martes, 20 de junio de 2017

ENGLISH HOMEHORKS. CAT: PVM y UNIÓN. (TO 24-25/06/2017)

ENGLISH TASK. LEVEL EIGHTH (8th). CAT: PVM - UNIÓN. 
* Uso del artículo (A-AN) delante de los sustantivos. Información.
Ejemplos:
USO DE “A”
1.- Usa “a” antes de todas las palabras que empiecen con sonido de consonante. En inglés, casi todas las palabras que empiezan con consonante irán precedidas por el artículo a.
Por ejemplo: a pet, a door, a green onion, a cat, a hysterical joke.

2.- Comprende que hay algunas excepciones a esta regla. Algunas palabras pueden escribirse empezando con una vocal, pero se pronuncian con sonidos iniciales de consonante. Las palabras que empiezan con hyu,eu e son palabras comunes que pueden causar confusión.
Usa a cuando la u haga el mismo sonido de la y en youa union, a unicorn, a used napkin,
a usability study.
Usa a cuando la o haga el mismo sonido de la w en wona one-legged man.
Usa a cuando eu e haga el mismo sonido de la ya European trip, a ewe lamb.
No uses “a cuando la h sea muda.

USO DE “AN”
1.- Usa an” antes de todas las palabras que empiecen con sonidos de vocales. En inglés, casi todas las palabras que empiezan con vocales irán precedidas por el artículo an.
Por ejemplo: an apple, an elbow, an Indian.

2.- Comprende que también hay algunas excepciones a esta regla. Algunas palabras pueden escribirse empezando con una consonante, pero se pronuncian con sonido inicial de vocal. Las palabras que empiezan en h” son las causas más comunes de confusión, pero hay algunas otras letras que también pueden ser un reto.
Usa an” antes de una “h” muda: an hour, an honorable peace, an honest error.

Usa an” antes de las palabras que se escriben con consonante, pero se pronuncian con sonido de vocal: an MBA.
(NOTA: Esta parte del trabajo solamente imprima y lleve a la tutoría)

TAREA.
* Complete la siguiente información con los datos a continuación. Use IS / A - AN.
a.- actress / Watson / París / 23.
b.- soccer player / Messi / Rosario / 25
c.- computer scientist / Zuckerberg / New York / 28.

a.- This _____ Mark _______________, the creator of Facebook. He _____ ____ computing ______________ . He ____ from _____________ and ___ _____ years old. He _____ creative.

b.- This _____ Lionel __________. He _____ ___ soccer _________. He ____ Argentinian. He _____ from ___________ and _____ _____ years old. He _____ athletic.

c.- This ____ Emma __________ She ____  ___  _________ . She ____ French. She ____ from _________ and _____  _____ years old. She _____ sociable.

ENGLISH TASK. LEVEL NINTH (9th). CAT: PVM - UNIÓN. 
* Traduzca al español estos verbos: (like, sit, do, work, stay up, watch, talk, want, go, prefer, come, need, get up, finish)
* Traduzca al español el siguiente vocabulario.
(Couch potato, busy bee, early bird, night owl, sedentary, free time)
* Con las palabras anteriores complete las siguientes oraciones.
a.- Charles is a _______________. He likes to sit all day in front of the TV. He is _____________
b.- Cynthia is an ______________. She is a morning person. She likes to do everything in the morning.
c.- Mathew is a ______________. He does a lot of activities at work.
d.- Kate is a ________________. She is an evening person. She likes to stay up late at night.

* Responda las siguientes preguntas personales.
* Do you want to go to the park? _____________________________________
* Do you prefer to stay inside and watch TV? ___________________________
* Do you think? your body need some exercise?  _________________________
* Do you go to bed very late all night? _________________________________
* Do you go to sleep early all night? __________________________________
* What time do you get up in the morning? _____________________________

TAREA DE EDUCACIÓN ESTÉTICA (DIBUJO). CAT: UNIÓN.
* En una hoja de formato A4, amplíe este dibujo y pinte con lápices de colores.

Resultado de imagen para paisajes naturales para pintar con lapiz

Resultado de imagen para paisajes naturales marinos para pintar Pinte con tempera.

ENGLISH TASK. LEVEL TENTH (10th). CAT: PVM - UNIÓN. 
* Complete y traduzca al español estas oraciones en pasado simple. use el verbo del paréntesis.
1. I ______________ (travel) around your country last summer. _______________________
2. Yesterday I __________ (meet) your husband at the cinema. _______________________
3. He was the man who ____________ (save) my life. ______________________________
4. Suddenly, Tom _____________ (appear) in my house and _________ (ask) for his brother. ___
5. The telephone __________ (ring) many times, but no one _______________ (answer). ______
6. He _________ (see) her on the street yesterday. _________________________________
7. I _________ (lose) my wallet yesterday. ________________________________________
8. She __________ (send) her child to a summer camp. _____________________________
9. We __________ (eat) together last Saturday. ____________________________________
10. She finally _________ (sell) her car. __________________________________________
11. The class ___________ (begin) at nine o’clock. _________________________________
12. She ____________ (write) a letter to her mother. ________________________________

El pasado continuo o pasado progresivo (past continuous tense) se forma escribiendo el verbo to be que corresponde a cada sujeto en pasado simple (was y were) y el verbo principal con la terminación -ing. 

