK. FIRST BGU. (1st). CAT: PVM - UNIÓN.
* Las siguientes oraciones en voz pasiva cambie a voz activa. (No tarea de agenda)
Este trabajo se realizará en la tutoria

His house is destroyed by the fire.               ________________________________
The cake is eaten by Walter.                         ________________________________
That book is written by Wilder.                    ________________________________
The concert is enjoyed by the audience.      ________________________________
The report is finished by Mary.                    ________________________________
The thief is captured by the police.              ________________________________
The letter is sent by my father.                     ________________________________
The poem is published in the gallery art.     ________________________________
The child is found in the forest.                    ________________________________
The city is destroyed by earthquake.            ________________________________


ENGLISH TASK. SECOND and THIRD BGU. (2nd / 3rd). CAT: PVM - UNIÓN.
* Las siguientes oraciones en voz pasiva cambie a voz activa en tiempo pasado.
 (No tarea de agenda) Este trabajo se realizará en la tutoria.

The boy was picked up by her mother every day. (El niño fue recogido por su madre todos los días)
___________________________________________________
The wall was painted blue by Robert. (La pared fue pintada de azul por Roberto)
___________________________________________________
A lie was told by someone in this classroom. (Una mentira fue dicha por alguien en este salón)
___________________________________________________
The stolen money was found by the police. (El dinero robado fue encontrado por la policía)
___________________________________________________
The book was written by his grandmother. (El libro fue escrito por su abuela.)
___________________________________________________
The song was written by me. (La canción fue escrita por mí)
___________________________________________________
The sweater was made by my girlfriend. (El sweater fue hecho por mi novia)
___________________________________________________
The house was built by the masson last year. (La casa fue construida por el albañil el año pasado)
___________________________________________________
The company was founded in 1990 by the family. (La empresa fue fundada en 1990 por la familia)
___________________________________________________
The doctor was received at the airport by my brother. (El doctor fue recibido en el aeropuerto por mi hermano)
___________________________________________________







By: Wellington E. García E.
cat:pvm-uno/englishtask/28-11-2016.








     

No hay comentarios:

Publicar un comentario