jueves, 25 de mayo de 2017

ENGLISH HOMEWORKS. CAT: PVM - UNIÓN.

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th) (A1.1) CAT: PVM - UNIÓN.
* Meeting new people. (Conociendo nuevas personas)
* Coteje las preguntas con las respuestas en los siguientes saludos y presentaciones.
a.- Good morning                                   ___ *.- Nice to meet you, too
b.- Hello                                                ___ *.- It´s 099...........30
c.- How old are you?                               ___ *.- Good morning
d.- Where are you from?                         ___ *.- My nationality is _____________
e.- What is your name?                           ___ *.- I´m ............. years old
f.- Nice to meet you                                ___ *.- I live in ...................................
g.- What is your phone number?              ___ *.- I´m from .....................
h.- Where do you live?                           ___ *.- My name is ..............................
i.- What is your nationality?                    ___ *.- Hi.
j.- How are you?                                    ___ *.- Fine, thank you.

* Write the correct nationality. (Escriba la correcta nacionalidad)
Country
Nationalities
Ending
The United States
Chile
Morocco
American
________________
________________

-an
Canadá
Ecuador
Perú
Canadian
________________
________________

- ian
England
Spain
Denmark
English
________________
________________

- ish
China
Japón
Senegal
Chinese
________________
________________

- ese
Greece
France
Germany
Greek
________________
________________

- other

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th) (A1.2) CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque las imágenes de las siguientes banderas y pegue en los respectivos casilleros y en la línea en blanco que está debajo del nombre del país escriba la nacionalidad en inglés.





Brazil
____________






Mexico
____________






England
____________





Ecuador
____________





The United States
_____________






Peru
____________





Greece
____________





China
____________





Venezuela
_____________






South Corea
____________





France
_____________





Canada
____________

* What is your family like? ¿Cómo es tu familia, que le gusta?
Translate into Spanish these words. (Traduzca al español este vocabulario)
(Fun, shy, quiet, nervous, lazy, noisy, sporty, relaxed, outgoing, serious, easygoing)
(Cotejar según los antonimos)


ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th) (A2.1) CAT: PVM - UNIÓN.
* Busque la siguiente información. (Who, what, where, when, why)
* Quién inventó el glucometro (Glucose test), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó el microprocesador (microchip), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó la imprenta (printing press), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó la penicilina (Penicillin), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó el sistema eléctrico (Electric system), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó el motor del carro (motor car), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó la cámara (camera), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó la coca cola (Coke), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó las páginas web (World Wide web), qué, dónde y cuándo?
* Quién inventó el código braile (code braille), qué, dónde y cuándo?

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST (1st) (A2.2) CAT: PVM - UNIÓN.
* Choose the correct answers (Escoja la respuesta correcta)
1.- Which planet is closer to the sun?
      a.- (   ) Jupiter                b.- (   ) Neptune             c.- (   ) Venus
2.- Which country is the largest?
      a.- (   ) Canada               b.- (   ) Rissia                c.- (   ) Brazil
3.- Which ocean is the deepest?
      a.- (   ) The Atlantic        b.- (   ) The Artic           c.- (   ) The Pacific
4.- Which is the highest mountain?
      a.- (   ) Everest               b.- (   ) Aconcagua         c.- (   ) The Chimborazo
5.- Who invented the printing press?
      a.- (   ) Thomas Edison  
      b.- (   ) Johannes Gutenberg
      c.- (   ) Louis Braille
6.- Who invented the lighting system?
      a.- (   ) tim Berner Lee
      b.- (   ) Graham Bell
      c.- (   ) Thomas Edison
7.- Who invented the motor car?
      a.- (   ) Karl Benz            
      b.- (   ) Thomas Edison    
      c.- (   ) Graham Bell
8.- Who invented the WWW?
      a.- (   ) Joseph Maríe Jacquard
      b.- (   ) Tim Berner Lee
      c.- (   ) Steve Jobs.

* A las siguientes palabras complete con los siguientes sufijos de forma correcta.
    (Suffixes: ous / ful / y / ish / ive / al)
     (Adventure, success, competent, spiritu)

TAREA DE EDUCACIÓN FISICA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM y UNIÓN.
* Carrera de relevos.
1.- Escriba la diferencia entre la entrega del testigo ascendente y la entrega del testigo descendente.
2.- Dibuje la forma de entrega del testigo que más fácil le parezca a usted.

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. 
SEGUNDO BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Investigue sobre Lenguajes artísticos, tanto "Visuales" "Audiovisuales" y "Plásticos", de que manera se manifiestan, cuales son sus características.
* De igual manera los lenguajes artísticos "Escénicos", "Musicales" y "Literarios" la técnica para este trabajo debe presentar en un Cuadro de Resumen, (Ver el libro página 18-19) Nuevos Rumbos.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND / THIRD (2nd / 3rd) (B1.1) CAT: PVM - UNIÓN.
* Ingrese a los iconos y seleccione las respuesta con la palabra "for" o "since". luego imprima la hoja de respuestas, baje esta tarea y de manera virtual conteste.

Already and Yet with Present Perfect Tense - More Practice

Exercise. Decide if you need for or since with these time expressions.
 
  last weekend 
  ten seconds 
  Christmas Eve 
  a decade 
  I finished school 
  a couple of days 
  my birthday 
  a long time 
  ten centuries 
  the 70s 
  I was a boy 
  August 
  the last month 
  fifteen years 
  the accident 
  then 
  we bought this house 
  last month 
  a millennium 
  I met you 
 

Already and Yet with Present Perfect Tense - Practice

Exercise. Do we use for or since with the following time references?
  • I haven't phoned home  Christmas.
  • We've been here  nine o'clock.
  • I have worked for International House  more than eight years.
  • I haven't visited my home town  I left school.
  • I haven't been to the cinema  ages.
  • I have studied non-stop  9.15.
  • I have had a driving licence  I was eighteen.
  • She hasn't had a day off  1999.
  • Johan has been in England  more than two weeks now.
  • Peter has been my best friend  we were nine.


Learn how to use 'for' and 'since' with the Present Perfect Tense.

By. Wellington E. García E.
wege:cat//pvm-uno/englishtask/27-28/05/2017.













No hay comentarios:

Publicar un comentario