miércoles, 7 de junio de 2017

ENGLISH TEST. CAT: PEDRO V. MALDONADO y UNIÓN.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Name: ___________________________  Level: _____________     Date: ___________
TEST Nº ONE. FIRST QUIMESTRE.

* ENGLISH TEST. LEVEL EIGHTH (8th). PRUEBA Nº 01. PRIMER PARCIAL.
* Realacione. Escriba el numeral en el margen de la derecha según corresponda con los miembros de la familia.
a.- Father                                      - (     ) Abuelo
b.- Mother                                    - (     ) Hermana
c.- Brother                                    - (     ) Padre
d.- Sister                                       - (     ) Abuela
e.- Grand parents                          - (     ) Madre
f.- Grand father                             - (     ) Hermano
g.- Grand mother                          - (     ) Abuelos

* Escriba en Ingles los siguientes saludos y expresiones.
a.- Buenos días                             _______________________________
b.- Buenas noches (llegada)         _______________________________
c.- Buenas tardes                          _______________________________
d.- Buenas noches (despedida)     _______________________________
e.- Hola                                         _______________________________
f.- How are you?                           _______________________________

* Escoja la respuesta y marque una X en el paréntesis correcto y complete.
1.- This is Mary. She ______ Ecuadorian.
     a.- is (   )                  b.- are (    )                     c.- am (    )
2.- Hi, I ______ from Ambato.
     a.- is (   )                  b.- are (   )                      c.- am (   )
3.- Hello, You ________ Susan, right?
     a.- is (   )                  b.- are (   )                      c.- am (   )
4.- I am from Quito. _______ is the capital of Ecuador.
     a.- She (   )               b.- it (    )                       c.- He (   )
5.- Where _______ you from?
     a.- is (   )                  b.- are (   )                      c.- am (   )

* Marque con una línea la relación correcta de la columna A con la columna B.
a.- Country                                     - America
b.- Age                                           - Ecuadorian
c.- City                                           - 17 years old
d.- Continent                                  - Guayaquil
e.- Nationality                                - Ecuador

NOTA: Lleve este trabajo para realizar en el aula de clase.


UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Name: ___________________________  Level: _____________     Date: ___________
TEST Nº ONE. FIRST QUIMESTRE.

* ENGLISH TEST. LEVEL NINTH (9th). PRUEBA Nº 01. PRIMER PARCIAL.
* Complete la siguiente información con la forma correcta del verbo del paréntesis.
a.- My sister Katty __________ (be) a secretary. She _________ (have) a part-time job.
b.- She __________ (work) in the morning, and __________ (study) in the afternoon.
c.- She __________ (not work) on weekends. She ________ (not be) lazy.
d.- But she ___________ (like) to wake up late on weekends.
e.- In her free time, she _____________ (hang out) with her friends.
f.- She also ___________ (go) to the park with me and play basketball.
g.- But, she ___________ (no play) very well. She ________ (be) a great person.

* Answer these questions. Responda estas preguntas.
a.- Where are you from? ______________________________________
b.- What´s is your full name? __________________________________
c.- What´s your nationality? ___________________________________
d.- Who is a famous singer from your country? __________________________
e.- What´s the typical dish in your country? _____________________________
f.- What´s colors does your town´s flag have? _____________________________
g.- Who is your best friend? ___________________________________

* Use adjectives possessives and possessive pronouns. Use adjetivos y pronombres posesivos en cada oración.
a.- ( I )       _______ english book is new.                This is _______ new english book.
b.- (She)    _______ new hat is white.                      That white hat is _________
c.- (He)      It´s _____ new computer.                       This new computer is for ________
d.- (We)     ______ house is very nice.                      That nice house is ________

 NOTA: Lleve este trabajo para realizar en el aula de clase.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Nombre: _________________________  Curso: _____________     Fecha: ___________
PRUEBA Nº UNO. PRIMER QUIMESTRE.