1. The boy _______  _____________ (cry) because his toy is broken. _________________
2. The telephone ________  _____________ (ring). ________________________________
3. He ______  _____________ (knock) the door. ___________________________________
4. They _______  ____________ (wait) for you. ____________________________________
5. It _______  _____________ (rain) all night. ______________________________________
6. He _______  ___________ (sleep) all morning. __________________________________
7. She _______  __________ (clean) the bedroom. _________________________________
8. She _______  __________ (look) for the book which she lost. ______________________
9. He ______  ___________ (take) a bath. ________________________________________
10. I ______  ___________ (have) my dance lesson. _______________________________

ENGLISH TASK. LEVEL FIRST BGU (1st). CAT: PVM - UNIÓN. 
* Complete y traduzca al español las siguientes oraciones en presente perfecto: afirmativas, negativas e interrogativas. Use have / has. y el verbo en participio pasado.

1.- Afirmativas.
1. I ________ to go, we ________ ____________ (talk) for more than two hours. ________
2. We _______ ___________ (visite) them once a week for the last year. ______________
3. It _________  ___________ (rain) once a week for the last month. __________________
4. They _______  ___________ (complete) the project. _____________________________
5. I ________  ___________ (cook) something special for you. _______________________
6. She _______  ___________ (work) in that firm for many years. ____________________
7. He ______  __________ (finish) reading my book. _______________________________
2.- Negativas.
1. He _____  _____  _________ (read) the book that you gave me yesterday. __________
2. She _____  _____  __________ (speak) with him. _______________________________
3. They ______  ______  ________ (lose) my book. _______________________________
4. He ______  ______  ____________ (forgot) what I said. __________________________
5. I ______  ______  ___________ (be) here before. _______________________________  
6. My cousin ______  ______  _________ (go) to Europe to study. ___________________
7. She ______  _____  _________ (tell) me what you said. _________________________
3.- Interrogativas.
1. ______ she __________ (speak) with him several times? ________________________
2. ______ they __________ (lend) money to you many times? ______________________
3. ______ they _________ (lose) my book? ______________________________________
4. ______ he __________ (forgot) what I said? ___________________________________
5. ______ you _________ (be) here before? ______________________________________

TAREA DE FORMACIÓN HUMANA. PRIMERO BGU. CAT: PEDRO V. MALDONADO.
*
Busque la información necesaria, por qué a Mons. Leónidas Proaño, se le conoce como el Obispo de los Indios y por qué le decían "Obispo Rojo".
* Investigue sobre la fecha y los motivos por los cuales MLP, fue nombrado Obispo de Riobamba.
* Haga una reflexión sobre este tema, agregue una imagen de la parte que más le guste.
Respeto es ser tan libre como toda persona, sin distinciones o discriminaciones, sin importar que tan cuerdo o loco puedas estar. Respetar es saber cuándo podemos hacer a los demás felices y sobre todo, con el respeto, se forma una de las bases para un verdadero amor.

TAREA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. 
CAT: PEDRO VICENTE MALDONADO.
* Establezca una diferencia entre Grafiti y un Mural.
* De forma rápida escriba lo principal de cada paso pintar un mural. (Son 10)
* Demuestre su conocimiento artístico y realice un mural, siguiendo los respectivos pasos.

ENGLISH TASK. LEVEL SECOND and THIRD BGU (2nd / 3rd). CAT: PVM - UNIÓN. 
* Traduzca al español este vocabulario. 
(Resources, renewable, non renewable, garbage, furniture, wind, iron, coal, sun, trash, truck, place, down, throw, someone, who, where, what, environment, copper, fossil fuel, allow, healthy)
* Complete estas oraciones con las palabras correctas dadas en el paréntesis.
(Who    /    where    /    that)
1.- An environmentalist is someone ___________ cares about the environment.
2.- A timber company is one ___________ cuts down trees to make furniture.
3.- Dumps are special places ___________ garbage trucks throw the trash away.
4.- Recycling containers are garbage cans ____________ allow you to separate recyclables from organic waste.
5.- A biologist is a professional ___________ studies animals life in different habitats.
6.- Wind turbines are developed to generate electricity. They are used in countries ___________
there is a lot of wind.
7.- Oil, coal, copper and iron are fossil fuels ___________ are not renewable.

Might: se puede traducir como podría, posibilidad remota en el presente o en el futuro.

I might go to the dentist again next week. __________________________________________
You might wait in his office. _____________________________________________________
She might go to the beach with us. _______________________________________________
You might go out more often. ___________________________________________________
You might publish your book next year. ____________________________________________

Must: expresar una necesidad imperiosa o una obligación ineludible.

You must wait in his office. ___________________________________________________
You must publish your book next year. __________________________________________
We must stay here at least an hour. ____________________________________________
Must be there at eight.  _____________________________________________________
You must be crazy to drive in this weather.  _____________________________________

Modales de posibilidad “must be”, “might be” y “can’t be”

Ejemplo.
The store must be closed at this time. La tienda debe estar cerrada a esta hora.

1.- A little girl must not be in the street so late. __________________________________
2.- My sister may be sick. ___________________________________________________
3.- Oscar's car might be broken. _____________________________________________
4.- That smartwatch could be a success in sales. ________________________________
5.- Our neighbors might not be at home. ______________________________________

6.- These books may not be interesting for you. _________________________________

Para quien tiene el libro B1. 1 de Ingles, está en la página 18 de la tarea del estudiante.


By: Wellington E. García E.
wege:cat//pvm-uno//englishtask:blog//20/06/2017.

No hay comentarios:

Publicar un comentario