PRUEBA DE EDUCACIÓN ARTÍSTICA (DIBUJO) PARA NOVENO. CAT: UNIÓN.
* En una hoja de formato A4, amplíe esta imagen.

Imagen relacionada

NOTA: Lleve este trabajo para realizar en el aula de clase.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Name: ___________________________  Level: _____________     Date: ___________
TEST Nº ONE. FIRST QUIMESTRE.

* ENGLISH TEST. LEVEL TENTH (10th). PRUEBA Nº 01. PRIMER PARCIAL
* Conteste estas preguntas con la información dada en el paréntesis.
     1.- (George Eastman / 1888 / USA)
a.- Who invented the camera?            ____________________________________
b.- When was invented the camera?   ____________________________________
c.- Where was from he?                      ____________________________________

     2.- (Johannes Gutenberg / 1440 / Germany)
a.- Who invented the printing press?              _________________________________
b.- When was invented the printing press?     _________________________________
c.- Where was invented the printing press?    _________________________________

     3.- (Tim Berness.lee / 1989 / Switzerland)
a.- Who created the World Wide Web?           ________________________________
b.- When was created the World Wide Web?  ________________________________
c.- Where was created the World Wide Web? ________________________________

* Con las siguientes palabras - Adverbios. complete el siguiente texto.
  (Sometimes, always, once, never, often, usually)
_____________(a) a year, on February 14th, many people around the world celebrate Saint Valentine´s day. For example, my sister _______________ (b) gives cards to her friends, and she ___________ (c) gives a present to her boyfriend. He ____________ gives her flowers. _____________ (d) there are people who get married on this day. I love my friends, but I ____________ (e) celebrate this day. I prefer to demonstrate my good feeling every day.

* Las siguientes oraciones con los verbos del paréntesis traduzca y complete en tiempo pasado.
a.- The children _____________ (jugar) basketball in the school.
b.- Martha _____________ (estudiar) English for the test.
c.- My father ______________ (observar) TV in your bedroom.
d.- The eagle ____________ (volar) very high over the city.
e.- My best friend ___________ (tener) a new sport car.

NOTA: Lleve este trabajo para realizar en el aula de clase.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Name: ___________________________  Level: _____________     Date: ___________
TEST Nº ONE. FIRST QUIMESTRE.

* ENGLISH TEST. LEVEL FIRST (1st). PRUEBA Nº 01. PRIMER PARCIAL
* Las siguientes oraciones con adjetivos cambie a comparativos. (than)
a.- Wellington is a good person                ________________________________________
b.- Quito is a big city in Ecuador              ________________________________________
c.- Rosa is an intelligent girl                     ________________________________________
d.- Galapagos Islands are beautiful          ________________________________________
e.- Daule is a large river.                          ________________________________________

* Las siguientes oraciones complete con superlativos usando los adjetivos del paréntesis.
a.- The ______________ name of my friend is _____________________ (good)
b.- The ______________ TV show in Ecuador is ___________________ (bad)
c.- The ______________ singer in my town is _____________________ (popular)
d.- The ______________ place to visit in my town is ________________ (beautiful)

* El siguiente listado de verbos regulares cambie al tiempo pasado.
REGULAR VERBS
IRREGULAR VERBS

PRESENT
PAST
PRESENT
PAST
Study

Drink

Work

Write

Dance

Speak

Listen

Break

Watch

Know

Wash

Send

Brush

Find

Clean

Sleep

Close

Take

Explain

swim














* Escoja la respuesta correcta.
1.- Which planet is farther to the Eart?
    a.- (    ) Neptune                      b.- (   ) Mercury                    c.- (   ) Pluton
2.- Which country is the smallest in America?
    a.- (    ) Ecuador                       b.- (   ) Paraguay                  c.- (   ) Uruguay
3.- Which is the highest mountain in the Ecuador?
    a.- (   ) Cotopaxi                      b.- (   ) Chimborazo              c.- (   ) Cayambe
4.- Who invented the lighting system?
    a.- (   ) Thomas Edison            b.- (   ) Karl Benz                 c.- (   )Louis Braille


UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Nombre: _________________________  Curso: _____________     Fecha: ___________
PRUEBA Nº UNO. PRIMER QUIMESTRE.

PRUEBA DE EDUCACIÓN FISICA PARA PRIMERO BGU. CAT: PVM - UNIÓN.
* Haga un breve resumen de los siguiente.
1.- En las técnicas del salto de altura hable sobre;
a.- El impulso.
b.- El despegue.
c.- El vuelo.
d.- La caída.
2.- En las tácticas del salto de altura hable sobre;
a.- La batida.
b.- El vuelo.
c.- La caída.
3.- Dibuje un secuencia del salto de altura.

UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Nombre: _________________________  Curso: _____________     Fecha: ___________
PRUEBA Nº UNO. PRIMER QUIMESTRE.

PRUEBA DE EDUCACIÓN CULTURAL Y ARTÍSTICA. SEGUNDO BGU. 
CAT: Pedro Vicente Maldonado - Unión Noroccidente.
* Conteste las siguientes preguntas.
1.- ¿Qué es el arte urbano? y cómo se manifiesta? (página. 37)
2.- Escriba tres técnicas del grafiti.
3.- Con su nombre elabore un grafiti, utilice modelos expuestos.
Blackflag      Graffonti
Channel        Gabrielle       
 goticas



UNIDAD EDUCATIVA FISCOMISIONAL PCEI DE PICHINCHA.
CENTRO DE APOYO TUTORIAL: PEDRO V. MALDONADO Y UNIÓN NOROCCIDENTE.
Name: ___________________________  Level: _____________     Date: ___________
TEST Nº ONE. FIRST QUIMESTRE.

* ENGLISH TEST. LEVEL SECOND - THIRD (2nd / 3er). PRUEBA Nº 01. 
PRIMER PARCIAL
* Use el Work Bank para completar esta descripción.
    (Photographer, press operator, journalist, graphic designer, editor)

a.- Linda is in charge of the entertainment column. She writes news stories for The City Newspaper about people in showbiz is a ______________________________
b.- Marco always works with Linda. He goes to the scenes where events happen and takes photographs. he is a _________________________________
c.- Mr. Fritz revises and corrects Linda´s column. He is the ________________________ of the newspaper.
d.- Mary makes the page layout and produces the final version of Linda´s articles. She is the _______________________________
 e.- Peter is the ______________________________ . He operates the press and prints the newspapers that will be sold.

* Las siguientes oraciones cambie al tiempo pasado, use los verbos del paréntesis.
a.- My parents ________________ very hard las week (trabajar)
b.- They ______________ English for the test (estudiar)
c.- Susan and Mary ______________ together to Quito many times (viajar)
d.- He _____________ TV News until eleven o´clock last night (observar)
e.- Martha _____________ with her teacher on the phone last night (conversar)

* Las siguientes oraciones cambie a la forma negativa, use doesn´t / don´t.
a.- The girls listen music in the classroom.      ________________________________
b.- The employees rest all weekends                ________________________________
c.- The pilot flies to Madrid all time.                ________________________________
d.- She needs to speak English in all trips.       ________________________________

* Complete estas oraciones usando FOR o SINCE.
For     =  Por, para.
Since  = Desde
a.- They study ___________ two hours every day.
b.- How long is it ___________ you got married?
c.- They are studying ___________ three hours today.
d.- He has been here ____________ 9am.
e.- He has lived in Bangkok ___________  a long time.
f.- He has been working ___________ he arrived.
g.- I worked at that bank ___________ five years.





By. Wellington E. García E.
wege:cat//pvm-uno//english tast:blog//07/06/2017.




No hay comentarios:

Publicar un comentario